Глосарій
Електронний процес, що дає змогу підтвердити електронну ідентифікацію фізичної, юридичної особи, інформаційної або інформаційно-комунікаційної системи та/або походження та цілісність електронних даних.
🔎Докладніше:
Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у діяльність закладу охорони здоров'я для оптимізації завдань або основних видів діяльності за допомогою програмного забезпечення.
🔎Докладніше:
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Індивідуальний комплекс технічних і програмних засобів, що призначений для автоматизації професійної праці користувача і забезпечує підготовку, редагування, пошук і видачу на екран та друк необхідних йому документів і даних. АРМ працівника cфери охорони здоров'я є програмним модулем електронної медичної інформаційної системи (МІС).
🔎Докладніше:
Тема 1.1. Робота з комп’ютером, автоматизоване робоче місце працівника сфери охорони здоров'я
Веб-сайт, який допомагає користувачу опосередковано отримати доступ до інших інтернет-сайтів, приховуючи свою особистість.
🔎Докладніше:
Сукупність структурованої за відповідною методологією інформації, що описує розподіл відповідальності за дані, а також правила визначення, зберігання, руху, трансформації, модифікації, обчислення, зв’язаності та взаємовпливу даних в автоматизованих системах, визначає єдину термінологію даних.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Програмне забезпечення, яке дозволяє користувачам переглядати веб-сторінки, відтворювати мультимедійний контент та взаємодіяти з мережею Інтернет.
🔎Докладніше:
Комплекс заходів з порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей, що містяться в реєстрах центральної бази даних, з відомостями, що містяться в тих самих або інших реєстрах центральної бази даних або інших державних інформаційних ресурсах, а також відомостями, одержаними, зокрема шляхом електронної взаємодії, від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, відомостей, одержаних у результаті заходів з моніторингу виконання умов договорів та перевірки НСЗУ дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті на реалізацію програми державних гарантій медичного обслуговування населення, і договорами про медичне обслуговування населення, іншими даними;
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 3.15. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Передбачені законами негативні наслідки особистого, майнового чи організаційного характеру, яких зазнає особа за вчинення певного порушення.
🔎Докладніше:
Різновид фішингу, але контакт з користувачем встановлюється за допомогою засобів голосового зв'язку (дзвінок по телефону або засобами Інтернет-телефонії).
🔎Докладніше:
Фізична або юридична особа, яка визначає мету обробки персональних даних, встановлює склад цих даних та процедури їх обробки, якщо інше не визначено законом.
🔎Докладніше:
Відображення вмісту об'єкту DICOM, створеного під час виконання радіологічного дослідження, за виключенням зображення.
🔎Докладніше:
Тип інтерфейсу, який дозволяє користувачам взаємодіяти з електронними пристроями через графічні зображення та візуальні індикатори.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп'ютерів, операційні системи їх сумісність
Довільні відомості про навколишній світ, отримані спостерігачем (людиною чи технічними засобами) та подані у формалізованому вигляді (символами, літерами, цифрами, графіками, тощо), які можна перетворювати, зберігати чи передавати іншому спостерігачу у вигляді повідомлень;
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 3.15. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я;
Ппроцес, що вимагає від користувача подання двох різних форм ідентифікації для отримання доступу до облікового запису. Часто використовується як додатковий захисний етап для захисту облікових записів і онлайн-сервісів.
🔎Докладніше:
Перехід до цифрового ведення записів, що забезпечить підтримку та покращення процесів прийняття рішень на основі даних на всіх рівнях охорони здоров’я в Україні.
🔎Докладніше:
Матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Властивість інформації бути правильно сприйнятою, ймовірність відсутності помилок, безсумнівна вірність наведених відомостей, які сприймає людина.
🔎Докладніше:
Властивість, яка гарантує те, що забезпечується своєчасний доступ авторизованих осіб і/або процесів до інформації, а також відсутні затримки в процесі її обробки.
🔎Докладніше:
Особливий тип комп'ютерних програм, розроблених для коректної взаємодії з пристроями. Вони представляють інтерфейс для взаємодії з пристроєм через певну шину комп'ютера, до якої цей пристрій під'єднано, за допомогою ряду команд, що відправляють та отримують дані з пристрою. Ці програми залежні як від пристрою, так і від операційної системи, тобто кожен пристрій потребує свого драйвера під кожну ОС.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп’ютерів, операційні системи, їх сумісність
Набір визначених порядком даних у електронній системі БПР про конкретний захід, які пов’язані з ним шляхом використання в системі унікальних ідентифікаторів заходів.
🔎Докладніше:
Визначений набір даних у системі про конкретного провайдера, які пов’язані з ним шляхом використання унікальних ідентифікаторів в електронній системі БПР.
🔎Докладніше:
Документ, інформація в якому зафіксована у вигляді електронних даних, включаючи обов’язкові реквізити документа.
🔎Докладніше:
Сукупність всіх записів про пацієнта в Реєстрі медичних записів, записів про направлення та рецептів в ЕСОЗ.
🔎Докладніше:
Персоніфікована веб-сторінка або інтерфейс, за допомогою яких користувач відповідно до його прав доступу має можливість створювати, переглядати, обмінюватися інформацією та документами в електронній системі охорони здоров’я.
🔎Докладніше:
Набір визначених порядком даних у електронній системі БПР про конкретний захід, які пов’язані з ним шляхом використання в системі унікальних ідентифікаторів заходів.
🔎Докладніше:
Визначений набір даних у системі про конкретного провайдера, які пов’язані з ним шляхом використання унікальних ідентифікаторів в електронній системі БПР.
🔎Докладніше:
Купівля та продаж товарів і послуг через мережу Інтернет, включаючи онлайн-магазини, платіжні системи та електронні платіжні системи.
🔎Докладніше:
Система взаємоприйнятних інформаційних відносин усіх суб’єктів сфери охорони здоров’я, які базуються на використанні методів, заходів та технологій із застосуванням цифрового середовища, у тому числі інформаційно-комунікаційних технологій, спрямованих на підтримку сфери охорони здоров’я, включаючи медичні послуги, профілактичний нагляд за здоров’ям населення та його зміцненням, покращення якості та збільшення тривалості життя населення, медичну літературу та освіту у сфері охорони здоров’я, знання та дослідження, використання цифрових сервісів з метою отримання необхідної інформації, знань і навичок для надання медичної та/або реабілітаційної допомоги, виконання оперативних функцій системи громадського здоров’я.
🔎Докладніше:
Тема 2.1. Цифрова трансформація охорони здоров’я України;
Тема 2.3. Концепція розбудови електронної охорони здоров’я в Україні;
Тема 2.4. Інформаційна екосистема електронної охорони здоров’я України;
Тема 3.1. Розбудова електронної системи охорони здоров'я в Україні;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Сукупність технічних і програмних засобів, призначених для обміну інформацією шляхом передавання, випромінювання та/або приймання її у вигляді сигналів, знаків, звуків, рухомих або нерухомих зображень чи в інший спосіб.
🔎Докладніше:
Тема 2.4. Інформаційна екосистема електронної охорони здоров'я України
Повідомлення електронної пошти, яке містить адресу відправника, адреси отримувачів листа, тему листа, дату та час відправки, та власне текст повідомлення.
🔎Докладніше:
Інформаційно-комунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, зокрема з центральною базою даних (у разі підключення).
🔎Докладніше:
Тема 3.1. Розбудова електронної системи охорони здоров'я в Україні
Тема 3.2. Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні;
Тема 3.4. Медичні інформаційні системи як складова ЕСОЗ;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів;
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ
Медичний документ в електронній формі, сформований лікарем у Реєстрі медичних записів, записів про направлення та рецептів в ЕСОЗ.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 3.1. Розбудова електронної системи охорони здоров'я в Україні
Тема 3.2. Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні;
Тема 3.4. Медичні інформаційні системи як складова ЕСОЗ;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів;
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ
Систематизовані відомості і дані, створені, оброблені та збережені в електронній формі за допомогою технічних засобів та/або програмних продуктів.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов'язуються і використовуються ним як підпис.
🔎Докладніше:
Тема 1.11. Базові знання про кваліфікований електронний підпис
Інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення реєстрових даних (тобто інформації про об'єкти цього реєстру) та надання реєстрової інформації.
🔎Докладніше:
Тема 3.8. Реєстри центральної бази даних ЕСОЗ;
Тема 3.10. Взаємодія ЕСОЗ з іншими державними системами та реєстрами
Електронна система обміну повідомленнями, що дозволяє користувачам надсилати, отримувати та зберігати повідомлення за допомогою мережі Інтернет.
🔎Докладніше:
Функціональний блок або модуль МІС, який дозволяє користувачу отримати доступ до розкладу роботи ресурсів закладу та формувати запис щодо намірів здійснити візит до певного лікаря в певний час.
🔎Докладніше:
Інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує автоматизацію ведення обліку медичних послуг та управління інформацією про охорону здоров’я, у тому числі медичною інформацією, шляхом створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією, даними і документами в електронному вигляді, до складу якої входять центральна база даних та електронні медичні інформаційні системи, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (API).
🔎Докладніше:
Тема 3.1. Розбудова електронної системи охорони здоров'я в Україні
Тема 3.2. Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні;
Тема 3.4. Медичні інформаційні системи як складова ЕСОЗ;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів;
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ;
Тема 4.6. Значення електронної системи охорони здоров’я в реалізації програми медичних гарантій
Програмно-апаратний комплекс, що дозволяє формалізувати та оптимізувати управління потоком відвідувачів, може забезпечувати як організацію черги в момент приходу пацієнта в заклад.
🔎Докладніше:
Сукупність правових, адміністративних, організаційних, технічних й інших заходів, що забезпечують збереження, цілісність інформації та належний порядок доступу до неї.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет;
Тема 4.5. Управління ризиками під час впровадження інформаційних систем та технологій;
Новаторські та передові рішення, що впроваджуються в продуктах, щоб забезпечити покращену функціональність та відповідати сучасним потребам користувачів.
🔎Докладніше:
Визначають бізнес-вимоги до конкретних даних.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
ETL та ELT-системи, головними завданнями яких є структурування, збагачення, оптимізація та передача вихідних даних організації з кількох програмних оболонок у єдину централізовану базу зберігання для подальшої обробки.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Допомагають досліджувати зміст даних, звіряти його з метаданими та контролювати якість даних, виявляючи прогалини та/або недоліки, як у частині якості самих даних, так і в частині таких артефактів, як логічні та фізичні моделі.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Використовуються для усунення неправильної та недійсної інформації, наявної в наборах даних, для досягнення узгодженого та зручного перегляду в усіх джерелах даних.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Процеси та технології для виявлення, розуміння та виправлення недоліків у даних, які підтримують ефективне управління інформацією в операційних бізнес-процесах та прийнятті рішень на рівні організації.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Всі продукти інтелектуальної діяльності (незалежно від їх обліку в балансі), які формують та розширюють потенційні можливості закладу охорони здоров’я за рахунок їх унікальності та забезпечують його стійкі конкурентні переваги.
🔎Докладніше:
Світова комп'ютерна мережа, міжнародна система сполучених комп'ютерних мереж, що заснована на комплекті Інтернет-протоколів та поєднує між собою всі підключені до мережі комп'ютери та пристрої.
🔎Докладніше:
Система взаємопов'язаних обчислювальних пристроїв, механічних та цифрових машин, предметів, яким присвоєно унікальні ідентифікатори, що забезпечують можливість передачі даних через мережу без необхідності взаємодії людини з людиною або людини з комп'ютером.
🔎Докладніше:
Здатність систем інформаційних і комунікаційних технологій та бізнес-процесів, які вони підтримують, до обміну даними та до сумісного (колективного) використання інформації та знань.
🔎Докладніше:
Тлумачення результатів радіологічного дослідження, яке означає визначення співвідношення даних, отриманих в результаті виконаних досліджень пацієнта, із прийнятими в медицині нормами.
🔎Докладніше:
Сукупність взаємопов'язаних організаційних, правових, політичних, соціально-економічних, науково-технічних, виробничих процесів, що спрямовані на створення умов для задоволення інформаційних потреб, реалізації прав громадян і суспільства на основі створення, розвитку, використання інформаційних систем, мереж, ресурсів та інформаційних технологій, створених на основі застосування сучасної обчислювальної та комунікаційної техніки.
🔎Докладніше:
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Забезпечує керованість управлінської системи та реалізується шляхом автоматизації на всіх етапах виробництва. ЇЇ мета в менеджменті полягає у забезпеченні прийняття ефективних управлінських рішень, зменшення ризиків та кола невизначеності в процесі управління керованою системою.
🔎Докладніше:
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Будь-які відомості та/або дані, які можуть бути збережені на матеріальних носіях або відображені в електронному вигляді.
🔎Докладніше:
Вивчення складу інформації, наявної в системі інформаційного простору (мережі), її обсягу і форм подання, порядку введення, зберігання, обробки, передачі та даних з метою визначення достовірності інформації.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Узагальнення всієї інформації, яка використовується, специфічних засобів і методів обробки, видів діяльності фахівців щодо ефективного використання даних, відомостей, облікової інформації та знань в організації управління закладом охорони здоров'я.
🔎Докладніше:
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Пошук неструктурованої документальної інформації, до якого відноситься відокремлення інформації в окремих джерелах та документах, здобуття метаданих з документів, пошуку текстів, зображень, відео та звуку у локальних реляційних базах даних, у гіпертекстових базах даних, таких як Інтернет.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Сукупність результатів та секторальне розповсюдження інформації за допомогою конкретних компонентів національної системи інформації за допомогою інформації і зв'язку, діяльність якої має гарантоване правове забезпечення.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Організаційно-технічні системи, в яких реалізується технологія обробки інформації з використанням технічних і програмних засобів.
🔎Докладніше:
Тема 2.4. Інформаційна екосистема електронної охорони здоров’я України
Перелік цілої низки електронних інформаційних та програмних продуктів/систем, які забезпечують ефективну роботу е-здоров’я та є її невід’ємною частиною.
🔎Докладніше:
Тема 2.4. Інформаційна екосистема електронної охорони здоров'я України
Сукупність всіх видів носіїв інформації, щодо стану здоров'я пацієнтів та їх особистої інформації, процесів надання медичної допомоги та фінансово-господарської діяльності закладу охорони здоров`я в цілому.
🔎Докладніше:
Сукупність інформаційних та електронних комунікаційних систем, які у процесі обробки інформації діють як єдине ціле. До системи належать: інформаційні (автоматизовані) системи, електронні комунікаційні системи, інформаційні комунікаційні системи електронної охорони здоров’я (е-здоров’я).
🔎Докладніше:
Тема 2.4. Інформаційна екосистема електронної охорони здоров'я України
Систематизовані, документовані, публічно оголошені або іншим чином поширені відомості про суспільне, державне життя та навколишнє природне середовище.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа.
🔎Докладніше:
Тема 6.3 Автоматизоване робоче місце працівника сфери охорони здоров'я;
Тема 1.11. Базові знання про кваліфікований електронний підпис
Заклади охорони здоров’я та відповідно ресурси, які є у їхньому розпорядженні: трудові, матеріальні, фінансові, інформаційні та ін.
🔎Докладніше:
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Навмисне втручання в роботу комп'ютерних систем, мереж або отримання несанкціонованого доступу до систем та даних.
🔎Докладніше:
Стан захищеності даних в електронному вигляді від їх несанкціонованого використання або кримінальних дій з цими даними, а також набір заходів для досягнення такого стану захищеності даних.
🔎Докладніше:
Сукупність практик і підходів, які користувачі комп'ютерних систем застосовують для підтримки "здоров'я" та безпеки інформації в таких системах.
🔎Докладніше:
Можливість системи або організації функціонувати на належному рівні та досягати поставлених цілей, не дивлячись на спроби кібератак, які на неї можуть.
🔎Докладніше:
Систематизований набір значень, де кожному зі значень присвоєно унікальний код. Класифікатори використовуються для перевірки інформації, внесеної користувачем, або надання користувачу можливості вибрати одне зі значень довідника при внесенні інформації.
🔎Докладніше:
Тема 3.7. Автоматизовані довідники центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я
Вид шкідливого програмного забезпечення, яке здатне автоматично поширювати власні копії від одного комп'ютера до інших, з якими перший комп'ютер взаємодіє.
🔎Докладніше:
Тема 6.3. Автоматизоване робоче місце працівника охорони здоров‘я
Інформація про фізичну особу, а також інформація, доступ до якої обмежено фізичною або юридичною особою, крім суб'єктів владних повноважень.
🔎Докладніше:
Юридична особа, яка має намір бути провайдером, а також провайдери, які зареєстровані в системі і мають права доступу відповідно до цього встановленого порядку.
🔎Докладніше:
Властивість, яка гарантує те, що доступ до інформації можуть одержати тільки авторизовані особи або процеси.
🔎Докладніше:
Фізичні та юридичні особи, які зареєстровані в електронній системі охорони здоров'я і мають права доступу.
🔎Докладніше:
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ
Ознаки, за якими дані оцінюються на предмет якості.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Юридична особа, яка має намір бути провайдером, а також провайдери, які зареєстровані в системі і мають права доступу відповідно до цього встановленого порядку.
🔎Докладніше:
Набір припущень, уявлень, ставлення до предметної області, моделей поведінки та робочих звичок, які підсилюють кібербезпеку організації.
🔎Докладніше:
Включає в себе відомості про: хворобу, результати медичного обстеження, оглядів та їхні результати, інтимну і сімейну сторони життя громадянина, які стали відомі медичним працівникам у зв'язку з виконанням професійних або службових обов'язків, та які медичні працівники не мають право розголошувати, крім випадків прямо передбачених законодавчими актами.
🔎Докладніше:
Інформація, що поширюється з метою її доведення до необмеженого кола осіб.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Сукупність засобів праці господарського призначення, які перебувають у розпорядженні закладів охорони здоров’я і використовуються для виробництва медичних послуг (товарів медичного призначення).
🔎Докладніше:
В основі роботи машинного навчання в медицині лежить аналіз великих обсягів медичної статистики, даних аналізів та діагностики. Обробка цієї інформації проводиться за заданими алгоритмами. Застосування таких алгоритмів не лише підвищує ефективність роботи медичного персоналу, позбавляючи його від рутинної діяльності, але і покращує якість прогнозування. Адже алгоритми машинного навчання можуть виявляти ті відхилення, які в іншому випадку залишилися б непоміченими. Завдяки цьому величезну роль грає машинне навчання в ранній діагностиці особливо небезпечних захворювань.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі
Узагальнена назва клінічних настанов, стандартів медичної допомоги, уніфікованих клінічних протоколів медичної допомоги, нових клінічних протоколів медичної допомоги.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет;
Діяльність професійно підготовлених медичних працівників, спрямована на профілактику, діагностику та лікування у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами.
🔎Докладніше:
Тема 4.6. Значення електронної системи охорони здоров’я в реалізації програми медичних гарантій
Інформація про стан здоров'я пацієнта, його діагноз, відомості, одержані під час медичного обстеження, зокрема відповідні медичні документи, що стосуються здоров'я пацієнта.
🔎Докладніше:
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ;
Тема 4.6. Значення електронної системи охорони здоров’я в реалізації програми медичних гарантій
Діяльність закладів охорони здоров'я, реабілітаційних закладів, відділень, підрозділів та фізичних осіб – підприємців, які зареєстровані та одержали відповідну ліцензію у встановленому законом порядку, у сфері охорони здоров'я.
🔎Докладніше:
Тема 4.6. Значення електронної системи охорони здоров’я в реалізації програми медичних гарантій
Електронний документ, що формується на підставі медичних записів у системі та містить висновок лікаря про тимчасову або постійну втрату працездатності, придатність до певних видів діяльності, про стан здоров'я пацієнта або щодо інших питань, визначених законодавством.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 3.1. Розбудова електронної системи охорони здоров'я в Україні
Тема 3.2. Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні;
Тема 3.4. Медичні інформаційні системи як складова ЕСОЗ;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів;
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ
Набір правил і норм поведінки, яких медичні працівники повинні дотримуватися під час спілкування та взаємодії в цифровому середовищі для забезпечення взаємоповаги, конструктивного спілкування та збереження конфіденційності.
🔎Докладніше:
Тема 1.8. Спілкування в цифровому середовищі та мережевий етикет
Обмін текстовими повідомленнями між користувачами із застосуванням інформаційно-комунікаційних систем.
🔎Докладніше:
Програмне забезпечення для обміну текстовими повідомленнями, зображеннями, відео, а також для здійснення аудіо- та відеодзвінків.
🔎Докладніше:
Інформація про структури, які містять фактичні дані.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Набір інструментів, методів, форм і засобів взаємодії між суб'єктами управління та ризиками. Їх метою є розроблення та реалізація управлінських рішень, спрямованих на попередження виникнення ризиків в інвестиційній діяльності, зменшення їх впливу та подолання наслідків, що вони можуть мати.
🔎Докладніше:
Тема 4.5. Управління ризиками під час впровадження інформаційних систем та технологій
Широкий спектр цифрових і повністю портативних мобільних пристроїв (смартфонів, планшетних комп’ютерів, електронних книг тощо) і програмного забезпечення, що дозволяють здійснювати операції з отримання, обробки та поширення інформації.
🔎Докладніше:
Формалізована модель для виміру рівнів вдосконалення системи кібербезпеки організації. Зазвичай моделі зрілості кібербезпеки фокусуються на процесному підході до побудови кібербезпеки та розраховані на вище керівництво організації в якості цільової аудиторії.
🔎Докладніше:
Періодичний або безперервний систематичний процес збору інформації щодо результативності клінічної або неклінічної діяльності, роботи чи систем.
🔎Докладніше:
Заклади охорони здоров'я всіх форм власності та фізичні особи – підприємці, які одержали ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики та уклали договір про медичне обслуговування населення з Уповноваженим органом.
🔎Докладніше:
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ
Стан фізичного, інформаційного середовища і сфери користувачів інформаційних та цифрових активів, який гарантує конфіденційність, доступність, цілісність інформації та спостережність і контрольованість систем/підсистем, в яких ця інформація циркулює.
🔎Докладніше:
Будь-які відомості та/або дані про вітчизняні та зарубіжні досягнення науки, техніки і виробництва, одержані в ході науково-дослідної, дослідно-конструкторської, проектно-технологічної, виробничої та громадської діяльності.
🔎Докладніше:
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Будь-яка дія або сукупність дій, таких як збирання, реєстрація, накопичення, зберігання, адаптування, зміна, поновлення, використання і поширення (розповсюдження, реалізація, передача), знеособлення, знищення персональних даних, у тому числі з використанням інформаційних (автоматизованих) систем.
🔎Докладніше:
Тема 4.5. Управління ризиками під час впровадження інформаційних систем та технологій
Фізична чи юридична особа, якій надаються персональні дані, у тому числі третя особа.
🔎Докладніше:
Юридична особа або фізична особа – підприємець, що є власником електронної медичної інформаційної системи або розпорядником електронної медичної інформаційної системи з правом підключення такої системи до центральної бази даних ЕСОЗ на підставі договору з власником електронної медичної інформаційної системи.
🔎Докладніше:
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ
Базове програмне забезпечення, що керує роботою комп'ютера.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп'ютерів, операційні системи їх сумісність
Перелік медичних послуг та лікарських засобів, необхідних для надання таких послуг, у межах певного виду медичної допомоги, до яких встановлюються єдині специфікації, умови закупівлі, тип тарифу та базова ставка, оплату надання яких здійснює НСЗУ згідно з договором.
🔎Докладніше:
Тема 4.6. Значення електронної системи охорони здоров’я в реалізації програми медичних гарантій
Комп'ютер, призначений для особистого використання, на відміну від серверів або мейнфреймів.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп'ютерів, операційні системи їх сумісність
Відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
🔎Докладніше:
Тема 4.5. Управління ризиками під час впровадження інформаційних систем та технологій;
Оформлене управлінське рішення, яке включає кількісне відображення цілей та розробки шляхів їх досягнення, які поєднуються у мотивовану модель дій, створену на основі кон'юнктурного прогнозу економічного середовища.
🔎Докладніше:
Відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
🔎Докладніше:
Тема 4.5. Управління ризиками під час впровадження інформаційних систем та технологій;
Ключова функція управління, направлена на визначення цілей, ефективних методів, напрямів діяльності, засобів і шляхів їх досягнення, визначення необхідного об'єму ресурсів, витрат і очікуваних результатів у закладах охорони здоров'я.
🔎Докладніше:
Визначає основні засади забезпечення інформаційної безпеки ЗОЗ, служить центральним програмним документом з інформаційної безпеки, який встановлює відповідні процедури і правила запровадження та виконання головного процесу побудови й підтримки на належному рівні системи управління інформаційною безпекою.
🔎Докладніше:
Сервіс, який дозволяє користувачам здійснювати пошук інформації в мережі Інтернет, використовуючи ключові слова або фрази.
🔎Докладніше:
Тема 1.5. Користування мережею інтернет;
Тема 1.6. Перегляд, пошук та критичне оцінювання інформації, яка отримана з мережі інтернет
Напрацювання звички не залишати жодні документи та цифрові носії інформації після завершення робочого дня або під час тривалої відсутності на безпосередньому робочому місці.
🔎Докладніше:
Програма для створення презентацій з використанням тексту, графіки, анімації та інших елементів.
🔎Докладніше:
Алгоритм дій по управлінню процесом з метою його вдосконалення, що включає етапи: Планування, Виконання, Перевірка, Коригування.
🔎Докладніше:
У спрощеній формі принцип Кірхгофа можна пояснити наступним чином: вартість системи захисту інформації не повинна бути дорожчою за цінність інформації, яку вона захищає.
🔎Докладніше:
Юридична особа, яка успішно пройшла процес реєстрації в електронній системі БПР та внесена до переліку провайдерів. Провайдер реєструє всі заходи в системі БПР.
🔎Докладніше:
Компанії або організації, які надають послуги з підключення до мережі Інтернет для користувачів.
🔎Докладніше:
Програма, що визначає перелік та обсяг медичних послуг, медичних виробів та лікарських засобів, повну оплату надання яких пацієнтам держава гарантує за рахунок коштів Державного бюджету України згідно з тарифом, для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації у зв'язку з хворобами, травмами, отруєннями і патологічними станами, а також у зв'язку з вагітністю та пологами.
🔎Докладніше:
Тема 5.2. Організаційні та правові засади надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини
Комп'ютерні програми, що виконують специфічні завдання або функції на комп'ютері.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп'ютерів, операційні системи їх сумісність; Тема 1.4. Огляд провідних світових постачальників текстового, табличного та презентаційного програмного забезпечення
Юридична особа, яка успішно пройшла процес реєстрації в електронній системі БПР та внесена до переліку провайдерів. Провайдер реєструє всі заходи в системі БПР.
🔎Докладніше:
Інструмент, створений з метою покращення рівня цифрових компетентностей працівників cфери охорони здоров'я, який окреслює обсяг знань, умінь, практичних навичок і ставлень, необхідних для підвищення якості надання медичних послуг населенню, конкуренції на ринку праці та ефективного використання сучасних цифрових технологій.
🔎Докладніше:
Тема 1.1. Робота з комп’ютером, автоматизоване робоче місце медичного працівника
Миттєва обробка та оновлення даних без затримок.
🔎Докладніше:
База даних, створена для зберігання метаданих; основний засіб управління метаданими, який включає шар інтеграції, а часто ще й інтерфейс ручного оновлення метаданих.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Сукупність всіх видів ресурсів, які використовуються для здійснення фінансово-господарської діяльності та забезпечення виробництва послуг охорони здоров'я: матеріальні, трудові, фінансові, інформаційні, інтелектуальні.
🔎Докладніше:
Функціональний блок МІС, що включає основні інструменти щодо роботи з даними про пацієнтів та їх медичними записами в ЕСОЗ і складається з відповідних модулів.
🔎Докладніше:
Тема 1.1. Робота з комп’ютером, автоматизоване робоче місце медичного працівника
Функціональний блок для роботи фармацевтичних працівників в ЕСОЗ.
🔎Докладніше:
Тема 1.1. Робота з комп’ютером, автоматизоване робоче місце медичного працівника
Фізична чи юридична особа, якій володільцем персональних даних або законом надано право обробляти ці дані від імені володільця.
🔎Докладніше:
Тема 4.5. Управління ризиками під час впровадження інформаційних систем та технологій;
Технологія, що використовується в медичній візуалізації для зберігання та зручного доступу до DICOM-зображень.
🔎Докладніше:
(англ. Clinical decision support system, CDSS) Інформаційні системи, призначені для допомоги медичним спеціалістам у роботі із задачами, пов'язаними з прийняттям клінічних рішень.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі
Веб-платформи, які дозволяють користувачам створювати профілі, спілкуватися, обмінюватися контентом та взаємодіяти з іншими користувачами в мережі.
🔎Докладніше:
Процес обміну інформацією та спілкування між медичним персоналом за допомогою електронних засобів комунікації в онлайн-середовищі.
🔎Докладніше:
Тема 1.8. Спілкування в цифровому середовищі та мережовий етикет
Безперервний процес прийняття систематичних рішень із урахуванням прогнозу їх впливу на майбутнє організації, проведення систематичних заходів із реалізації цих рішень та відслідковування результатів заходів шляхом організації систематичного зворотного зв'язку. Стратегічне планування у закладі охорони здоров’я передбачає систематичну підготовку прийняття рішень щодо цілей, засобів і дій установи шляхом цілеспрямованої порівняльної оцінки різних альтернативних варіантів в очікуваних умовах.
🔎Докладніше:
Метод передачі мультимедійного контенту в режимі реального часу через мережу Інтернет, який дозволяє користувачам дивитися відео, слухати музику та споживати інші медіа-ресурси без необхідності завантаження файлів.
🔎Докладніше:
Фізична особа, персональні дані якої обробляються.
🔎Докладніше:
Здатність апаратних або програмних засобів працювати із заданою комп'ютерною системою або здатність двох приладів працювати при з'єднанні один з одним.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп’ютерів, операційні системи, їх сумісність
Програма для створення, редагування та аналізу даних у вигляді таблиць.
🔎Докладніше:
Програма для створення, редагування та форматування текстових документів.
🔎Докладніше:
Проведення діагностичних процедур із застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій для обміну медичною інформацією, що включає, у тому числі передачу зображень, результатів аналізів, інших обстежень, даних з медичного обладнання та будь-яких документів, що стосуються здоров'я.
🔎Докладніше:
Широке (всеосяжне) застосування цифрового середовища і телекомунікаційних технологій для збереження та покращення здоров'я і лікування, використання цифрових сервісів з метою отримання необхідної інформації, знань і навичок для надання медичної допомоги та для громадського здоров'я загалом.
🔎Докладніше:
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі;
Комунікація (взаємодія) двох або більше учасників (медичних (фармацевтичних) працівників та/або фахівців з реабілітації та пацієнтів) з використанням інформаційно-комунікаційних технологій з метою надання пацієнтам медичної та/або реабілітаційної допомоги та профілактики.
🔎Докладніше:
Тема 5.3. Телевідеоконсультування;
Комплекс дій, технологій та заходів, що застосовуються для надання пацієнтам медичної та/або реабілітаційної допомоги методами та засобами телемедицини в дистанційний спосіб, та є складовою е-здоров'я.
🔎Докладніше:
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі
Сукупність технологій отримання та обробки зображень тіла людини та його органів і тканин для клінічного аналізу, діагностики та лікування.
🔎Докладніше:
Автоматизована інформаційно-аналітична (комунікаційна) система, що використовується для телемедичного консультування, електронного обміну інформацією, документами та взаємодії медичних працівників і пацієнтів.
🔎Докладніше:
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі;
Складова е-здоров'я, що являє собою сукупність телемедичних засобів, методів, надавачів медичних послуг та організаційно-технічних заходів для ефективної взаємодії між медичними працівниками, фахівцями з реабілітації та пацієнтами.
🔎Докладніше:
Тема 5.2. Організаційні та правові засади надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини; Тема 5.3. Телевідеоконсультування
Послуга з медичного обслуговування населення (медична послуга), яка надана із застосуванням методів та засобів телемедицини.
🔎Докладніше:
Складова е-здоров'я, що являє собою сукупність телемедичних засобів, методів, надавачів медичних послуг та організаційно-технічних заходів для ефективної взаємодії між медичними працівниками, фахівцями з реабілітації та пацієнтами.
🔎Докладніше:
Тема 5.2. Організаційні та правові засади надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини; Тема 5.3. Телевідеоконсультування
Будь-який технічний та програмний засіб та/або інший компонент інформаційної (автоматизованої) системи для надання медичної та/або реабілітаційної допомоги із застосуванням телемедицини.
🔎Докладніше:
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі;
Використовується, коли необхідно обговорити клінічний випадок з кількома лікарями-консультантами. Він може проводитися у присутності пацієнта або виключно в колі медичних працівників.
🔎Докладніше:
Порядок дій з використанням технічних засобів, які в комплексній взаємодії забезпечують надання медичної та/або реабілітаційної допомоги із застосуванням телемедицини.
🔎Докладніше:
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі;
Сукупність технологій та засобів, що дають змогу проводити дистанційне вимірювання, а також обробку та передачу інформації/даних про показники стану здоров'я пацієнта.
🔎Докладніше:
Тема 5.2. Організаційні та правові засади надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини;
Тема 5.3. Телевідеоконсультування;
Дистанційний моніторинг параметрів здоров'я людини за допомогою різних медичних приладів з передачею даних про стан пацієнта в заклади охорони здоров'я та лікарю за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
🔎Докладніше:
Тема 5.2. Організаційні та правові засади надання медичної допомоги із застосуванням телемедицини;
Тема 5.3. Телевідеоконсультування;
Сукупність технологій та засобів для обробки зображень, отриманих під час діагностичних процедур, виконаних із застосуванням радіологічного обладнання, та/або надання доступу до них за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій для аналізу, інтерпретації та підготовки медичного висновку.
🔎Докладніше:
Складова частина телемедицини, що забезпечує надання реабілітаційної допомоги фахівцями з реабілітації шляхом телеконсультування разом з обстеженням, телереабілітаційних зборів мультидисциплінарної реабілітаційної команди, телеметрії, контролю, телеконсультування (телевідеоконсультування), дистанційної супервізії та в інших формах, що не суперечать законодавству, за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій.
🔎Докладніше:
Медична практика, яка використовує телекомунікаційні технології для виконання хірургічних процедур на відстані.
🔎Докладніше:
Визначає множину припустимих значень, формат їхнього збереження, розмір виділеної пам'яті та набір операцій, які виконуються над даними.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 3.15. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Спеціальний апаратно-програмний пристрій, який захищає особисті ключі від копіювання чи зміни зловмисниками. Токен може мати форму USB-пристрою або у формі смарт-картки (картки з чипом).
🔎Докладніше:
Тема 1.11. Базові знання про кваліфікований електронний підпис;
Тема 6.3. Автоматизоване робоче місце працівника охорони здоров‘я
Будь-яка особа, за винятком суб'єкта персональних даних, володільця чи розпорядника персональних даних та Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, якій володільцем чи розпорядником персональних даних здійснюється передача персональних даних.
🔎Докладніше:
Вид шкідливого програмного забезпечення, яке для потрапляння на цільову комп'ютерну систему потребує активних дій користувача.
🔎Докладніше:
Тема 6.3. Автоматизоване робоче місце працівника охорони здоров‘я
Удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням кваліфікованого сертифіката електронного підпису, виданого кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг та не містить відомостей про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису.
🔎Докладніше:
Тема 1.11. Базові знання про кваліфікований електронний підпис
Система прийняття управлінських рішень та реалізації заходів, спрямованих на зміну рівня або усунення ризику.
🔎Докладніше:
Тема 4.5. Управління ризиками під час впровадження інформаційних систем та технологій
(англ. Data Quality Management, DQM) Процес ефективної і безперервної оцінки, моніторингу, удосконалення та звітування щодо відповідності даних попередньо визначеним вимогам до якості даних.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Працівник сфери охорони здоров’я, який бере участь у освітніх заходах неформальної освіти, які проводяться провайдером, зареєстрованим в електронній системі БПР.
🔎Докладніше:
Програмне забезпечення, яке зберігає дані та дозволяє користувачам спільно працювати над ними через Інтернет.
🔎Докладніше:
Програмно-апаратний комплекс, який дозволяє зберігати особисті ключі електронного підпису чи печатки у спеціальному захищеному сховищі (депозитарії), яке побудовано з дотриманням норм чинного законодавства у сфері захисту інформації та електронних довірчих послуг.
🔎Докладніше:
Тема 6.3. Автоматизоване робоче місце працівника охорони здоров‘я
Використання віртуальних серверів та сховищ даних, що знаходяться в Інтернеті, для зберігання, обробки та резервного копіювання інформації.
🔎Докладніше:
Інформаційно-комунікаційна система, яка містить реєстри, програмні модулі, електронну медичну інформаційно-аналітичну систему з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, електронні кабінети пацієнтів і посадових осіб НСЗУ та МОЗ, інформаційну систему НСЗУ в частині, необхідній для реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, а також забезпечує можливість створення, перегляду, обміну інформацією та документами між реєстрами, державними електронними інформаційними ресурсами, електронними медичними інформаційними системами.
🔎Докладніше:
Тема 3.2. Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні;
Тема 3.4. Медичні інформаційні системи як складова ЕСОЗ;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів
Засіб ідентифікації особи або суб'єкта в електронному середовищі, що ґрунтується на використанні цифрових даних. Вона містить різноманітну інформацію, таку як особисті дані та фотографії, які можуть бути збережені у форматі електронного документа і використовуватися для перевірки ідентичності в мережі Інтернет. Реалізація цифрової ідентичності здійснюється різними методами, зокрема використанням паролів, біометричних даних або криптографічних ключів. Забезпечення безпеки в мережі Інтернет та запобігання шахрайства та крадіжки ідентичності є основними функціями цифрової ідентичності.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 1.8. Спілкування в цифровому середовищі та мережевий етикет
Процес взаємодії осіб у цифровому середовищі з метою спілкування, обміну інформацією, організації спільної діяльності з використанням цифрових технологій. Існують різні способи зв'язку для організації цифрової комунікації: синхронний зв'язок (у реальному масштабі часу) та асинхронний зв'язок (неодночасний зв'язок, наприклад, за допомогою електронної пошти, форуму для надсилання повідомлень), з використанням режимів «один до одного», «один до багатьох» або «багато до багатьох».
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 1.8. Спілкування в цифровому середовищі та мережевий етикет
Спосіб надання освітньої послуги з використанням цифрових платформ, нових цифрових і освітніх технологій, цифрових пристроїв та цифрових освітніх ресурсів.
🔎Докладніше:
Інтегроване професійне комунікаційне середовище, що включає набір цифрових інструментів і сервісів, використання яких надає можливість користувачам вирішувати професійні завдання та задовольняти потреби. Цифрові інструменти та сервіси, як правило, включають в себе Інтернет, інші цифрові мережі, комп'ютерні програми та пристрої, пошукові системи, цифровий контент та ресурси, які в сукупності використовуються для забезпечення комунікації та взаємодії між користувачами у цифровому середовищі. У системі DigComp термін «цифрове середовище» використовується як середовище для цифрових дій без зазначення конкретної технології чи конкретного засобу.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 1.1. Робота з комп’ютером, автоматизоване робоче місце працівника сфери охорони здоров'я;
Тема 1.8. Спілкування в цифровому середовищі та мережевий етикет
Засіб комунікації між користувачами за допомогою цифрових технологій. Існують різні способи зв'язку: синхронний зв'язок (зв'язок у реальному часі, зокрема у вигляді Skype-конференції, відеочату чи технології Bluetooth) та асинхронний зв'язок (передача повідомлень за допомогою електронної пошти, форуму для надсилання повідомлень, СМС-повідомлень) з використанням режимів «один до одного», «один до багатьох» або «багато до багатьох».
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 1.8. Спілкування в цифровому середовищі та мережевий етикет
Будь-яка інформація, що створюється, обробляється, зберігається і передається у формі цифрових даних у певних форматах (тексти, графіка, зображення, вебсторінки, програмне забезпечення, мультимедіа тощо) за допомогою цифрових пристроїв та технологій. Цифровий контент може містити в собі об'єкти авторського права та/або суміжних прав, і таким чином бути об'єктом цивільних правовідносин. У системі охорони здоров'я цифровий контент містить у собі клінічні дані, е-рецепти, е-картки, е-направлення, електронну історію хвороби.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 1.8. Спілкування в цифровому середовищі та мережевий етикет
Нерівність у доступі до можливостей в економічній, соціальній, культурній, освітній галузях, які існують або поглиблюються в результаті неповного, нерівномірного або недостатнього доступу до комп’ютерних, телекомунікаційних та цифрових технологій.
🔎Докладніше:
(англ. Digital health) Галузь знань та практичної діяльності, пов’язана з розробкою та використанням цифрових технологій для покращення здоров’я. З визначенням ВООЗ, «цифрова охорона здоров’я» розширює поняття «електронної охорони здоров’я» з метою охоплення користувачів цифрових технологій, що мають ширший набір інтелектуальних та мережевих пристроїв.
🔎Докладніше:
Всі види електронних інформаційних ресурсів (онлайн платформи, курси, тексти, графіка, мультимедіа), які зберігаються та використовуються в освітніх цілях для вдосконалення навичок медичних працівників.
🔎Докладніше:
Послуги, що надаються споживачам (пацієнтам та організаціям) у цифровому форматі за допомогою цифрових технологій, наприклад, надання допомоги за допомогою цифрового зв'язку, інформації та/або цифрового контенту, послуг дистанційного обслуговування, консультування тощо.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів;
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ;
Тема 4.6. Значення електронної системи охорони здоров’я в реалізації програми медичних гарантій
Будь-які типи ресурсів, які можна передати та/або отримати доступ до них із застосуванням цифрових технологій. Зазвичай, цифрові ресурси – це сукупність цифрового контенту впорядкованого / поданого у зручній формі для виконання завдань та досягнення цілей в усіх сферах професійної діяльності. До цифрових ресурсів, зокрема належать: електронні бази даних, архіви, урядові документи, персональні дані, електронні книги, цифрові колекції тез, доповідей, монографій, зображень, наукових досліджень, цифрові довідники, словники, цифрові освітні ресурси, а також мультимедійні та інтерактивні ресурси (цифрові симулятори, моделі, анімація, відеоресурси тощо). Цифрові ресурси можна визначити як матеріали, що були задумані та створені цифровим способом та/або шляхом перетворення аналогових матеріалів у цифровий формат.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 1.2. Мобільний телефон (смартфон) та мобільні застосунки;
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп'ютерів, операційні системи їх сумісність;
Тема 1.4. Текстове, табличне та презентаційне програмне забезпечення провідних світових постачальників
Насичення фізичного світу електронно-цифровими пристроями, засобами, системами та налагодження електронно-комунікаційного обміну між ними, що фактично уможливлює інтегральну взаємодію віртуального та фізичного, тобто створює кіберфізичний простір.
🔎Докладніше:
Властивість, яка гарантує те, що інформація не містить помилок, є актуальною, вичерпною, будь-які зміни інформації здійснюються авторизованими особами або процесами.
🔎Докладніше:
(англ. Artificial intelligence, AI) Організована сукупність інформаційних технологій, із застосуванням якої можливо виконувати складні комплексні завдання шляхом використання системи наукових методів досліджень і алгоритмів обробки інформації, отриманої або самостійно створеної під час роботи, а також створювати та використовувати власні бази знань, моделі прийняття рішень, алгоритми роботи з інформацією та визначати способи досягнення поставлених завдань.
🔎Докладніше:
Рамка цифрової компетентності працівника охорони здоров'я;
Тема 5.1. Сучасний стан розвитку телездоров’я та телемедицини в світі
Ступінь відповідності характеристик даних встановленим вимогам на певний звітний момент часу.
🔎Докладніше:
Тема 3.14. Управління якістю даних в цифровому середовищі охорони здоров’я
Міжнародний стандарт створення, зберігання, передачі та візуалізації біомедичних зображень і документів пацієнтів.
🔎Докладніше:
Операційна система, що працює з дисковими накопичувачами і забезпечує інтерфейс командного рядка.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп'ютерів, операційні системи їх сумісність
Система взаємоприйнятних інформаційних відносин усіх суб’єктів сфери охорони здоров’я, які базуються на використанні методів, заходів та технологій із застосуванням цифрового середовища, у тому числі інформаційно-комунікаційних технологій, спрямованих на підтримку сфери охорони здоров’я, включаючи медичні послуги, профілактичний нагляд за здоров’ям населення та його зміцненням, покращення якості та збільшення тривалості життя населення, медичну літературу та освіту у сфері охорони здоров’я, знання та дослідження, використання цифрових сервісів з метою отримання необхідної інформації, знань і навичок для надання медичної та/або реабілітаційної допомоги, виконання оперативних функцій системи громадського здоров’я.
🔎Докладніше:
Тема 3.1. Розбудова електронної системи охорони здоров'я в Україні
Тема 3.2. Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні;
Тема 3.4. Медичні інформаційні системи як складова ЕСОЗ;
Тема 4.1. Інформатизація закладу охорони здоров'я та автоматизація робочих процесів;
Тема 4.3. Навчання персоналу надавачів медичних послуг оновленням функціональності в ЕСОЗ;
Тема 4.6. Значення електронної системи охорони здоров’я в реалізації програми медичних гарантій
Унікальний числовий ідентифікатор, який присвоюється кожному пристрою, підключеному до мережі Інтернет та використовується для маршрутизації пакетів даних.
🔎Докладніше:
Функціональність електронної пошти, яка допомагає автоматично виявляти підозрілі листи та захищати користувача від небажаної та несанкціонованої реклами.
🔎Докладніше:
Унікальна адреса конкретного ресурсу в мережі Інтернет (веб-сторінка, зображення або відео).
🔎Докладніше:
Операційна система, що використовує технологію віртуальної пам'яті для управління оперативною пам'яттю комп'ютера.
🔎Докладніше:
Тема 1.3. Базове програмне забезпечення персональних комп'ютерів, операційні системи їх сумісність