Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні

Тема 3.2 Базова інформація про дворівневу архітектуру ЕСОЗ в Україні

3.2.1. Глосарій 

Електронна система охорони здоров’я – інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує автоматизацію ведення обліку медичних послуг та управління інформацією про охорону здоров’я, у тому числі медичною інформацією, шляхом створення, розміщення, оприлюднення та обміну інформацією, даними і документами в електронному вигляді, до складу якої входять центральна база даних та електронні медичні інформаційні системи, між якими забезпечено автоматичний обмін інформацією, даними та документами через відкритий програмний інтерфейс (API).

Електронна медична інформаційна система – інформаційно-комунікаційна система, яка забезпечує функціонування електронних кабінетів користувачів, автоматизацію їх роботи, створення, перегляд інформації, обмін інформацією в електронній формі, зокрема із центральною базою даних (у разі підключення);

Центральна база даних – інформаційно-комунікаційна система, яка містить реєстри, програмні модулі, електронну медичну інформаційно-аналітичну систему з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, електронні кабінети пацієнтів і посадових осіб НСЗУ та МОЗ, інформаційну систему НСЗУ в частині, необхідній для реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, а також забезпечує можливість створення, перегляду, обміну інформацією та документами між реєстрами, державними електронними інформаційними ресурсами, електронними медичними інформаційними системами.

3.2.2. Основні аспекти теми

Електронна система охорони здоров'я — двокомпонентна система, в якій користувач через МІС взаємодіє з центральною базою даних.

ЕСОЗ складається з: центральної бази даних (ЦБД) та МІС (електронних медичних інформаційних систем).

Завданнями електронної системи охорони здоров’я є: 

  • створення можливостей використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, зокрема за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення;
  • автоматизація ведення обліку медичних послуг і управління медичною інформацією);
  • запровадження електронного документообігу у сфері медичного обслуговування населення, забезпечення даними, необхідними для розроблення програми медичних гарантій, управління охороною здоров’я та формування статистичної інформації у сфері охорони здоров’я.

Центральна база даних ЕСОЗ забезпечує такі функції:

  • забезпечує захищене централізоване зберігання визначеного переліку даних ЕСОЗ відповідно до визначеного переліку реєстрів ЦБД ЕСОЗ;
  • надає дані реєстрів авторизованим користувачам (медичним працівникам, пацієнтам, іншим державним реєстрам та системам);
  • забезпечує контроль якості даних, у тому числі шляхом верифікації збережених даних;
  • автоматизує процеси НСЗУ щодо управління та реалізації Програми медичних гарантій.

Доступ до центральної бази даних надається лише авторизованим медичним інформаційним системам та користувачам. Для підключення до ЦБД ЕСОЗ власник МІС повинен подати запит адміністратору ЦБД ЕСОЗ (ДП “Електронне здоровʼя”) та підтвердити відповідність функціональних можливостей МІС технічним вимогам, що встановлені адміністратором та затверджені власником ЦБД ЕСОЗ (НСЗУ).

Станом на 2024 рік в Україні налічується понад 35 МІС у складі ЕСОЗ (тобто підключених до ЦБД ЕСОЗ). 

МІС у складі ЕСОЗ забезпечують такіі функції:

  • надають користувачу інструменти для роботи з даними ЦБД ЕСОЗ, тобто забезпечують робоче місце користувача;
  • забезпечують зручні інструменти перегляду та внесення даних про заклад, пацієнта, медичні записи. За необхідності надають можливість друку адміністративних та медичних документів;
  • оптимізують навантаження на ЦБД ЕСОЗ;
  • надають додаткові аналітичні можливості;
  • можуть забезпечувати доступ пацієнтів до своїх медичних записів;
  • повідомляють про помилки у роботі ЦБД ЕСОЗ та МІС;
  • проводять навчання користувачів по роботі з ЕСОЗ тощо.

3.2.3. Корисні посилання

Нормативно-правові акти:

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 25.04.2018 № 411 “Деякі питання електронної системи охорони здоров’я”

Інші інформаційні матеріали: 


Ключові слова / Теги

Електронна система охорони здоров’я, ЕСОЗ, центральна база даних, ЦБД, електронна медична інформаційна система, МІС, архітектура


Наступна тема: Центральна база даних ЕСОЗ