Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Інформаційно-аналітична система "Централь 103"

Тема 2.7. Інформаційно-аналітична система “Централь 103”

2.7.1. Вступ

Для забезпечення світових стандартів швидкості та якості надання екстреної медичної допомоги в Україні з 2018 року розпочато впровадження у тестовому режимі системи “Централь 103” із наступним кроком, який полягав у розробці єдиних вимог до оперативно-диспетчерських служб. 

2.7.2. Актуальність та основні аспекти теми

Постановою Кабінеті Міністрів України від 28.12.2020 № 1359 затверджено новий порядок функціонування оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Для забезпечення високої якості роботи, здійснення контролю за дотриманням стандартів роботи оперативно-диспетчерської служби та моніторингу якості надання екстреної медичної допомоги, МІС оперативно-диспетчерської служби через функціонування “Централь 103”, передають оперативну інформацію в режимі онлайн та інформацію про наявні ресурси мережі екстреної медичної допомоги до ЦБД ЕСОЗ.

НСЗУ уло рекомендовано забезпечити до 31.12.2023 підключення МІС всіх центральних оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф (крім тих, які зруйновані внаслідок ведення бойових дій або розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією) для забезпечення функціонування “Централь 103” як складової ЦБД ЕСОЗ.

Термін “Централь 103” змінено на електронну медичну інформаційно-аналітичну систему з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. 

2.7.3. Призначення системи “Централь 103”

Система “Централь 103” призначена для організації та контролю якості надання екстреної медичної допомоги. Вона в режимі онлайн моніторить роботу обласних центрів екстреної медичної допомоги та отримує повну інформацію про звернення пацієнтів за такою допомогою і результати їх обробки, надає можливість отримувати оперативну інформацію про виклики, кількість персоналу авторизованим користувачам, а також публікує звіти щодо медичної допомоги за минулі періоди. Система є “містком” для обміну інформацією між обласними диспетчерськими службами 103 та іншими службами.

Регіони, які підключили свої оперативно-диспетчерські служби до єдиної системи, мають можливість обмінюватись з нею даними про прийняті та оброблені виклики. 

2.7.4. Принцип роботи та архітектура системи “Централь 103”

До інформаційної аналітичної системи “Централь 103” підключені всі медичні інформаційні системи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф. Через “Централь 103” вони передають оперативну інформацію в режимі онлайн та інформацію про наявні ресурси мережі екстреної медичної допомоги. Це означає, що виклик, що надійшов із території обслуговування центру та був прийнятий оперативно-диспетчерською службою, може переадресовуватися до будь-якої іншої оперативно-диспетчерської служби. Передача виклику здійснюється через інформаційно-аналітичну систему “Централь 103”.

Усі звернення до оперативно-диспетчерської служби автоматично фіксуються за часом та в режимі онлайн передаються до “Централь 103”, де зберігаються протягом трьох років у сховищі даних.

Простими словами, “Централь 103” об’єднала всі диспетчерські служби країни та дозволила синхронізувати їх роботу між собою та з органами місцевої влади. Адже до впровадження “Централь 103” центри екстреної меддопомоги не працювали централізовано та не комунікували між собою. На практиці це призводило до того, що, наприклад, при ДТП на межі двох областей виїжджала бригада екстреної медичної допомоги, яка знаходиться далі від місця події, проте формально саме вона має прийняти виклик.

Екосистема екстреної медичної допомоги та медицини катастроф складається з багатьох користувацьких компонентів, таких як оперативно-диспетчерські служби, провайдери неголосових викликів, інфосервіси перших реагувальників, що об'єднуються в одну мережу за допомогою центрального функціонального компонента – “Централь 103”. 



Рисунок 1. Архітектура екосистеми екстреної медичної допомоги та медицини катастроф


2.7.5. Переваги системи “Централь 103”

Диспетчери екстреної допомоги менше часу витрачають на обробку викликів, а до пацієнта виїжджає та машина, яка знаходиться найближче до адреси виклику (навіть якщо вона буде з іншого району). Крім того, створення сучасної диспетчерської служби з використанням електронної інформаційної системи дозволило:

  • зменшити час обробки виклику;
  • виконати норматив доїзду на екстрені випадки;
  • зменшити пробіг автомобілів ЕМД;
  • зібрати актуальну і достовірну електронну статистику, яку можна аналізувати для поліпшення надання екстреної допомоги. 

2.7.6. Корисні посилання 

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 28.12.2020 № 1359 (зі змінами) “Деякі питання організації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф

2. Курс Академії НСЗУ “Централь 103 для центрів служби екстреної медичної допомоги

Ключові слова / Теги

Централь 103, екстрена медична допомога, оперативно-диспетчерські служби

Наступна сторінка: Інформаційно-аналітична система "MedData"