Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Інформаційно-аналітична система "MedData"

Тема 2.8. Інформаційно-аналітична система “MedData”

2.8.1. Вступ

Постановою від 19.01.2022 № 36 «Деякі питання функціонування інформаційно-аналітичної системи «MedData» Кабінет Міністрів України затвердив Порядок функціонування інформаційно-аналітичної системи “MedData”.

Інформаційно-аналітична система “MedData” – система, яка дає змогу проводити комплексний аналіз даних щодо стану закупівель і моніторингу даних щодо забезпеченості адміністративно-територіальних одиниць (закладів, підприємств, установ та організацій, що належать до сфери управління МОЗ, закладів охорони здоров’я, а також фізичних осіб – підприємців, які отримали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики, за умови укладення ними як надавачами медичних послуг договорів про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ) товарами та послугами, закупленими за рахунок бюджетних коштів та/або з інших не заборонених законодавством джерел фінансування.

2.8.2. Актуальність та основні аспекти теми

З метою цифровізації процесу збору потреби на закупівлю лікарських засобів та медичних виробів у 2018 році було створено систему "MedData". У період першої хвилі пандемії COVID-19 у 2020 році дію системи було поширено на всі заклади охорони здоров’я в країні задля обміну даними щодо залишків медичних засобів та медичних виробів. Після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну в системі був розроблений модуль обліку гуманітарної допомоги, що надходить у країну, а також модуль для потреб ініціативи United24.

Система MedData включає такі основні модулі:

  • Функціональність забезпечення ресурсами для боротьби з COVID-19, що дозволяє оперативно збирати дані про потребу в лікарських препаратах від різних регіонів та розподіляти лікарські засоби, закуплені за кошти держбюджету. Це допомагає лікарням швидше отримувати необхідні ліки, а пацієнтам – доступні ліки від важких захворювань.
  • Функціональність централізованих закупівель, що включає збір потреби на закупівлю, облік логістики товарів та облік залишків в закладах охорони здоров’я.
  • Функціональність цифровізації внутрішніх процесів МЗУ по забезпеченню ланцюга постачання товарів, включаючи аналітичні дашборди та модулі для управління та відслідковування статусів закупівель, договорів, поставок.
  • Функціональність адміністрування постачальників та товарів електронних каталогів, що дозволяє значно спростити та прискорити процеси кваліфікації постачальників, а також додавання та адміністрування товарів в Prozorro Market. 
  • Функціональність обліку медичної гуманітарної допомоги, що було розроблено під час повномасштабного вторгнення росії, дозволяє фіксувати потребу закладів охорони здоров'я, облік і розподіл гуманітарної допомоги.

2.8.3. Власник та користувачі системи MedData

Власником системи MedData є держава, тоді як інформація, що зберігається та обробляється в системі, є володінням МОЗ. ДП "Медичні закупівлі України", що знаходиться в сфері управління МОЗ, є адміністратором інформаційно-аналітичної системи.

MedData можуть використовувати такі категорії користувачів:

  • заклади, підприємства, установи та організації, які належать до сфери управління МОЗ;
  • спеціалізовані організації, які здійснюють публічні закупівлі згідно з угодами, укладеними МОЗ з такими організаціями;
  • структурні підрозділи обласних та Київської міської держадміністрацій, які відповідають за питання охорони здоров’я;
  • заклади охорони здоров’я будь-якої форми власності;
  • фізичні особи – підприємці, які одержали ліцензію на здійснення господарської діяльності з медичної практики і уклали договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій з НСЗУ;
  • постачальники медичних товарів, що отримали кваліфікацію для роботи в системі електронних каталогів Prozorro Market.

2.8.4. Модуль “Вакцинація”

Перед початком кампанії з імунізації населення України проти COVID-19 особливо гостро постало питання систематизації даних про доставки, зберігання, переміщення та використання вакцин для ефективності прийняття рішень, контролю за перебігом вакцинації та прозорості цього процесу. Запровадження системи MedData було здійснено як головного засобу збору інформації, що відбулося на заміну збору заявок у паперовому форматі. Фахівці ДП «Медичні закупівлі України» розробили спеціальний модуль на базі “MedData”, який у реальному часі акумулює інформацію про перебіг вакцинації в Україні, дозволяє відображати рух вакцини між складами та закладами різних рівнів, а також вести управлінський облік залишків вакцини від COVID-19. 

Ланцюг передачі даних в MedData та її учасники в рамках звітування про вакцину:
1-й рівень. Національний склад – склади логістичних партнерів, які здійснили прийом/розмитнення вакцини, що надійшла від постачальників (вносять інформацію в MedData про надходження вакцини, а також здійснюють розподіл в системі між регіонами).

2-й рівень. Регіональний склад – обласний склад, який приймає вакцину від національного, здійснює розподіл вакцини між закладами (у тому числі на мобільні бригади).

3-й рівень. Заклад охорони здоров’я (ЗОЗ) – отримує вакцину від обласного складу, веде щоденний облік використання вакцини (у тому числі мобільною бригадою).

3-й рівень. Мобільна бригада – Отримує вакцину від обласного складу (у системі відображається рух вакцини від обласного складу до ЗОЗ; звітує ЗОЗ).

Кожен користувач MedData має особистий доступ до облікового запису (логін та пароль), які надсилаються автоматично одразу після створення акаунту. На сторінці авторизованого користувача у вкладці “Звітність” можна обрати необхідну форму звіту (розподіл вакцини, перерозподіл вакцини, використання вакцини, холодове обладнання, інвентаризація), а у вкладці “Технічна підтримка” містяться інструкції з користування системою, форма для надання запиту, а також контакти колл-центру та служби технічної підтримки системи. 

Інформація щодо руху та обліку залишків вакцини від COVID-19 вноситься в систему “MedData” в розрізі таких типів звітів

  • щоденні (облік залишків та використання вакцини) – подається на регіональному та місцевому рівнях; 
  • холодове обладнання – подається в щомісячному режимі не пізніше 17:00 години останнього дня місяця на регіональному та місцевому рівнях.

Таким чином, можливо відслідкувати, скільки доз було поставлено в кожну область та лікарню, скільки було проведено щеплень, чи були зіпсовані або розбиті дози, відстежити наявність холодового обладнання та залишків у кожній лікарні і по областям. Дані оновлюються щодня. За допомогою АPI-інтерфейсу Рада національної безпеки та оборони України отримує інформацію напряму з бази ДП «Медичні закупівлі України», візуалізує дані на власних дашбордах та використовує для аналізу перебігу вакцинації та відповідного планування. 

2.8.5. Корисні посилання 

Нормативно-правові акти:

1. Постанова Кабінету Міністрів України від 19.01.2022 № 36 “Деякі питання функціонування інформаційно-аналітичної системи “MedData”

Інші інформаційні матеріали: 

Ключові слова / Теги

інформаційно-аналітична система “MedData”, облік гуманітарної допомоги 

Наступна сторінка: Електронна система управління запасами лікарських засобів та медичних виробів “еStock”