Проєкт наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про удосконалення організації надання паліативної допомоги»
Тест малого підприємництва (М-Тест)
Додаток до тесту малого підприємництва
Для середніх розрахунок крайня
Повідомлення про оприлюднення
до проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про удосконалення організації надання паліативної допомоги»
З метою створення організаційних засад надання паліативної допомоги всім віковим групам, у тому числі дітям, із урахуванням сучасних міжнародних підходів та рекомендацій розроблено проєкт наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про удосконалення організації надання паліативної допомоги» (далі – проєкт наказу).
Проєкт наказу Міністерства охорони здоров’я України та повідомлення про оприлюднення зазначеного проєкту розміщено на сайті Міністерства охорони здоров’я України: http://moz.gov.ua/gromadske-obgovorennja
Пропозиції та зауваження щодо проєкту наказу надсилати на адресу МОЗ України у письмовому або електронному вигляді за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Директорат медичних послуг, телефон: 044-253-69-67, e-mail: [email protected].
Контактна особа – Лебідь Олена (тел. 044-253-69-67).
ПРОЄКТ
Про удосконалення організації надання паліативної допомоги в Україні
Відповідно до статей 8, 33, 35-4 Основ законодавства України про охорону здоров’я, Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, абзацу дев’яносто четвертого підпункту 8 пункту 4, пункту 8 Положення про Міністерство охорони здоров'я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, та з метою удосконалення порядку надання паліативної допомоги та організації надання паліативної допомоги дітям
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок надання паліативної допомоги, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства охорони здоров’я України від 21 січня 2013 року № 41 «Про організацію паліативної допомоги в Україні», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 07 лютого 2013 року за № 229/22761.
3. Директору Департаменту реалізації політик (Гаврилюк О.А.) забезпечити організацію проведення навчальних семінарів із застосування Порядку надання паліативної допомоги для органів охорони здоров’я і співробітників профільних кафедр вищих навчальних медичних закладів та закладів післядипломної освіти протягом двох місяців після офіційного опублікування цього наказу.
4. В.о. Генерального директора Директорату освіти, науки та кадрів (Мартинова Н.О.) забезпечити внесення змін до класифікатора професій назву професії – лікар з паліативної допомоги.
5. Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, ректорам вищих навчальних медичних закладів та закладів післядипломної освіти, директорам науково-дослідних установ, що входять до сфери управління МОЗ України, Національній академії медичних наук України (за згодою):
1) забезпечити умови для проведення навчальних семінарів із застосування Порядку надання паліативної допомоги для організаторів органів охорони здоров’я і співробітників профільних кафедр вищих навчальних медичних закладів та закладів післядипломної освіти;
2) визначити і затвердити наказом відповідальну особу та графік проведення навчальних семінарів для лікарів-педіатрів, лікарів-педіатрів-неонатологів, лікарів загальної практики/сімейної медицини, лікарів, дитячих хірургів, дитячих анестезіологів-реаніматологів, дитячих онкологів, дитячих гематологів, дитячих неврологів, лікарів з лікувальної фізкультури, фельдшерів, молодших спеціалістів з медичною освітою закладів охорони здоров’я усіх рівнів, де надається медична допомога дітям, стосовно застосування Порядку надання паліативної допомоги протягом трьох місяців після офіційного опублікування цього наказу;
3) організувати відповідно до затвердженого графіку проведення навчальних семінарів для лікарів-педіатрів, лікарів-педіатрів-неонатологів, неонатологів, лікарів загальної практики/сімейной медицини, дитячих хірургів, дитячих онкологів, дитячих гематологів, дитячих неврологів, лікарів з лікувальної фізкультури, фельдшерів, молодших спеціалістів з медичною освітою закладів охорони здоров’я усіх рівнів, де надається медична допомога дітям, з прийняттям заліків стосовно знань положень Порядку надання паліативної допомоги.
6. Міністру охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, керівникам структурних підрозділів з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій забезпечити виконання цього наказу.
7. Генеральному директору Директорату медичних послуг (Сухорукова О.С.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
9. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр | З. СКАЛЕЦЬКА |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про удосконалення організації надання паліативної допомоги в Україні»
1. Резюме
Створення організаційних засад надання паліативної допомоги всім віковим групам, у тому числі дітям, із урахуванням сучасних міжнародних підходів та рекомендацій.
2. Проблема, яка потребує розв’язання
З огляду на постаріння населення та високі демографічні показники смертності (щороку в Україні помирає приблизно 700 тисяч осіб, у тому числі понад 100 тисяч осіб від онкологічних хвороб), зростає потреба в організації та наданні якісної паліативної допомоги. Оціночна кількість населення, що потребує паліативної допомоги, становить понад 600 тисяч пацієнтів щороку, до того ж супроводу та підтримки потребують члени їхніх родин. За орієнтовними розрахунками, щороку понад 1,5 млн осіб потребують паліативної допомоги.
У той же час негативні тенденції динаміки показників здоров’я дитячого населення, зростання кількості дітей з інвалідністю потребують організації ефективної системи надання медико-соціальної допомоги дітям з використанням сучасних підходів та технологій.
На виконання статей 8, 33 Основ законодавства України про охорону здоров’я, наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 січня 2013 року № 41 «Про організацію паліативної допомоги в Україні», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 лютого 2013 року за № 229/22761, затверджено Порядок надання паліативної допомоги, який не враховує особливостей надання паліативної допомоги дітям та потребує оновлення організаційних підходів для надання паліативної допомоги з урахуванням сучасних міжнародних рекомендацій та практик (Buildingintegratedpalliativecareprogramsandservices (Розроблення комплексних програм і послуг паліативної допомоги): https://bit.ly/2DU5qrA; WhitePaperonstandardsandnormsforhospiceandpalliativecare (Біла книга стандартів і норм хоспісної та паліативної допомоги):, WHOGlobalAtlasonPalliativeCareAttheEndofLife (Атлас ВООЗ із паліативної допомоги наприкінці життя): https://bit.ly/1zAaB6M).
Організація надання паліативної допомоги дітям має особливості, які необхідно нормативно закріпити для практичного їх впровадження та забезпечення доступності паліативної допомоги дітям.
Відсутність адміністративних даних щодо кількості пацієнтів, які потребують паліативної допомоги, та особливості спостереження лікарем таких пацієнтів зумовлюють необхідність внесення змін до форм первинної облікової медичної документації.
3. Суть проєкту акта
Проєктом акта передбачено затвердження Порядку надання паліативної допомоги та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерство охорони здоров’я України від 21 січня 2013 року № 41 «Про організацію паліативної допомоги в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2013 року за № 229/22761.
4. Вплив на бюджет
Реалізація акта не потребує додаткових видатків з Державного бюджету України та місцевих бюджетів. Обсяг паліативної допомоги, який фінансується за рахунок державного бюджету, визначається програмою медичних гарантій відповідно до Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення».
4.1 Відповідність законодавству у сфері державної допомоги
Проєкт акта не стосується надання державної допомоги суб'єктам господарювання.
5. Позиція заінтересованих сторін
Пропозиції до проєкту акта надавалися провідними спеціалістами у сфері паліативної допомоги міст Харкова, Києва, Івано-Франківська, Вінниці, науковцями Івано-Франківського національного медичного університету, спеціалістами організаційно-методичного центру в Івано-Франківському обласному клінічному центрі паліативної допомоги та враховані у проєкті.
Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.
Проєкт акта потребує погодження із Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.
Проєкт акта потребує консультацій з громадськістю шляхом оприлюднення на офіційному веб-сайті МОЗ України.
6. Прогноз впливу
Реалізація акта не матиме впливу на розвиток регіонів.
У проєкті акта відсутні норми, що можуть безпосередньо впливати на ринок праці. Водночас реалізація акта може сприяти створенню нових робочих місць шляхом створення умов для функціонування нових закладів охорони здоров’я.
Реалізація акта дозволить створити умови для покращення якості життя населення із захворюваннями, що обмежують життя, та з захворюваннями, що загрожують життю.
Проєкт акта не матиме впливу на екологію та навколишнє природне середовище.
7. Позиція заінтересованих органів
Проєкт акта потребує погодження з Міністерством соціальної політики України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Уповноваженим Президента України з прав дитини та Уповноваженим Президента України з прав людей з інвалідністю та потребує державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
8. Ризики та обмеження
У проєкті акта відсутні положення, що стосуються прав та свобод, гарантованих Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод, впливають на забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків, містять ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов'язаних з корупцією, створюють підстави для дискримінації, стосуються інших ризиків та обмежень, які можуть виникнути під час реалізації акта.
9. Підстава розроблення проєкту акта
Проєкт наказу «Про удосконалення організації надання паліативної допомоги в Україні» розроблено Міністерством охорони здоров’я України відповідно до статей 8, 33, 35-4 Основ законодавства України про охорону здоров’я, Конвенції ООН про права дитини, на виконання доручення Віце-прем’єр-міністра України – Міністра культури України від 07.07.2015 № 27562/1/1-15 та пункту 3.7 рекомендацій Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини від 01.07.2015 за № 7-1585/15-86.
Міністр | Зоряна СКАЛЕЦЬКА |
ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін
1. Проєктом акта передбачено затвердження Порядку надання паліативної допомоги, Переліку медичних показань для надання паліативної допомоги, внесення змін до деяких наказів МОЗ України та визнання таким, що втратив чинність, наказу МОЗ України від 21 січня 2013 року № 41 «Про організацію паліативної допомоги в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2013 року за № 229/22761.
2. Вплив реалізації проєкту акта на ключові інтереси заінтересованих сторін:
Заінтересована сторона |
Ключовий інтерес |
Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників |
Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу) |
|
короткостроковий вплив |
середньостроковий вплив |
|||
Особи дорослого віку, які потребують паліативної допомоги |
Можливість отримувати паліативну допомогу, що відповідає стану здоров’я та особистим побажанням із урахуванням сучасних міжнародних підходів та практик надання паліативної допомоги. |
Позитивний |
Позитивний |
Диверсифікація організаційних форм надання паліативної допомоги; забезпечення пріоритету волі пацієнта на всіх етапах паліативної допомоги; запровадження чітких критеріїв для визначення пацієнта як такого, якому потрібна паліативна допомога. |
Особи дитячого віку, які потребують паліативної допомоги |
Отримання паліативної допомоги, що адаптована до потреб осіб дитячого віку |
Позитивний |
Позитивний |
Закріплення паліативної допомоги вдома як пріоритетної організаційної форми паліативної допомоги для пацієнтів дитячого віку, забезпечення права на перебування в закладі охорони здоров’я з членами родини або законними представниками незалежно від стану дитини; створення умов для залучення членів родини/законних представників до паліативного догляду; забезпечення наступності в паліативній допомозі. |
Члени родини/законні представники осіб, які потребують паліативної допомоги |
Соціальна і психологічна підтримка |
Позитивний |
Позитивний |
Створення передумов для комфортного перебування членів родини/законних представників поруч із особами, що потребують паліативної допомоги; запровадження можливості короткострокового відпочинку, право на спільне перебування з дитиною в закладі охорони здоров’я, що надає паліативну допомогу. |
Заклади охорони здоров’я, які надають паліативну допомогу |
Можливість обґрунтовано та справедливо встановити потребу пацієнта в паліативній допомозі, а також обчислити потребу в паліативній допомозі та службах паліативної допомоги, розширення можливостей організації надання якісної паліативної допомоги, що відповідає потребам і побажанням пацієнта та членів його родини або законних представників |
Умовно негативний |
Позитивний |
Встановлення чіткого переліку медичних показань для надання паліативної допомоги, запровадження механізму розрахунку потреби в паліативній допомозі та службах паліативної допомоги, а також диверсифікація організаційних форм надання паліативної допомоги шляхом створення правових та організаційних механізмів, що стимулюють ефективну діяльність в сфері охорони здоров’я та забезпечують розвиток мережі закладів охорони здоров’я. У короткостроковій перспективі (протягом трьох місяців) очікується умовно негативний вплив, пов’язаний із відсутністю у фахівців навичок і знань, необхідних для реалізації акта. З метою мінімізації цього впливу проєктом акта передбачено проведення навчальних семінарів для організаторів охорони здоров’я та фахівців закладів охорони здоров’я, де надається паліативна допомога. |
Аналіз регуляторного впливу
до проєкту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про удосконалення організації надання паліативної допомоги в Україні»
I. Визначення проблеми
З огляду на постаріння населення та високі демографічні показники смертності (щороку в Україні помирає приблизно 700 тисяч осіб, у тому числі понад 100 тисяч осіб від онкологічних хвороб), зростає потреба в організації та наданні якісної паліативної допомоги. Оціночна кількість населення, що потребує паліативної допомоги, становить понад 600 тисяч пацієнтів щороку, до того ж супроводу та підтримки потребують члени їхніх родин. За орієнтовними розрахунками, щороку понад 1,5 млн осіб потребують паліативної допомоги.
У той же час негативні тенденції динаміки показників здоров’я дитячого населення, зростання кількості дітей з інвалідністю потребують організації ефективної системи надання медико-соціальної допомоги дітям з використанням сучасних підходів та технологій.
На виконання статей 8, 33 Основ законодавства України про охорону здоров’я, наказом Міністерства охорони здоров’я України від 21 січня 2013 року № 41 «Про організацію паліативної допомоги в Україні», зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 07 лютого 2013 року за № 229/22761, затверджено Порядок надання паліативної допомоги, який не враховує особливостей надання паліативної допомоги дітям та потребує оновлення організаційних підходів для надання паліативної допомоги з урахуванням сучасних міжнародних рекомендацій та практик (Building integrated palliative care programs and services (Розроблення комплексних програм і послуг паліативної допомоги): https://bit.ly/2DU5qrA; White Paper on standards and norms for hospice and palliative care (Біла книга стандартів і норм хоспісної та паліативної допомоги):, WHO Global Atlas on Palliative Care At the End of Life (Атлас ВООЗ із паліативної допомоги наприкінці життя): https://bit.ly/1zAaB6M).
Організація надання паліативної допомоги дітям має особливості, які необхідно нормативно закріпити для практичного їх впровадження та забезпечення доступності паліативної допомоги дітям.
Відсутність адміністративних даних щодо кількості пацієнтів, які потребують паліативної допомоги, та особливості спостереження лікарем таких пацієнтів зумовлюють необхідність внесення змін до форм первинної облікової медичної документації.
Врегулювання зазначених проблемних питань не може бути здійснено за допомогою:
ринкових механізмів, оскільки такі питання регулюються виключно нормативно-правовими актами;
діючих регуляторних актів, оскільки чинним законодавством порушені питання не врегульовані.
Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:
Групи (підгрупи) |
Так |
Ні |
Громадяни |
+ |
- |
Держава |
+ |
- |
Суб’єкти господарювання, у тому числі суб’єкти малого підприємництва |
+ |
- |
II. Цілі державного регулювання
Прийняття проєкту наказу забезпечить створення організаційних засад надання паліативної допомоги всім віковим групам, у тому числі дітям, із урахуванням сучасних міжнародних підходів та рекомендацій.
III. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення цілей
- Визначення альтернативних способів
Під час підготовки проєкту наказу було опрацьовано два альтернативні способи досягнення вищезазначених цілей:
Вид альтернативи |
Опис альтернативи |
Альтернатива 1
Збереження ситуації, яка існує на цей час.
|
Не забезпечує досягнення цілей державного регулювання, передбачених у розділі ІІ Аналізу. |
Альтернатива 2 Розробка наказу МОЗ України, який врегулює питання організації надання паліативної допомоги в Україні. |
Врегулювання питання організації надання паліативної допомоги в Україні забезпечить безперешкодний доступ до якісних послуг 1,5 млн осіб щороку, що потребують паліативної допомоги. Крім того надання таких послуг позитивно вплине не тільки на пацієнтів, а й на їх родичів. Також проєктом враховано особливості паліативної допомоги дітям, що надасть можливість їх практичного впровадження та забезпечення доступності паліативної допомоги дітям. |
2. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей
Оцінка впливу на сферу інтересів держави
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Вигоди відсутні. Проблеми щодо неврегульованості питання надання паліативної допомоги в Україні лишаються невирішеними. |
Витрати відсутні. |
Альтернатива 2 |
Прийняття проєкту наказу забезпечить створення організаційних засад надання паліативної допомоги всім віковим групам, у тому числі дітям, із урахуванням сучасних міжнародних підходів та рекомендацій.
|
Прийняття проєкту наказу не потребує додаткових витрат із Державного бюджету України. |
Оцінка впливу на сферу інтересів громадян
Вид альтернативи |
Вигоди |
Витрати |
Альтернатива 1 |
Вигоди відсутні. |
Витрати відсутні. |
Альтернатива 2 |
Приблизно 1,5 млн осіб на рік, що потребують паліативної допомоги матимуть змогу отримати якісні послуги.
|
Витрати відсутні. |
Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання
Великі |
Середні |
Малі |
Мікро |
Разом |
||
Кількість суб’єктів господарювання, що підпадають під дію регулювання, одиниць |
|
86 |
10 |
28 |
124 |
|
Питома вага групи у загальній кількості, відсотків |
|
69 |
8 |
23 |
100 |
|
Вигоди |
Витрати |
|||||
Альтернатива 1 |
Ситуація залишиться на існуючому рівні. |
Витрати відсутні.
|
||||
Альтернатива 2 |
Прийняття проєкту акта: створння можливість розвитку субʼєктів господарювання, в тому числі, вкладення коштів у нове обладнання, витратні матеріали тощо; створення можливості для планування розширення переліку медичних послуг, що надаються надавачами цих послуг; розширення конкуренції між надавачами медичних послуг, в тому числі, шляхом залучення кращих спеціалістів з виплатою їм конкурентоспроможної зарплатні; можливість отримання додаткових коштів за рахунок надання більшої кількості медичних послуг.
|
Для всіх с\г витрати у перший рік регулювання складатимуть – 7 020, 88 грн. |
||||
Розрахунок сумарних витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта (02 год. (час, який витрачається с/г на пошук нормативно-правового акту в мережі Інтернет та ознайомлення з ним; за результатами консультацій) Х 28.31 грн. = 56,62 грн.)
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання чи підвищення кваліфікації персоналу тощо |
Прогнозні витрати на 1-го середнього суб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн. Прогнозні витрати на 1-го малого суб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн. Прогнозні витрати на 1-го мікросуб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн. |
- |
Прогнозні витрати на 1-го середнього суб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн. Прогнозні витрати на 1-го малого суб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн. Прогнозні витрати на 1-го мікросуб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн.
|
|
|
|
|
Вид витрат |
Витрати на сплату податків та зборів (змінених або нововведених) (за рік) |
Витрати за п’ять років |
|
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів) |
Нові податки та збори не запроваджуються |
- |
Вид витрат |
Витрати на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій (за рік) |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
||||
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу) |
Змін не передбачається |
- |
- |
- |
||||
|
|
|
|
|
||||
Вид витрат |
Витрати на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
||||
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) |
Регулювання не змінює норми у сфері державного нагляду (контролю) |
- |
- |
- |
Вид витрат |
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) |
Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий) |
Разом за рік (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
||
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) |
Не потребує витрат на отримання адміністративних послуг |
- |
- |
- |
||
Вид витрат |
За рік (стартовий) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п’ять років |
|||
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) |
0, 00 |
- |
0, 00 грн. |
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу |
Не потребує найму додаткового персоналу |
- |
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1 |
Поточні витрати залишаються незмінними |
Альтернатива 2 |
Сумарні витрати на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта становлять 56, 62 грн. |
IV. Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей
За результатами опрацювання альтернативних способів досягнення цілей державного регулювання здійснено вибір оптимального альтернативного способу з урахуванням системи бальної оцінки ступеня досягнення визначених цілей.
Вартість балів визначається за чотирибальною системою оцінки ступеня досягнення визначених цілей, де:
4 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті повною мірою (проблема більше існувати не буде);
3 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті майже повною мірою (усі важливі аспекти проблеми існувати не будуть);
2 - цілі прийняття регуляторного акта, які можуть бути досягнуті частково (проблема значно зменшиться, деякі важливі та критичні аспекти проблеми залишаться невирішеними);
1 - цілі прийняття регуляторного акта, які не можуть бути досягнуті (проблема продовжує існувати).
Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми) |
Бал результативності (за чотирибальною системою оцінки) |
Коментарі щодо присвоєння відповідного бала |
|||
Альтернатива 1 |
1 |
Така альтернатива не сприятиме досягненню цілей державного регулювання. Залишаються проблеми зазначені у Розділі 1 Аналізу. |
|||
Альтернатива 2 |
4 |
Прийняття проєкту наказу забезпечить створення організаційних засад надання паліативної допомоги всім віковим групам, у тому числі дітям, із урахуванням сучасних міжнародних підходів та рекомендацій. |
|||
Рейтинг результативності |
Вигоди (підсумок) |
Витрати (підсумок) |
Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу |
||
Альтернатива 2 |
Для держави: Удосконалення організації надання паліативної допомоги в Україні. Задоволення реальних потреб населення в медичних послугах. Для громадян: забезпечить можливість громадян отримувати послуги з надання паліативної допомоги в Україні. Для суб’єктів господарювання: Отримання можливості надавати медичні послуги населенню за рахунок бюджетних коштів; Розширення конкуренції між надавачами медичних послуг; Покращення сервісу медичного обслуговування; Підвищення якості та доступності медичних послуг для населення. |
Для держави: Додаткових витрат не прогнозується. Для громадян: Відсутні Для суб’єктів господарювання: Прогнозні витрати на 1-го середнього суб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн. Прогнозні витрати на 1-го малого суб’єкта господарювання складатимуть – 56, 62 грн. Прогнозні витрати на 1-го мікросуб’єкта господарювання складатимуть – 56,62 грн. Для всіх с\г витрати у перший рік регулювання складатимуть – 7 020,88 грн. |
Така альтернатива є найбільш оптимальною, оскільки забезпечить можливість громадян отримувати послуги з надання паліативної допо моги. |
||
Альтернатива 1 |
Для держави: Відсутні Для громадян: Відсутні. Для суб’єктів господарювання: Відсутні |
Для держави: Відсутні Для громадян: Відсутні. Для суб’єктів господарювання: Відсутні. |
Дана альтернатива не забезпечує потреби у розв’язанні проблеми та досягнення встановлених цілей. |
Рейтинг |
Аргументи щодо переваги обраної альтернативи/причини відмови від альтернативи |
Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта |
Альтернатива 1 |
Переваги відсутні. Така альтернатива не сприятиме досягненню цілей державного регулювання. Залишаються проблеми зазначені у Розділі 1 Аналізу. |
Ризики відсутні. |
Альтернатива 2 |
Перевага даної альтернативи полягає в тому, що прийняття проєкту наказу повною мірою вирішує проблему. Така альтернатива є найбільш оптимальною, оскільки сприятиме: створенню ефективного механізму удосконалення надання паліативної допомоги в Україні; визначенню порядку надання паліативної допомоги; забезпеченню можливості населення України мати безперешкодний доступ до медичних послуг з надання паліативної допомоги. |
Ризики відсутні. |
V. Механізми та заходи, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми
Механізми, які забезпечать розв’язання проблеми:
Проєктом наказу передбачено затвердження Порядку надання паліативної допомоги та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерство охорони здоров’я України від 21 січня 2013 року № 41 «Про організацію паліативної допомоги в Україні», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 07 лютого 2013 року за № 229/22761.
Також, розв’язання визначених в розділі І Аналізу регуляторного впливу проблем забезпечать такі заходи:
- Організаційні заходи для впровадження регулювання:
Для впровадження цього регуляторного акта необхідно забезпечити інформування громадськості та ліцензіатів про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення у засобах масової інформації та розміщенні на Урядовому порталі.
- Заходи, які необхідно здійснити суб’єктам господарювання – ліцензіатам:
- отримати первинну інформацію про вимоги регулювання;
- організувати виконання вимог регулювання;
- закупити оборотні активи.
VI. Оцінка виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні проваджувати або виконувати ці вимоги
Реалізація регуляторного акта не потребуватиме додаткових бюджетних витрат і ресурсів на адміністрування регулювання органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування.
Державне регулювання не передбачає утворення нового державного органу (або нового структурного підрозділу діючого органу).
Розрахунок витрат на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва додається.
Проведено розрахунок витрат суб’єктів малого (мікро) підприємництва в межах даного Аналізу.
VII. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта
Враховуючи безперервність функціонування системи надання паліативної допомоги в Україні, проєкт наказу доцільно запроваджувати на необмежений термін. Зміна строку дії регуляторного акту можлива у разі зміни законодавчих актів України вищої юридичної сили на виконання яких разроблений цей проєкт регуляторного акта.
VIII. Визначення показників результативності дії регуляторного акта
Прогнозними значеннями показників результативності регуляторного акта є:
1. Рівень поінформованості суб’єктів господарювання і фізичних осіб – високий. Проєкт акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України.
2. Розмір коштів, які витрачатимуться суб’єктом господарювання у зв’язку із виконанням вимог акта: середнім – 56,62 грн., малим – 56,62 грн., мікросуб’єктом – 56,62 грн.
3. Кількість суб’єктів господарювання – ліцензіатів з медичної практики, на яких поширюватиметься дія акта – прогнозується 124 с/г.
4. Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних із дією акта – не передбачаються.
5. Кількість часу, який витрачатиметься суб’єктом господарювання у зв’язку із виконанням вимог акта – 2 години.
6. Розмір коштів і час, які витрачаються суб’єктами господарювання у зв’язку із виконанням вимог акта – малий.
IX. Визначення заходів, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності дії регуляторного акта
Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстеження статистичних показників результативності акта, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.
Базове відстеження результативності цього регуляторного акта здійснюватиметься після набрання ним чинності, оскільки для цього використовуватимуться виключно статистичні показники.
Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься не пізніше ніж за три місяці до припинення його дії.
Періодичне відстеження результативності не здійснюватиметься.
Вид даних, за допомогою яких здійснюватиметься відстеження результативності – статистичні.
У разі надходження пропозицій та зауважень щодо вирішення неврегульованих або проблемних питань буде розглядатись необхідність внесення відповідних змін.
Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснювати Міністерство охорони здоров’я України протягом усього терміну його дії.
Строк виконання заходів 30 робочих днів.
Перший заступник Міністра Андрій СЕМИВОЛОС
ТЕСТ
малого підприємництва (М-Тест)
1. Консультації з представниками мікро - та малого підприємництва щодо оцінки впливу регулювання.
Консультації щодо визначення впливу запропонованого регулювання для суб’єктів малого підприємництва та визначення переліку процедур, виконання яких необхідно для здійснення регулювання, розробником проведено.
Порядковий номер |
Вид консультацій |
Кількість учасників консультацій |
Основні результати консультацій |
1. |
Телефонні консультації із суб’єктами господарювання ліцензіатами з медичної практики та ліцензіатами з виробництва лікарських засобів (в умовах аптеки), оптової та роздрібної торгівлі лікарськими засобами, імпорту лікарських засобів. |
15 |
Регулювання сприймається. Отримано інформацію щодо переліку процедур, які необхідно виконати суб’єкту господарювання - ліцензіату з медичної практики у зв’язку із запровадженням нових вимог регулювання: ознайомитись з наказом; закупити необхідні матеріали. |
2. |
Результати обговорення за результатами проведення експертного круглого столу з обговорення вимог до надання медичних послуг за Програмою медичних гарантій у 2020 році за напрямком «Паліативна допомога» в НСЗУ 07.11.2019. |
30
|
Регулювання сприймається. Отримано інформацію щодо переліку процедур, які необхідно виконати суб’єкту господарювання - ліцензіату з медичної практики у зв’язку із запровадженням нових вимог регулювання: ознайомитись з наказом; закупити необхідні матеріали. |
2. Вимірювання впливу регулювання на суб’єктів малого підприємництва.
кількість суб'єктів малого (мікро) підприємництва, на яких поширюється регулювання: 38
питома вага суб'єктів малого підприємництва у загальній кількості суб'єктів господарювання, на яких проблема справляє вплив 31 %.
3. Розрахунок витрат суб’єкта малого підприємництва на виконання вимог регулювання.
Прогнозується, що упродовж 2020 року буде задіяно 38 суб'єктів малого та мікро підприємництва до процесу надання паліативної допомоги в Україні.
У розрахунку вартості 1 часу роботи використано вартість 1 часу роботи, яка відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік», з 1 січня 2020 року становить – 28,31 гривні. Джерело отримання інформації: https://zakon.rada.gov.ua/
Джерело отримання інформації про кількість потенційних ліцензіатів з зазначеної медичної практики медичної практики – база даних Міністерства охорони здоров’я України (moz.gov.ua) та результати обговорення за результатами проведення експертного круглого столу з обговорення вимог до надання медичних послуг за Програмою медичних гарантій у 2020 році за напрямком «Паліативна допомога» в НСЗУ 07.11.2019.
Первинна інформація про вимоги регулювання може бути отримана за результатами пошуку Закону України “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” та наказу Міністерства охорони здоров’я України “Про організацію надання паліативної допомоги в Україні” на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України (moz.gov.ua) та https://zakon.rada.gov.ua/ .
Інформація про кількість часу, який витрачається суб’єктами на отримання первинної інформації про вимоги регулювання, на розроблення та впровадження внутрішніх для суб’єкта малого підприємництва процедур та документів на впровадження вимог регулювання, процедур щодо забезпечення процесу перевірок є оціночною, та отримана за результатами проведених консультацій (наведено у таблиці розділу 1).
4. Розрахунок сумарних витрат суб’єктів малого підприємництва, що виникають на виконання вимог регулювання
№ з/п |
Найменування оцінки |
У перший рік (стартовий рік впровадження регулювання) |
Періодичні (за наступний рік) |
Витрати за п’ять років |
Оцінка «прямих» витрат суб’єктів малого підприємництва на виконання регулювання |
||||
1. |
Придбання необхідного обладнання (пристроїв, машин, механізмів) |
-- |
-- |
-- |
2. |
Процедури повірки та/або постановки на відповідний облік у визначеному органі державної влади чи місцевого самоврядування |
-- |
-- |
-
|
3. |
Процедури експлуатації обладнання (експлуатаційні витрати - витратні матеріали) |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
4. |
Процедури обслуговування обладнання (технічне обслуговування) |
-- |
-- |
-- |
5. |
Інші процедури: |
-- |
-- |
-- |
6. |
Разом, гривень Формула: (сума рядків 1 + 2 + 3 + 4 + 5) |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
7. |
Кількість суб’єктів господарювання, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць. |
38 |
38 |
38 |
8. |
Сумарно, гривень Формула: відповідний стовпчик “разом” Х кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання (рядок 6 Х рядок 7) |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
Оцінка вартості адміністративних процедур суб’єктів малого підприємництва щодо виконання регулювання |
||||
91 |
Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання Формула: витрати часу на отримання інформації про регулювання Х вартість часу суб’єкта малого підприємництва (заробітна плата) Х оціночна кількість форм |
02 год. (час, який витрачається с/г на пошук нормативно-правового акту в мережі Інтернет та ознайомлення з ним; за результатами консультацій) Х 28.31 грн. = 56,62 грн. |
00,00 (припущено, що суб’єкт повинен виконувати вимоги регулювання лише в перший рік; за результатами консультацій)
|
00,00 (припущено, що суб’єкт повинен виконувати вимоги регулювання лише в перший рік; за результатами консультацій)
|
12. |
Процедури організації виконання вимог регулювання |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
13. |
Процедури офіційного звітування. |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
14. |
Процедури щодо забезпечення процесу перевірок |
0,00 |
0,00 |
0,00 |
15. |
Інші процедури:
|
0,00 |
0,00 |
0,00 |
16. |
Разом, гривень |
56,62 |
0,00 |
0,00 |
17. |
Кількість суб’єктів малого підприємництва, що повинні виконати вимоги регулювання, одиниць. |
38 |
38 |
38 |
18. |
Сумарно, гривень |
2 151,56 |
0,00 |
0,00 |
Не передбачається розроблення коригуючих та пом’якшувальних заходів.
Сумарні витрати за альтернативами |
Сума витрат, гривень |
Альтернатива 1. |
Відсутні |
Витрати держави |
Відсутні |
Витрати с/г малого підприємництва |
Відсутні |
Альтернатива 2. |
|
Витрати держави |
Відсутні |
Витрати с/г малого підприємництва |
2 151,56 |
ВИТРАТИ
на одного суб’єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта
Порядковий номер |
Витрати |
За перший рік |
За п’ять років |
1 |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо, гривень |
- |
- |
2 |
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів), гривень |
- |
- |
3 |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам, гривень |
- |
- |
4 |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо), гривень |
- |
- |
5 |
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних/обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо), гривень |
- |
- |
6 |
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо), гривень |
- |
- |
7 |
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу, гривень |
- |
- |
8 |
Інше (Процедури отримання первинної інформації про вимоги регулювання), гривень |
56,62 |
- |
9 |
РАЗОМ (сума рядків: 1 + 2 + 3 + 4 + 5 + 6 + 7 + 8), гривень |
56,62 |
- |
10 |
Кількість суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на яких буде поширено регулювання, одиниць |
86 |
86 |
11 |
Сумарні витрати суб’єктів господарювання великого та середнього підприємництва, на виконання регулювання (вартість регулювання) (рядок 9 х рядок 10), гривень |
4 869,32 |
- |
Розрахунок відповідних витрат на одного суб’єкта господарювання
Вид витрат |
У перший рік |
Періодичні (за рік) |
Витрати за п’ять років |
Витрати на придбання основних фондів, обладнання та приладів, сервісне обслуговування, навчання/підвищення кваліфікації персоналу тощо |
- |
- |
- |
Вид витрат |
Витрати на сплату податків та зборів (змінених/нововведених) (за рік) |
Витрати за п’ять років |
|
Податки та збори (зміна розміру податків/зборів, виникнення необхідності у сплаті податків/зборів) |
- |
- |
Вид витрат |
Витрати* на ведення обліку, підготовку та подання звітності (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій за рік |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані із веденням обліку, підготовкою та поданням звітності державним органам (витрати часу персоналу) |
- |
- |
- |
- |
_________
* Вартість витрат, пов’язаних із підготовкою та поданням звітності державним органам, визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації).
Вид витрат |
Витрати* на адміністрування заходів державного нагляду (контролю) (за рік) |
Витрати на оплату штрафних санкцій та усунення виявлених порушень (за рік) |
Разом за рік |
Витрати за п’ять років |
Витрати, пов’язані з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю) (перевірок, штрафних санкцій, виконання рішень/ приписів тощо) |
- |
- |
- |
- |
_________
* Вартість витрат, пов’язаних з адмініструванням заходів державного нагляду (контролю), визначається шляхом множення фактичних витрат часу персоналу на заробітну плату спеціаліста відповідної кваліфікації.
Вид витрат |
Витрати на проходження відповідних процедур (витрати часу, витрати на експертизи, тощо) |
Витрати безпосередньо на дозволи, ліцензії, сертифікати, страхові поліси (за рік - стартовий) |
Разом за рік (стартовий) |
Витрати за п’ять років |
|||
Витрати на отримання адміністративних послуг (дозволів, ліцензій, сертифікатів, атестатів, погоджень, висновків, проведення незалежних / обов’язкових експертиз, сертифікації, атестації тощо) та інших послуг (проведення наукових, інших експертиз, страхування тощо) |
- |
- |
- |
- |
|||
Вид витрат |
За рік (стартовий) |
Періодичні |
Витрати за п’ять років |
||||
Витрати на оборотні активи (матеріали, канцелярські товари тощо) |
- |
- |
- |
Вид витрат |
Витрати на оплату праці додатково найманого персоналу (за рік) |
Витрати за |
Витрати, пов’язані із наймом додаткового персоналу |
|
- |