Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata e-Stock
Контакти

Як третьокурсники складали міжнародний іспит з основ медицини (IFOM): відгуки студентів

Цьогоріч студенти 3 курсу спеціальності «Медицина» вперше складали міжнародний іспит з основ медицини (IFOM) як частину Єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ). Іспит проходив у 21 закладі вищої освіти протягом 1-3 липня. Попри намагання саботувати IFOM у різний спосіб, іспит склала більшість третьокурсників - понад 77%. Зокрема майже 89% студентів склали IFOM українською мовою у веб-форматі.

 

Студенти про IFOM: відгуки

З різних міст України нам надходили повідомлення про те, що складання іспиту намагаються саботувати в різний спосіб. Наголошуємо, що IFOM не мав на меті відрахувати студентів. Його задача - перевірити знання майбутніх медиків.

Багато студентів серед тих, хто склав іспит, вважають його справедливою перевіркою знань.

“IFOM - це історія про те, щоб чесно подивитися правді в очі, і нарешті визнати всі недоліки медичної освіти в Україні. Це історія про те, що багато чого однозначно потрібно змінити. І зрештою, IFOM - це історія про те, що зміни нарешті почалися” - коментує Василь Левчук, студент третього курсу Львівського медичного інституту.

Він розповідає, що 1 липня складав фінальну частину ЄДКІ, а саме - міжнародний іспит з основ медицини IFOM. 

“На тест я прийшов з відчуттям, що я до нього не готовий. І я особисто не знаю жодного студента, який відчував би себе підготовленим до нього. Все тому, що до IFOM ніхто спеціально не готувався. Левова частка часу на третьому курсі йшла на підготовку до екзамену КРОК1 та іспиту з англійської мови за професійним спрямуванням. Також з кінця травня до середини червня ми готувалися до іспитів і здачі екземенаційної сесії в інституті. Окремої цілеспрямованої підготовки до цього екзамену у нас не було. Хоча мені однозначно допомогли іноземні ресурси, якими я користувався впродовж третього курсу, а саме: англомовний медичний YouTube (канали Osmosis, DirtyUSMLE, Psyheo), англомовні посібники для підготовки до USMLE step 1 (FirstAid for USMLE step 1, rapid review of pathology) та інші”, - розповідає Василь. 

Студентка медичного факультета Харківського національного університета імені В.Н. Каразіна, яка виявила бажання залишитись анонімною зазначає:

“До іспиту я сильно не готувалася, так як вчилася усі три роки, читала різноманітну літературу і інколи проходила американські тести (із чистої зацікавленості). Прийшовши на тест не хвилювалася, бо зрозуміла, що вже нічого не зміню і не встигну вивчити усе. Йшовши на цей екзамен, мені було цікаво дізнатися, як відрізняються наші програми, чому саме мене змогли навчити і наскільки я засвоїла програму.”

Студенти розповідають, що легше було відповідати на першу половину запитань, адже потім було важче концентруватися. 

“Я є студенткою 3 курсу Львівського медичного університету ім. Данила Галицького. Найважче в іспиті IFOM, який я складала 1 липня, було те, що студенти не знали, як до нього готуватись та якого типу завдання на нас чекають. Моя підготовка тривала близько 5 днів. В основному, я проходила тести на сайті для студентів від нашого Львівського університету - misa. Тести були не подібні до тих, що на екзамені IFOM, спільне - це хіба велика умова в завданні. Я думаю, що цей іспит потрібно впроваджувати в нашу систему освіти, адже він однозначно вплине на рівень підготовки студентів та покращення якості медичної освіти в Україні, проте деякі речі необхідно вдосконалити”, - коментує Соломія Чепка.

 

Запитання-відповіді про IFOM

Водночас студенти висловили багато побоювань, запитань та невдоволення. Відповідаємо на найпоширеніші запитання та пояснюємо:

Чому прохідний бал був невідомий?

Формування порогу “склав-не склав” відбудеться після аналізу результатів і відповідей студентів з урахуванням факту, що такий іспит відбувається вперше та навчальні програми можуть відрізнятись у різних університетах України та світу. Результати складання іспитів усіма студентами проаналізує фахова панель із залученням представників МОЗ України, МОН України, університетів та незалежних експертів. Така практика визначення порогу “склав-не склав” звична для різних країн світу, зокрема - для України. Наприклад, після проведення іспиту встановлюється поріг у випадку ЗНО. 

Мета іспиту - перевірити рівень знань третьокурсників, а не відрахувати студентів. Підвищення порогу “склав-не склав” відбуватиметься поступово протягом кількох років.

Цьогоріч весною студенти четвертого курсу складали IFOM у якості моніторингового дослідження. Їхній результат - майже 27%, вдвічі нижчий ніж середні показники міжнародної порівняльної групи.

 

Ми пізно дізналися про іспит, не знали умов та правил екзамену. Не могли підготуватися. Чи це справедливо? 

Керівництво закладів вищої освіти було поінформоване про міжнародний іспит з основ медицини (IFOM) ще з березня минулого року. Воно мало донести до своїх студентів інформацію про іспит.

Мета іспиту - перевірка знань. Такий підхід виключає можливість отримати брошуру з відповідями на стандартні питання та завчити їх. Запитання іспиту включають ситуації, які можуть трапитися із лікарем. Це дозволяє перевірити готовність студента мислити нестандартно, враховувати багато неочевидних факторів. Адже життя та реальні ситуації пацієнтів будуть набагато складнішими за будь-який іспит.

Заклади вищої освіти мають автономію у формуванні навчальних планів. МОЗ України скасувало застарілі накази у вересні минулого року. 

Забезпечення належних умов навчання та проведення атестації студентів - обов’язок ректорів університетів.

 

Чому необхідні два екзамени - Крок і IFOM?

Іспит Крок не є досконалим. Його не можна вважати об'єктивним інструментом, на який не мали впливу ні центр тестування, ні університети. Тому МОЗ України впровадило Єдиний державний кваліфікаційний іспит - комплексну атестацію профільних знань студентів-медиків. Його складовими для третьокурсників є Крок 1, іспит з іноземної мови професійного спрямування та міжнародний іспит з основ медицини (IFOM). ЄДКІ - сучасний інструмент оцінювання. Він перевіряє рівень знань студентів, що сприятиме випуску з закладів вищої освіти кваліфікованих лікарів. 

 

Неприпустимість шахрайства на іспиті

МОЗ України засуджує намагання деяких студентів шахраювати, складачи IFOM.

У мережу потрапили фотокопії деяких завдань з іспиту IFOM. Зафіксовано декілька фактів фото- або відеофіксації іспиту. Крім того, зафіксовані спроби деяких іноземних студентів заохочувати інших студентів розповсюджувати екзаменаційні завдання. Це - передусім неповага до своїх одногрупників, які чесно складали іспит.

Якщо будуть доведені порушення студентом правил складання іспиту та розповсюдження інформації про завдання або відповіді, зокрема фото- відеокопіювання екзаменаційних документів, сертифікат про складання іспиту може бути анульований навіть після того, як студент його отримав.

Центр тестування МОЗ України фіксував правопорушення та передавав інформацію про них до правоохоронних органів і посольств іноземних держав. Будь-які студенти, долучені до копіювання або розповсюдження екзаменаційних завдань, будуть позбавлені права на складання іспиту та можуть бути відраховані з університету. Справедлива оцінка якості медичної освіти не може бути полем для компромісу.

Своєю чергою МОЗ України разом із Центром тестування вдосконалюватимуть проведення іспиту у майбутньому.