Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Чому в медичній освіті потрібні зміни: аналітика

Експертки Інна Совсун та Тетяна Тищук в колонці для VoxUkraine дослідили ефективність ліцензійних іспитів КРОК, які до 2019 року були єдиним інструментом перевірки кваліфікації знань майбутніх лікарів. Аналітика показує  суттєві недоліки КРОКу як об’єктивного інструменту знань, які доводять нагальну необхідність змінювати підходи до оцінки знань студентів-медиків.

Дослідниці проаналізували результати КРОК-1, КРОК-2 та КРОК-3 з 2009 по 2018 рік. Серед основних недоліків  виявлено такі:

  1.  Відсутності єдиного алгоритму щодо оцінки результатів КРОКу. Це призводило до того, що Центр тестування залежно від ситуації та на власний розсуд коригував підхід до оцінювання. Тобто фактично відбувалось “підтягування” результатів студента до порогу “склав”. Про це свідчить те, що частка студентів, які складають екзамен на мінімальний прохідний бал, значно вища за частку тих, хто здав іспит на добре або відмінно.
  2. КРОК-2, який складають на випускному курсі, виявився набагато легшим ніж КРОК-1, який студенти проходять на 3 курсі. Наприклад, частка студентів, які не склали КРОК 2 з 2012 по 2016 рік коливається в межах 2%.
  3. Перескласти КРОК-1 можна на значно легших умовах, ніж здавати його вперше, адже для цих завдань використовуються буклети попередніх років.

  Детальніше: https://goo.gl/eFEGcn

МОЗ України для вдосконалення системи медичної науки вже зробило декілька важливих кроків. Зокрема було введено новий комплексний інструмент атестації - Єдиний державний кваліфікаційний іспит (ЄДКІ). До такого іспиту разом з КРОК входять інші складові, які дозволять отримати об’єктивну оцінку знань. Одним з компонентів  є міжнародний іспит з основ медицини, який перевіряється та розробляється Національною радою медичних екзаменаторів (США). Вперше ЄДКІ студенти-медики складатимуть вже у 2019 році.

Також 15 березня відбувся міжнародний моніторинговий іспит якості вищої медичної освіти, який дозволить отримати об’єктивний звіт про стан сучасної медичної освіти в Україні. На основі цього звіту будуть розроблені рекомендації для вдосконалення навчальних планів та освітніх програм.