Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Заклади вищої медичної освіти самі формуватимуть навчальні плани: МОЗ України скасувало застарілі накази

Міністерство охорони здоров'я України наказом №1696 скасувало низку наказів, які регламентували зміст навчальних планів з підготовки фахівців у закладах вищої медичної освіти. Можливість самостійно формувати навчальні плани розширить автономію університетів. Це ще один крок до інтеграції української системи вищої освіти в Європейський освітній простір.​

Пункт 4 статті 10 Закону України “Про вищу освіту” передбачає, що за кожною спеціальністю заклад вищої освіти на підставі відповідної освітньої програми розробляє навчальний план. Цей план визначає перелік та обсяг навчальних дисциплін, послідовність їх вивчення, форму проведення навчальних занять тощо. Водночас, весь цей час медичні університети  не могли у повній мірі скористатися своїм правом: низка застарілих наказів, датованих починаючи з 1995 року, не дозволяла їм суттєво відступати від «типових» навчальних планів.

Університети мають дотримуватися єдиних стандартів вищої освіти, їхні освітні програми повинні пройти акредитацію. Водночас, формування навчальних планів має належати до компетенції закладів вищої медичної освіти, і не має регламентуватися міністерством. Заклади вищої медичної освіти повинні мати змогу швидко реагувати на розвиток медицини, адаптувати свої навчальні плани, враховуючи передові світові тенденції.