Закладам охорони здоров’я спростили процедуру акредитації
Уряд затвердив спрощену процедуру акредитації для закладів охорони здоров‘я. Вона передбачає скорочення переліку документів, які додаються до заяви про проведення акредитації. Зміни створені, щоб зменшити бюрократичне навантаження на заклади та підвищити ефективність процесів.
Раніше деякі документи потрібно було подавати та розглядати двічі — на етапі проведення оцінки документів та під час експертного оцінювання закладу. Відтепер заклади охорони здоров’я звільнені від необхідності готувати Звіт про медичні кадри, результати аналізу діяльності закладу чи фармацевтичної діяльності та критерії їх оцінки. До заяви потрібно додавати лише копію положення (статуту) закладу та копію затвердженої структури закладу, засвідчену керівником закладу. Також розширено способи подання заяв: тепер їх можна подавати особисто, поштою чи в електронній формі.
Регіональні комісії отримали більше повноважень щодо акредитації кластерних та загальних закладів, а також приватних закладів, які надають первинну медичну допомогу. Тоді як головна акредитаційна комісія МОЗ зосередиться на акредитації закладів, що надають спеціалізовану, реабілітаційну та паліативну допомогу, надкластерних лікарень, державних та приватних закладів.
Постанова також передбачає публікацію переліку акредитованих закладів охорони здоров’я на офіційному вебсайті МОЗ та порталі відкритих даних. Наразі перелік містить 774 акредитованих заклади й доступний за посиланням.
Відповідно до статті 16 Основ законодавства України про охорону здоровʼя заклади охорони здоров’я можуть добровільно проходити акредитацію.
Очікується, що зміни сприятимуть зменшенню фінансового та часових витрат на підготовку документів, оптимізують роботу комісій, підвищать прозорість процесу акредитації та забезпечать зручний доступ до інформації для всіх зацікавлених сторін.