«Вірю – Не вірю»: в Україні стартувала інноваційна кампанія з профілактики ВІЛ
15 вересня відбулася прес-конференція з нагоди презентації інноваційної кампанії з профілактики ВІЛ «Вірю – Не вірю». Вона є продовженням Всеукраїнської інформаційної кампанії «Не дай СНІДу Шанс». Обличчям кампанії стала Посол доброї волі ЮНЕЙДС у Східній Європі та Центральній Азії пані Віра Брежнєва.
У прес-конференції взяли участь: в.о. Міністра охорони здоров’я України доктор Уляна Супрун, заступник керівника проекту «Консультування з ВІЛ/СНІД та підтримка інституцій», який виконується GIZ в Україні, пані Тетяна Хімченко, Регіональний директор ЮНЕЙДС у країнах Східної Європи та Центральної Азії пан Віней Салдана, директор ДУ «Український центр контролю за соцхворобами МОЗ України» (УЦКС) професор Наталія Нізова, а також Посол доброї волі ЮНЕЙДС у Східній Європі та Центральній Азії пані Віра Брежнєва.
Кампанія «Вірю - Не Вірю» нагадує: «Не вір словам – вір лише фактам!». Кожен охочий має змогу безпосередньо пройти онлайн-тест (viryuneviryu.com), щоб перевірити власні ризики, пов’язані з випадковими знайомствами. Кампанія проходить у 2 етапи. Перший – розміщення інформаційних матеріалів (білборди та сітілайти), які провокують подумати про безпеку сексуальних стосунків. Наступний - розміщення зовнішньої реклами з ключовими правилами відповідальної поведінки щодо особистої профілактики ВІЛ (тестування на ВІЛ-інфекцію та користування презервативами). Також триває розробка нової інтерактивної електронної платформи, з якої можна буде дізнатися головні факти про ВІЛ-інфекцію та СНІД.
«Ми вдячні нашим міжнародним партнерам за співпрацю задля більш ефективної протидії епідемії ВІЛ в Україні та змін у системі охорони здоров’я. Для нас дуже важливо підтримувати такі кампанії, як «Не Дай СНІДу Шанс», яка є прикладом того, як мають реалізовуватися програми з профілактики в системі громадського здоров’я», - зазначила доктор Уляна Супрун.
Кампанія об’єднала зусилля Уряду України та міжнародних організацій - Об’єднаної Програми ООН з ВІЛ/СНІД (ЮНЕЙДС) та компанії Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, що діє за дорученням Уряду Німеччини. «Ми раді презентувати другу хвилю кампанії, яка є успішним прикладом застосування інформаційних технологій у реалізації профілактичних програм. Ми вітаємо співробітництво з нашими партнерами і підтримаємо Україну у впровадженні нашої інформаційної кампанії, адже лише завдяки об’єднаним зусиллям представників усіх сфер ми зможемо досягти значних результатів», - наголосила пані Тетяна Хімченко.
Згідно з доповіддю ЮНЕЙДС «Прогалини в профілактиці ВІЛ», кількість дорослих, які щорічно інфікуються ВІЛ у світі за останні п'ять років, склала 1,9 мільйона чоловік, і кількість нових випадків передачі ВІЛ-інфекції зростає в деяких регіонах, у тому числі й в регіоні Східної Європи та Центральної Азії. «Якщо ми хочемо подолати епідемію СНІДу до 2030 року, як було узгоджено з країнами-членами ООН на Генеральній Асамблеї в червні цього року, ми повинні використовувати всі можливості та інноваційні підходи, щоб звернути увагу людей та запобігти новим випадкам інфікування ВІЛ», - зазначив пан Віней Салдана.
Згідно з останніми дослідженнями міжнародних експертів, українське суспільство не володіє достатньою інформацією щодо ВІЛ/СНІДу, мінімізації особистих ризиків інфікування ВІЛ та необхідності відповідальної поведінки. Зокрема, у 2015 р. понад 60% опитаних респондентів серед загального населення та 67% опитаних серед молоді у віці від 15 до 24 років не проходили тест на ВІЛ. А 38% населення України не користуються презервативами, тому що довіряють своєму сексуальному партнеру. Також у суспільстві і досі побутують хибні стереотипи про СНІД – наприклад, 28% опитаних українців вважають, що інфікуватись ВІЛ можна через укус комара. Тож нова кампанія покликана мотивувати українське суспільство до тестування на ВІЛ, відповідальної поведінки та користування презервативами.
«В Україні кількість випадків інфікування ВІЛ залишається високою. Із майже 130 тис. ВІЛ-інфікованих осіб, які сьогодні перебувають під наглядом, абсолютна більшість – 87% - особи репродуктивного та працездатного віку (15-49 років). Запобігти інфікуванню ВІЛ набагато легше, ніж лікувати людину все життя. Саме тому, важливість нової інформаційної компанії є надзвичайною для країни, яка проходить через випробування», - наголосила пані Наталія Нізова.
Кампанія закликає кожного взяти відповідальність за своє здоров’я та вірити реальним фактам. «Ми хочемо ще раз нагадати людям про прості, але дуже важливі речі: не вірити словам, а вірити тільки перевіреним фактам про ВІЛ-інфекцію; не боятися відкрито говорити з партнером про власну безпеку; бути відповідальним за своє здоров'я і регулярно проходити тестування на ВІЛ», сказала пані Віра Брежнєва.
Довідка: Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH як федеральна компанія підтримує уряд Німеччини в досягненні цілей у галузі міжнародного співробітництва заради сталого розвитку. В рамках німецько-української співпраці в Україні реалізуються проекти у сферах сталого економічного розвитку, енергетики, демократії, громадянського суспільства та державного управління, децентралізації, охорони здоров’я, зокрема, з питань запобігання поширенню ВІЛ/СНІДу, та реагування на кризові явищa.