Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Вимога предʼявляти паперову копію електронного направлення суперечить законодавству та звужує права пацієнтів

Електронне направлення надається лікарем до іншого надавача медичної допомоги (приміром, вузького спеціаліста, лабораторії тощо) на підставі оцінки стану здоров’я пацієнта та медичних показань.  На сьогодні в електронній системі охорони здоровʼя сформовано майже 267 млн електронних направлень. Це один із найпопулярніших цифрових сервісів в українській медицині.

Так, у разі створення направлення пацієнта в електронній формі законодавством  передбачено обов’язкове внесення запису про направлення до електронної системи охорони здоров’я (наказ Міністерства охорони здоровʼя України від 28.02.2020 № 586).

Порядок отримання електронного направлення такий:

  • лікар вносить запис про направлення до ЕСОЗ;
  • пацієнту приходить смс з номером направлення;
  • за бажанням пацієнта лікар може надати копію запису про направлення у паперовій або електронній формі.

Для отримання послуги за електронним направленням:

  • пацієнт повідомляє номер направлення працівнику медзакладу, який відповідає за реєстрацію звернень пацієнтів або надає запис про направлення в паперовій формі;
  • працівник закладу перевіряє статус направлення в ЕСОЗ та повідомляє пацієнту про можливість отримати послугу за програмою медичних гарантій;
  • далі працівник закладу узгоджує з пацієнтом вибір лікаря, а також дату та час, коли пацієнт може отримати послуги за направленням.

При цьому зауважимо, що для надання послуг за електронним направленням вимагати в пацієнта паперову копію направлення є недоцільним та суперечить чинним вимогам законодавства. Окрім цього, такі дії є обмеженням прав пацієнтів.

Також важливо зазначити, що направлення не є обов’язковим у випадках:

  • отримання первинної медичної допомоги;
  • звернення за отриманням спеціалізованої медичної допомоги в амбулаторних умовах до акушера-гінеколога, психіатра, нарколога, стоматолога, педіатра, фтизіатра;
  • консультування та тестування на ВІЛ-інфекцію;
  • отримання платних послуг;
  • інших випадках, передбачених законодавством.