Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Відкриті “реанімації”: Як скористатись своїм правом і підтримати пацієнта у відділенні інтенсивної терапії

Відділення інтенсивної терапії (“реанімації”) відкриті для відвідувачів уже три роки. Вільний доступ для родичів чи знайомих пацієнтів дозволений наказом МОЗ України №592. Водночас результати досліджень показують, що досі лише половина людей знає про таку можливість, а цілодобовий доступ працює у 21% випадків. Розповідаємо докладно, як реалізується право на вільний доступ у відділення інтенсивної терапії і що робити, якщо туди не пускають.

 

Чи пускають у відділення інтенсивної терапії: результати дослідження

Національне дослідження, проведене ГО Горизонталі та Info Sapiens у лютому цього року, показує, що насправді відкритими відділення інтенсивної терапії є лише в одному з п’яти випадків: 21% відвідувачів мали безперешкодний доступ у цілодобовому режимі. У 30% випадків пускали лише на короткий час за згодою лікаря чи молодшого персоналу, а 28% відвідувачів могли вільно відвідувати пацієнтів у встановлені години (для дитячих ВІТ цей показник становив 48%). Кожного п’ятого - 21% відвідувачів - не пустили до відділення інтенсивної терапії.

Кожному десятому довелося виборювати право на вхід, але питання доступу не пов’язані з корупційними складовими: лише у 4% від родичів вимагали хабаря.

Дослідження також показало, що лише половина (53%) людей знає, що можна відвідувати пацієнтів у відділенні інтенсивної терапії. Водночас пацієнти та родичі мають достатньо високий рівень довіри до лікарських команд (68% респондентів обрали 3,9 з 5), готові надавати допомогу з доглядом та надають її, така допомога актуальна в половині випадків.

 

Чому реанімації мають бути відкритими і як це регулює наказ МОЗ України

Дослідження ГО Горизонталі та Info Sapiens показує, що найскладніші та найболючіші моменти для пацієнтів і відвідувачів - це ставлення персоналу, обмеження доступу та відсутність інформації. Вони більш болючі, ніж важкий стан пацієнта.

 

Наказ МОЗ №592 від 15.06.2016 р. гарантує цілодобовий доступ до пацієнтів будь якого віку у всіх відділеннях (блоках, палатах інтенсивної терапії, ВІТ, ВАІТ та ін.) усіх закладів охорони здоров'я.

Важливо:

  • Право на допуск до пацієнта будь-якого віку діє 24/7 і забезпечується закладом охорони здоров'я.
  • Один відвідувач може перебувати біля ліжка пацієнта без часових обмежень.
  • Одночасно біля пацієнта може бути не більше двох осіб. Винятки обговорюються з лікарем.
  • Відвідувачем може бути будь-яка особа незалежно від родинних стосунків.

 

Що робити, якщо не пускають у відділення інтенсивної терапії

  • Не конфліктуйте, не погрожуйте, не нападайте. Якщо ви будете діяти агресивно, лікар має право викликати поліцію.
  • Спокійно поясніть черговому лікарю чи завідувачу відділенням, що він порушує Наказ Міністерства охорони здоров’я №592 від 15.06.2016.
  • Якщо вам категорично відмовляють, зверніться до головного лікаря з письмовою заявою, зареєструвавши її у секретаря. Головний лікар має відреагувати на вашу заяву протягом 24 годин з моменту її реєстрації за умови, що він перебуває на робочому місці. Якщо головний лікар відсутній, звертайтесь до виконувача його обов’язків.
  • Якщо головний лікар теж відмовив, зверніться із письмовою скаргою (електронною або звичайною поштою) до департаменту (управління) охорони здоров’я регіональної адміністрації, вказавши місто, назву лікарні та прізвище головного лікаря. Також можна звернутися за телефоном до обласного або міського департаменту (управління, відділу) охорони здоров’я (можна знайти на сайті облради або місцевої ради).
  • У вихідні і святкові дні гарячі лінії не працюють, керівництва лікарні немає на роботі. Якщо черговий лікар не пускає до відділення, ви маєте право викликати поліцію, щоб скласти протокол.

Більш докладна інформація про відвідування ВІТ розміщена на сайті http://reanimation.in.ua/

 

Як поводитись у відділенні інтенсивної терапії

  • Майте при собі антисептичну рідину для дезінфекції рук і постійно нею користуйтеся. Руки – найбільше джерело поширення інфекцій.
  • Якщо ви відчуваєте себе застудженим, не заходьте до палати, не наражайте близьку людину та інших пацієнтів на небезпеку.
  • Не заходьте до реанімації у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння або із сильним запахом тютюну.
  • Ви потрапите в незвичне середовище: навколо вас будуть тяжкохворі люди, багато різних запахів та звуків. Налаштуйтеся на це перед входом у палату та стримуйте емоції.
  • У жодному разі не чіпайте апаратуру, до якої підключені пацієнти, це може бути критичним для їхнього здоров’я і життя. Якщо апаратура почала незвично звучати або вам здалося, що з пацієнтом щось трапилось, терміново покличте медичний персонал. У жодному разі не намагайтеся щось зробити із пацієнтом та апаратурою самостійно. В таких випадках не панікуйте, не кричіть, залиште палату та довіртеся лікарям.
  • Дослухайтеся до інструкцій, порад та прохань медичного персоналу. Не заважайте медикам, не конфліктуйте з ними. Команда відділень працює задля того, щоб зберегти життя та допомогти пацієнту. Вони кваліфіковані та досвідчені фахівці.
  • Поважайте комфорт інших пацієнтів, не розмовляйте голосно, не роздивляйтеся людей, не заходьте до інших палат. Будь-яке питання краще обговорити з медичним персоналом поза палатою.
  • Не користуйтеся мобільним телефоном у палаті. Не фотографуйте палату, персонал, інших пацієнтів та їхніх родичів. Ставтеся з повагою до приватності інших людей.
  • Медичний персонал може попросити вас вийти з палати через необхідність провести певні маніпуляції з вашою близькою людиною або ж із іншими пацієнтами. Будь ласка, дослухайтеся цих прохань.
  • Подбайте про свій стан, бо він впливає на стан вашої близької людини. Не треба перебувати у палаті цілодобово. Вам необхідно регулярно їсти та спати, виходити з приміщення.