Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata e-Stock
Контакти

Українські лікарі підвищують свій професійний розвиток, навчаючись на міжнародній платформі Британського медичного журналу

У рамках спільного проекту МОЗ України та Світового банку «Поліпшення охорони здоров'я на службі у людей» українські лікарі мають можливість дистанційного навчання як складової безперервного професійного розвитку на міжнародній навчальній платформі Британського медичного журналу (BMJ).

З березня по травень 2019  року майже 4 тисячі медиків отримали безкоштовні ліцензії від BMJ. У топ-п’ятірку регіонів – чемпіонів по кількості медиків, які навчаються на платформі  – увійшли Донецька (319 зареєстрованих лікарів), Дніпропетровська (299), Київська (311), Тернопільська (266) та Житомирська (216) області. Найменш активними виявилися Миколаївська (38), Луганська (57), Чернігівська (77), Сумська (90) та Кіровоградська (96) області. 

Користувачам  платформи доступні два навчальні ресурси: «Кращі практики BMJ» та «Навчання з BMJ». 

Перша опція дозволяє опрацьовувати теми, що подаються у вигляді  клінічних випадків, з посиланням на клінічні настанови, що базуються на засадах доказової медицини. 

Ресурс «Навчання з BMJ» дозволяє лікарю навчитися  обирати правильну стратегію діагностики та лікування. Кожен модуль містить питання для самооцінки, попередню та повторну оцінку знань. Після завершення лікарі отримують відповідний сертифікат, у якому зазначено рівень прогресу (у відсотковому значенні) у вивченні конкретної теми. 

 «Навчання на платформі BMJ є зручним та наближеним до реальної клінічної практики, має  дружній до користувача інтерфейс, є можливість завантажити мобільний додаток у телефон і повертатися до вивчення теми у будь-який зручний час. Таким чином, тривалість та час навчання визначає сам лікар. Якщо користувач не задоволений рівнем власного прогресу, можна  проходити теми по декілька разів для максимального засвоєння інформації», - говорить Оксана Брижовата, консультантка з розвитку спроможності проекту «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей».

Онлайн-ресурси пропонують лікарям більше 1000 тем, перекладених українською мовою. Водночас медики можуть обирати і англомовні курси. Варто відзначити інтерес лікарів до англомовного контенту платформи. 38% матеріалу ресурсу  «Кращі практики BMJ» учасники проходили англійською мовою.

Впродовж періоду березень – травень 2019, лікарі України пройшли  близько 20 тисяч навчальних модулів. Серед тем, що користувалися найбільшою популярністю, - «Анафілаксія: керівництво з ведення випадків», «Кір: діагностика та ведення випадків», «Інсульт: диференціальна діагностика», «Лихоманка у дітей до 5 років: практична реалізація рекомендацій NICE», «Імунізація дітей».

«Моя клінічна практика змінилася після знайомства з доказовими настановами в BMJ Best Practice і BMJ Learning. Зараз я застосовую всю нову інформацію, яку дізнався, в галузях медицини внутрішніх органів та інфекційних захворювань», - зазначає сімейний лікар Ярослав Дякунчак (м. Київ).

У планах партнерів Міністерства охорони здоров’я України - Британського медичного журналу - запровадження  нових доповнень, що мають стимулювати активне навчання лікарів на платформі, а саме: викладення тематичних подкастів на запит активних користувачів платформи та винагородження лікарів – чемпіонів навчання.

Окрім цього, сертифікати про завершені курси BMJ є підставою до зарахування балів безперервного професійного розвитку, які кожен лікар набирає протягом року для успішного проходження атестації.