У Києві провели відкритий діалог із медсестринською спільнотою та освітянами щодо реформування медичної освіти
21 листопада відбулося обговорення розвитку медсестринства в Україні, інноваційних підходів до розвʼязання кадрових проблем, а також цільової підтримки й заходів із покращення мотивації медичних працівників. Серед майже 200 учасників заходу – керівники закладів фахової передвищої освіти, медичні фахівці, представники органів влади в галузі охорони здоров’я та міжнародних організацій. Усі вони долучилися до обговорення реформи медичної освіти та розвитку кадрового потенціалу, яка триває в Україні.
“Медичні працівники – основа системи охорони здоровʼя. Тож і її розвиток (навіть у час війни) напряму залежить від якості освіти та підготовки медиків. Зусилля Міністерства охорони здоров’я, Всесвітньої організації охорони здоров’я та інших міжнародних партнерів скеровані на модернізацію медичної освіти, поліпшення її якості та приведення у відповідність до європейських стандартів. Адже тільки так медична система буде здатна повною мірою реагувати на швидкі зміни й виклики.”
Проте відправною точкою будь-яких стратегічних змін є оцінювання поточної ситуації. Тож під час заходу Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) презентувала результати первинного аналізу ринку праці у сфері охорони здоровʼя в Україні. Звіт представила докторка Наташа Аззопарді-Мускат, директорка відділу політик та систем охорони здоров’я в країнах Європейського регіонального бюро ВООЗ.
Документ відображає поточний стан кадрового потенціалу системи охорони здоровʼя України. У ньому висвітлені найнагальніші кадрові проблеми, серед них:
- дефіцит фахівців первинної ланки медичної допомоги та ключових спеціальностей, які загострилися внаслідок пандемії COVID-19 та війни;
- географічні диспропорції у забезпеченні медпрацівниками;
- відтік медичних працівників, особливо у сільській місцевості.
Під час панельних дискусій відбулося обговорення кроків, які здійснюються і потрібні для поліпшення якості освіти. Крім того, дискутували про те, як усунути або мінімізувати причини й чинники, що негативно впливають на освітній процес. Головна мета таких обговорень і такої роботи – покращити якість підготовки медичних працівників в умовах нових викликів та з огляду на євроінтеграційні процеси.
Окрему панельну дискусію присвятили нещодавно затвердженому колегією МОЗ документу – Стратегічним напрямам розвитку медсестринства в Україні. Учасники обговорили кроки реалізації цього документа та налагодження спільної роботи для підготовки дорожньої карти.