Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Що робити пацієнту, якщо в особистому кабінеті з'явилися «некоректні» візити, і чому це трапляється

Принцип «гроші ходять за пацієнтом» допомагає здійснювати електронна система  охорони здоровʼя (ЕСОЗ), саме вона забезпечує прозорість надання медичних послуг та прозору плату за них.

Лікарі з'єднуються з центральною базою даних ЕСОЗ за допомогою медичних інформаційних систем, і Helsi є саме однією з таких систем. Пацієнти ж за допомогою таких систем можуть відстежувати дані про своє здоровʼя.

Саме в електронну систему охорони здоров'я медики вносять дані про послуги, надані пацієнту, а держава в особі Національної служби здоров'я (НСЗУ) їх оплачує. 

Більшість записів, які пацієнти вважають некоректними — насправді є прийомами, під час яких до системи були внесені дані про вакцинацію, процедури або ж проходження медичної комісії тощо. Не варто плутати їх із фейковими візитами.

Звісно, у процесі роботи лікарів із системою дані про візити можуть з’явитися і помилково внаслідок людського фактору, і можуть бути зловживанням зі сторони лікарів, за що передбачається відповідальність відповідно до законодавства.

«Медики, які надають послуги за програмою медгарантій, ведуть записи в ЕСОЗ. Внесені дані лікар скріплює своїм електронним підписом і, відповідно, несе відповідальність за їхню достовірність. – Коментує заступниця міністра охорони здоров’я Марія Карчевич. – Моніторинг таких записів за різними алгоритмами, у тому числі автоматичними, проводить НСЗУ. При внесенні недостовірних даних, маніпулюванні цифрами проводяться перерахунки коштів. У разі їхнього підтвердження НСЗУ може зменшити суму оплат згідно з вимогами договору та переглянути його. Також інформація може передаватися до правоохоронних органів».

Лише за минулий рік НСЗУ було виявлено 16 670 записів-повторів на «первинці» – це дозволило уникнути зайвих виплат на понад 5  млн гривень.

Також було перевірено понад пів мільйона записів про смерть пацієнта. Завдяки цьому кошти не були витрачені на послуги для «мертвих душ». Це дозволило перерозподілити 158 млн грн.

Отже, якщо ви помітили в особистому кабінеті  фейковий візит, потрібно:

- Якщо ви переконані, що не отримували жодних послуг, – подайте скаргу до Національної служби здоров'я за номером 16-77, або ж за посиланням: https://service.e-health.gov.ua/gromadyanam

- Також ви можете звернутися із письмовою скаргою безпосередньо до керівництва медзакладу, в якому вам було призначено фейковий візит. 

Ці дії допоможуть державі оперативніше реагувати та відправляти моніторингові групи до медзакладів, на які надходять численні скарги.