Роз’яснення МОЗ: заклади охорони здоров’я можуть проводити закупівлі за переговорною процедурою, без тендеру чи договору про спрощені закупівлі
У зв’язку із широкомасштабним вторгненням в Україну збройних сил Російської Федерації керівники закладів охорони здоров’я в період воєнного стану можуть здійснювати закупівлі за переговорною процедурою, якщо предметом закупівлі є:
- медичні товари, зокрема лікарські засоби, імунобіологічні препарати (наприклад, анатоксини, сироватки, вакцини тощо);
- медичні вироби (наприклад, медичне обладнання, розхідні матеріали, аптечки медичні та їх комплектуючі, наплічники медичні та їх комплектуючі, перев’язувальні засоби, засоби іммобілізації та евакуації поранених, металоконструкції для металоостиосинтезу тощо), а також допоміжні засоби до них.
Роз’яснюємо, що чинним Законом України «Про публічні закупівлі» передбачена можливість проведення переговорної процедури закупівлі, «якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі виникнення особливих економічних чи соціальних обставин, пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення тендеру».
Для здійснення такої закупівлі замовникам необхідно документально підтвердити об’єктивні обставини, які унеможливлюють дотримання строків для проведення тендеру.
Таким документальним підтвердженням може бути:
- Указ Президента України від 24.02.2022 № 64 «Про введення воєнного стану в Україні»;
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 179 «Про організацію функціонування єдиної державної системи цивільного захисту в умовах воєнного стану»;
- розпорядження Кабінету Міністрів України від 24.02.2022 № 181 «Питання запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні»;
- службова записка від внутрішнього замовника (наприклад, відділу матеріального забезпечення) про термінову потребу у закупівлях товарів, робіт та послуг із посиланням на ситуацію, яка склалася в країні.
У разі, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою за вартість, що встановлена в пунктах 1 та 2 частини першої статті 3 Закону, закупівля також може здійснюватися без застосування порядку спрощених закупівель.
У такому випадку уповноважена особа складає протокол із посиланням на підтверджуючі документи та обґрунтуванням здійснення закупівлі.
Важливо! Просимо не зловживати такими виключеннями, закуповувати дійсно критично необхідні товари, роботи та послуги.
Додатково: повідомляємо, що Верховною Радою України прийнято Закон України «Про внесення змін до розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для потреб оборони України» (законопроєкт № 7109).
Згідно з пунктами 3-6 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» вказаного Закону УСІ публічні закупівлі виведені з-під дії Закону України «Про публічні закупівлі» на період дії на території України воєнного стану (наразі воєнний стан введено на 30 діб, починаючи з 24.02.2022).