Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Реформа медичної освіти: рішучі зміни у нерішучому середовищі

22 березня заступник міністра охорони здоров’я Олександр Лінчевський взяв участь у парламентських слуханнях на тему: «Медична освіта в Україні: погляд у майбутнє».

Зміни в національній системі охорони здоров’я не можливі без змін у сфері медичної освіти. Тому основною метою парламентських слухань було обговорення реформування медичної освіти в Україні, висвітлення освітніх проблем та визначення шляхів їх вирішення.

У своєму виступі «Реформа медичної освіти: рішучі зміни у нерішучому середовищі» заступник міністра наголосив на ключовому моменті у реформуванні медичної освіти в Україні – основним аспектом оцінки роботи вищих медичних навчальних закладів мають бути не кількісні показники, а якість підготовки медичних (фармацевтичних) кадрів. 

Міністерство охорони здоров'я України наполягає на якісних змінах у системі медичної освіти заради підвищення якості навчання майбутніх лікарів. Лише рішучими кроками можна досягнути поставлених цілей. Саме тому МОЗ пропонує насамперед переглянути механізм та обсяг формування державного замовлення та запровадити відкритий конкурс при зарахуванні абітурієнтів. 

Водночас ми розуміємо, що якість навчання залежить від витрат на кожного студента, а не від фінансування галузі в цілому. Тому необхідно збільшити видатки на підготовку одного студента медичної (фармацевтичної) спеціальностей. Ще один крок – встановлення вартості навчання за кошти юридичних/фізичних осіб на рівні не меншому, ніж за кошти державного бюджету.

Значну увагу приділили і якості викладання у ВМНЗ. Варто усвідомити, що наука та навчальний процес мають бути нерозривно пов'язані. А навчання в медичному університеті мусить бути спрямоване на здобуття практичних знань і вмінь, не відірваних від реалій практичної медицини. Тому МОЗ України наполягає на необхідності погодження з європейськими стандартами українських навчальних програм, а також на підвищенні вимог до професорсько-викладацького складу. 

Завершуючи свій виступ, Олександр Лінчевський зазначив: «Реформування медичної освіти в Україні – це не лише робота Міністерства. Це наша спільна праця – починаючи від студента, викладача, професорського складу, закінчуючи Верховною Радою». Завдяки підтримці та спільній роботі, озвучені під час парламентських слухань пропозиції зможуть стати реальністю. І українська медична освіта досягне світових стандартів.