Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та типових форм контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я»
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та типових форм контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я»
Міністерство охорони здоров'я України пропонує для публічного обговорення проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та типових форм контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я» (далі – проект постанови).
Проект постанови розроблено у зв’язку із прийняттям законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я» та «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», якими запроваджено поділ державних та комунальних закладів охорони здоров’я на установи та підприємства, реформу системи фінансування охорони здоров’я, відхід від бюджетного фінансування та укладення договорів про медичне обслуговування населення із Національною службою здоров’я України.
Проект постанови врегульовує правовідносини між власником/ уповноваженим органом управління закладу охорони здоров’я та керівником закладу охорони здоров’я. Проект та пояснювальна записка до проекту оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.
Пропозиції та зауваження до проекту просимо надсилати до Міністерства охорони здоров'я України протягом місяця у письмовому та/або електронному вигляді за адресою: вул. Грушевского, 7, м. Київ, 01601. Контактна особа: Орабіна Тетяна Миколаївна – керівник експертної групи з питань реформування системи охорони здоров’я Директорату медичних послуг, (044) 253-12-65, E-mail: [email protected].
ПРОЕКТ
Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та типових форм контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я
Відповідно до статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити такі, що додаються:
Порядок укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я;
Типову форму контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, що діє в організаційно-правовій формі казенного або комунального некомерційного підприємства;
Типову форму контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, що діє в організаційно-правовій формі державної або комунальної установи.
2. Визнати такими, що втратили чинність:
постанова Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 642 «Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та Типової форми контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2014 р., № 96, ст. 2761; 2018 р., № 4, стор. 167);
пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2017 року № 1077 (Офіційний вісник України, 2018 р., № 4, стор. 167, стаття 182).
Прем’єр-міністр України | В. ГРОЙСМАН |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження Порядку укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та типових форм контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я»
Мета: приведення у відповідність актів Кабінету Міністрів України до змін законодавства; врегулювання правовідносин із керівниками державних та комунальних закладів охорони здоров’я відповідно до закону; забезпечення відповідності контракту керівника закладу охорони здоров’я особливостям діяльності закладу охорони здоров’я залежно від обраної організаційно-правової форми.
1. Підстава розроблення проекту акта
Проект постанови розроблено з метою врегулювання правовідносин між власником / уповноваженим органом управління закладу охорони здоров’я та керівником закладу охорони здоров’я. Зміна типової форми контракту виникає у зв’язку із прийняттям Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я» від 06.04.2017 №2002-VIII та Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 №2168-VIII, якими запроваджено поділ державних та комунальних закладів охорони здоров’я на установи та підприємства та реформу системи фінансування охорони здоров’я, відхід від бюджетного фінансування та укладення договорів про медичне обслуговування населення із Національною службою здоров’я України.
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Законом України № 2002-VIII від 06.04.2017 було змінено статтю 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я та встановлено, що за організаційно-правовою формою заклади охорони здоров’я державної власності можуть утворюватися та функціонувати як казенні підприємства або державні установи, а заклади охорони здоров’я комунальної власності можуть утворюватися та функціонувати як комунальні некомерційні підприємства або комунальні установи.
Типова форма контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я та Порядок укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 642 не диференціюють заклад охорони здоров’я за організаційно-правовою формою. При цьому Типова форма контракту в чинній редакції містить положення, які не відповідають правовим засадам діяльності підприємств – закладів охорони здоров’я.
Зокрема, діюча редакція ставить керівника в залежність від бюджетного фінансування закладу охорони здоров’я, вимагає затвердження кошторисів та погодження штатного розпису, що загалом не відповідає моделі діяльності підприємств та суперечить змінам, що були внесені Законом України №2002 від 06.04.2017.
Окрім того, положення Типової форми контракту з керівником закладу охорони здоров’я у чинній редакції виходять за межі правового регулювання трудових правовідносин та містить положення які мають визначатися статутом (положенням) юридичної особи.
Враховуючи викладене, проектом акта запропоновано затвердити:
Порядок укладення контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я;
Типову форму контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, що діє в організаційно-правовій формі державної або комунальної установи;
Типову форму контракту з керівником державного, комунального закладу охорони здоров’я, що діє в організаційно-правовій формі казенного або комунального некомерційного підприємства,
та визнати такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 642.
Зазначені зміни дозволять гармонізувати законодавство в сфері управління закладами охорони здоров’я та забезпечити можливість керівнику закладу охорони здоров’я повноцінно реалізувати обов’язки по управлінню закладом.
3. Суть проекту акта
Затвердити типові форми контрактів керівників закладів охорони здоров’я, що діють у формі державної або комунальної установи та у формі казенного підприємства або комунального некомерційного підприємства, що будуть відповідати особливостям провадження діяльності у відповідній організаційно-правовій формі.
4. Правові аспекти
У цій сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти: Господарський кодекс України, Бюджетний кодекс України, Основи законодавства України про охорону здоров’я, Закон України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту постанови не потребує додаткових матеріальних та інших витрат Державного та/або місцевих бюджетів.
У зв’язку із цим розрахунок необхідних додаткових матеріальних і фінансових витрат, їх обсяг та джерела покриття до цієї пояснювальної записки не додаються.
6. Прогноз впливу
Акт не впливає на:
ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян і держави;
розвиток регіонів (підвищення чи зниження спроможності територіальних громад, врахування потреб регіонів, наявність специфічного чи непропорційного впливу на окремі регіони тощо);
ринок праці (збереження існуючих і створення нових робочих місць, підвищення рівня зайнятості населення тощо);
громадське здоров’я (покращення чи погіршення стану здоров’я населення або його окремих груп, створення передумов для зміцнення та збереження здоров’я населення тощо);
екологію та навколишнє природне середовище (збільшення чи зменшення обсягу використання відповідних природних ресурсів, рівня забруднення атмосферного повітря, води, земель, у тому числі утвореними відходами, підвищення чи зниження рівня небезпеки техногенного та природного характеру тощо);
інші сфери суспільних відносин.
7. Позиція заінтересованих сторін
Потребує погодження з уповноваженими представниками всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування чи відповідних органів місцевого самоврядування.
Потребує погодження із профспілками.
8. Громадське обговорення
Проект постанови потребує громадського обговорення.
9. Позиція заінтересованих органів
Проект розпорядження потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством соціальної політки.
10. Правова експертиза
Проект акта потребує проведення правової експертизи Міністерства юстиції України.
11. Запобігання дискримінації
У проекті акта відсутні положення, що містять ознаки дискримінації.
12. Запобігання корупції
Проект постанови не передбачає запровадження нових правил та/або процедур. Проект постанови не передбачає встановлення дискреційних повноважень органів державної влади або їх посадових осіб. Ризики вчинення корупційних правопорушень за наслідками прийняття проекту постанови відсутні.
13. Прогноз результатів
Прийняття проекту акта забезпечить гармонізацію та відповідність контрактів керівників закладів охорони здоров’я змінам, які були внесені у закони України.
Зокрема, для організаційно-правової форми підприємства, керівнику будуть надані більш широкі повноваження. Контракт керівника підприємства, на відміну від контракту керівника бюджетної установи, не буде містити прив’язки до бюджетного процесу та у більшій мірі відповідає моделі фінансування, де замовником послуг виступає Національна служба здоров’я України.
Надання можливості керівникам закладів охорони здоров’я повноцінно реалізовувати надані їм повноваження дозволить покращити якість надання медичного обслуговування населенню, більш ефективно використовувати кошти закладу, надасть можливість забезпечити гідну оплату праці для працівників медичної сфери.
В.о. Міністра охорони здоров’я України |
Уляна СУПРУН |