Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо питань електронної системи охорони здоров’я"

Постанова з додатком

Порівняльна таблиця​

Пояснювальна записка​

Прогноз впливу​

Аналіз регуляторного впливу

Оголошення про оприлюднення

 

 

 

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від __________ 2020 р. №

Київ

 

Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо питань електронної системи охорони здоров’я

 

Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:

Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються.

Прем’єр-міністр України

 О. ГОНЧАРУК

 

 

              

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

постановою Кабінету Міністрів України

від _____________ № _______________

 

 

 

 

ЗМІНИ,

що вносяться до постанов Кабінету Міністрів України

 

1. У пункті 92 Порядку ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2007 р. № 1064 (Офіційний вісник України, 2007 р., № 65, ст. 2516, 2018 р., № 46, ст. 1604), слова «шляхом обміну повідомленнями в електронній формі не пізніше трьох робочих днів з дня надходження відповідного запиту в електронній формі від НСЗУ» замінити словами та знаком «у порядку, визначеному МОЗ та Мін’юстом».

2. Додаток до постанови Кабінету Міністрів України від 8 вересня 2016 р. № 606 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від
10 травня 2018 р. № 357) (Офіційний вісник України, 2016 р., № 73, ст. 2455; 2018 р., № 98, ст. 3229, № 41, ст. 1450, 2019 р., № 66, ст. 2262) доповнити такою позицією:

   «Електронний реєстр листків непрацездатності».

3. У постанові Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р.
№ 411 «Деякі питання електронної системи охорони здоров’я» (Офіційний вісник України, 2018 р., № 46, ст. 1604):

1) у Порядку функціонування електронної системи охорони здоров’я, затвердженому зазначеною постановою:

пункт 2 викласти в такій редакції:

   «2. У цьому Порядку терміни вживаються у такому значенні:

1) автентифікація - електронна процедура, яка дає змогу підтвердити електронну ідентифікацію фізичної та юридичної особи, інформаційної або інформаційно-телекомунікаційної системи чи походження та цілісність електронних даних;

2) адміністрування центральної бази даних – здійснення організаційних, технічних та інших заходів, необхідних для забезпечення функціонування центральної бази даних електронної системи охорони здоров’я (далі – адміністрування);

3) володілець відомостей реєстру – уповноважений орган державної влади, який визначає мету та порядок обробки даних у відповідному реєстрі центральної бази даних;

4) верифікація – комплекс заходів з порівняння, встановлення відповідності та підтвердження відомостей, що містяться в реєстрах центральної бази даних, з відомостями, що містяться в тих самих або інших реєстрах центральної бази даних або інших державних інформаційних ресурсах, а також відомостями, одержаними, у тому числі шляхом електронної взаємодії, від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, відомостей, одержаних в результаті заходів з моніторингу виконання умов договорів та перевірки НСЗУ дотримання надавачами медичних послуг вимог, установлених порядком використання коштів програми медичних гарантій і договорами про медичне обслуговування населення, іншими даними;

5) електронна ідентифікація - процедура використання ідентифікаційних даних особи в електронній формі, які однозначно визначають фізичну та юридичну особу або представника юридичної особи;

6) електронна медична інформаційна система - інформаційно-телекомунікаційна система, яка дає змогу автоматизувати роботу суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я, створювати, переглядати, обмінюватися інформацією в електронній формі, у тому числі з центральною базою даних (у разі підключення);

7) електронний кабінет - персоніфікована веб-сторінка або інтерфейс, за допомогою якого користувач відповідно до його прав доступу має можливість створювати, переглядати, обмінюватися інформацією та документами в електронній системі охорони здоров’я відповідно до цього Порядку;

8) інформаційна система НСЗУ - сукупність інформаційних підсистем щодо укладення та виконання договорів, аналізу даних, формування аналітичних та фінансових звітів, обміну інформацією між користувачами, метою функціонування яких є забезпечення виконання покладених на НСЗУ функцій щодо реалізації державної політики у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення;

9) користувачі - фізичні та юридичні особи, які зареєстровані в електронній системі охорони здоров’я і мають права доступу відповідно до цього Порядку;

10) медична інформація - інформація про стан здоров’я пацієнта, його діагноз, відомості, одержані під час медичного обстеження, у тому числі відповідні медичні документи, що стосуються здоров’я пацієнта;

11) місце надання медичних послуг - фактична адреса провадження суб’єктом господарювання у сфері охорони здоров’я господарської діяльності з медичної практики, за якою особам, на яких розповсюджуються державні гарантії медичного обслуговування населення згідно із Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі - пацієнти), надаються медичні послуги;

12) оператор - юридична особа або фізична особа - підприємець, що є власником електронної медичної інформаційної системи або розпорядником електронної медичної інформаційної системи з правом підключення такої системи до центральної бази даних на підставі договору з власником електронної медичної інформаційної системи;

13) набір даних ‒ перелік структурованої інформації, яка обробляється в електронній системі охорони здоров’я.

14) програмний модуль – сервіс в електронній системі охорони здоров’я, який забезпечує наповнення та обмін інформацією між реєстрами, інформаційною системою НСЗУ та користувачами;

15) розпорядник реєстру – уповноважений орган державної влади, відповідальний за верифікацію інформації у відповідному реєстрі центральної бази даних;

16) центральна база даних – інформаційно-телекомунікаційна система, яка містить передбачені цим Порядком реєстри, а також програмні модулі, електронну медичну інформаційно-аналітичну систему з оптимізації роботи оперативно-диспечерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф, інформаційну систему НСЗУ в частині, необхідній для реалізації державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення, забезпечує можливість створення, перегляду, обміну інформацією та документами між реєстрами, державними електронними інформаційними ресурсами, електронними медичними інформаційними системами;

   Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в Основах законодавства України про охорону здоров’я, Законах України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення», «Про інформацію», «Про захист персональних даних», «Про захист інформації у інформаційно-телекомунікаційних системах», «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», Порядку організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого  постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357, інших законодавчих актах.»;

пункт 4 виключити;

абзац другий пункту 5 викласти в такій редакції:

«Володільцем відомостей Реєстру медичних спеціалістів, Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я та Реєстру медичних висновків є МОЗ. Розпорядником Реєстру медичних спеціалістів, Реєстру суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я та Реєстру медичних висновків є НСЗУ.»;

пункт 6 викласти у такій редакції:

«Адміністратором центральної бази даних є державне підприємство «Електронне здоров’я» (далі – адміністратор), крім реєстрів, які містять персональні дані пацієнтів та Інформаційної системи НСЗУ, адміністрування яких забезпечує НСЗУ.»;

пункт 7 викласти у такій редакції:

   «7. Завданням електронної системи охорони здоров'я є забезпечення можливості використання пацієнтами електронних сервісів для реалізації їх прав, зокрема, за програмою державних гарантій медичного обслуговування населення (далі - програма медичних гарантій), автоматизація ведення обліку медичних послуг і управління медичною інформацією, запровадження електронного документообігу у сфері медичного обслуговування населення.»;

у пункті 8:

доповнити підпунктом 131 такого змісту:

   «131) підключення до системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у встановленому законодавством порядку;»

підпункт 14 після позиції «Державним реєстром актів цивільного стану громадян» доповнити новою позицією такого змісту:

«Державним реєстром фізичних осіб ‒ платників податків;»;

   пункт 12 виключити;

   пункт 13 виключити;

   пункт 14 після слів «цим Порядком» доповнити словами та знаками «та нормативно-правовими актами, що регулюють порядок ведення відповідних реєстрів.»;

   пункт 16 викласти в такій редакції:

   «16. Документообіг у електронній системі охорони здоров’я здійснюється відповідно до вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. На всі електронні документи та інформацію, що вносяться до електронної системи охорони здоров’я, накладається кваліфікований електронний підпис автора відповідно до Закону України «Про електронні довірчі послуги»;

   пункт 17 після слів «до центральної бази даних використовуються» доповнити словами «національні та»;

абзац перший підпункту 4 пункту 20 викласти в такій редакції:

«Реєстр медичних працівників, що містить інформацію про професійно підготовлених осіб, які відповідно до законодавства мають право здійснювати медичне обслуговування (далі - медичні працівники).»

пункт 20 після підпункту 7 доповнити пунктами 8 та 9 такого змісту:

«8) Реєстр медичних записів, записів про направлення та рецептів.

До зазначеного Реєстру включаються такі відомості:

номер запису у Реєстрі медичних записів, записів про направлення та рецептів;

дата та час внесення запису в Реєстр медичних записів, записів про направлення та рецептів;

посилання на запис у Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я про місце надання медичних послуг, де здійснювалось медичне обслуговування пацієнта, або зазначення «за місцем перебування пацієнта»;

посилання на запис в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я про суб’єкта господарювання, який здійснює медичне обслуговування;

посилання на запис у Реєстрі медичних працівників про медичного працівника, за електронним підписом якого внесено запис у систему;

посилання на запис у Реєстрі пацієнтів про пацієнта;

вік пацієнта;

стать пацієнта;

іншу інформацію, передбачену порядком ведення Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів затвердженим МОЗ;

   9) Реєстр медичних висновків.

До зазначеного Реєстру включаються такі відомості:

посилання на запис про пацієнта в Реєстрі пацієнтів;

посилання на запис про лікаря, що сформував та підписав медичний висновок, в Реєстрі медичних працівників;

посилання на запис про суб’єкта господарювання в Реєстрі суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я;

дату та час формування і реєстрації медичного висновку в Реєстрі медичних висновків;

вид медичного висновку;

суть висновку лікаря відповідно до виду медичного висновку;

строк дії медичного висновку або зазначення «безстроково»;

іншу інформацію, передбачену порядками формування та видачі медичних висновків відповідного виду затвердженими МОЗ;»

підпункт 8 пункту 20 вважати підпунктом 10 та викласти в такій редакції:

   «10) інші реєстри, набір даних в яких визначається НСЗУ. Володільці та розпорядники таких реєстрів, перелік відомостей, що вноситься до них, а також порядок їх ведення затверджуються МОЗ.»;

після пункту 20 доповнити пунктом 20-1 такого змісту:

«201. Електронна медична інформаційно-аналітична система з оптимізації роботи оперативно-диспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф функціонує як частина центральної бази даних та є уніфікованою інформаційно-аналітичною системою диспетчеризації, що функціонує з метою збору, обробки, аналізу та обміну інформацією для забезпечення своєчасного надання екстреної медичної допомоги та ефективного контролю якості надання екстреної медичної допомоги. Порядок функціонування електронної медичної інформаційно-аналітичної системи з оптимізації роботи оперативнодиспетчерських служб центрів екстреної медичної допомоги та медицини катастроф встановлюється МОЗ.»;

   пункт 23 доповнити новим абзацом такого змісту:

«Для отримання персональних даних, які містяться в електронній системі охорони здоров'я, згода на обробку персональних даних може надаватися безпосередньо Оператору електронної медичної інформаційної системи відповідно до вимог Закону України «Про захист персональних даних».»;

пункт 24 викласти в такій редакції:

   «24. Інформація та документи вносяться до електронної системи охорони здоров’я користувачами відповідно до їх прав доступу, визначених відповідно до цього Порядку та нормативно-правових актів, що регулюють порядок ведення відповідних реєстрів. Відомості до електронної системи охорони здоров’я також можуть вноситися у результаті електронної взаємодії з державними інформаційними ресурсами.»;

пункт 25 викласти в такій редакції:

   «25. Мін’юст у встановленому порядку передає в електронну системи охорони здоров’я відомості з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження, смерті, реєстрацію шлюбу або розірвання шлюбу (під час якого змінено прізвище), зміну імені шляхом електронної взаємодії між реєстрами із зазначенням унікального номера запису в Єдиному державному демографічному реєстрі про відповідних осіб (у разі наявності). На підставі отриманих даних НСЗУ здійснює заходи з верифікації.»;

   у пункті 26 слова «трьох робочих днів з дня отримання такої заяви розпорядник відповідного реєстру» замінити словами «десяти робочих днів з дня отримання такої заявки НСЗУ»;

   у пункті 27:

слова «та адміністратором періодично» виключити;

доповнити новим абзацом такого змісту:

«Верифікації підлягають усі дані у всіх реєстрах центральної бази даних з метою забезпечення управління актуальністю даних в системі, у тому числі виявлення дублювання записів, іншої недостовірної інформації чи неповної інформації. Верифікація даних в реєстрах центральної бази даних здійснюється відповідно до методик та рекомендацій, визначених НСЗУ.»;

пункт 28 викласти в такій реакції:

   «28. У разі виявлення у процесі або за результатами верифікації невідповідності між відомостями, що містяться у реєстрах центральної бази даних, та відомостями, що містяться в тих самих або інших реєстрах центральної бази даних або інших державних інформаційних ресурсах,а також відомостями, одержаними від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, які є володільцями та/або розпорядниками таких відомостей, НСЗУ вносить відповідні зміни до записів в реєстрах центральної бази даних з урахуванням функціональних можливостей системи.»;

   у пункті 29 викласти у такій редакції:

   «29. Право суб'єкта персональних даних на одержання будь-яких відомостей про себе, а також зміни та доповнення їх на підставі вмотивованої вимоги, відповідно до Закону України «Про захист персональних даних», не може бути обмежено.»;

   у пункті 38 слова «відповідному реєстрі та створюється електронний кабінет» замінити словами «центральній базі даних»;

   пункт 40 викласти в такій редакції:

   «40. Доступ користувачів до інформації у центральній базі даних здійснюється через електронні кабінети. Електронні кабінети керівників та уповноважених осіб суб’єкта господарювання у сфері охорони здоров’я, медичних працівників функціонують в електронних медичних інформаційних системах, оператори яких уклали з адміністратором договірпро підключення до центральної бази даних, з дотриманням вимог Закону України «Про захист персональних даних». Електронні кабінети пацієнтів можуть функціонувати через електронні медичні інформаційні системи та вебсайти, веб-портали або мобільні додатки уповноважених державних органів або підприємств, що належать до сфери їх управління.»;

   у підпункті 1 пункту 42 слова та знак «, Реєстрі уповноважених осіб суб’єктів господарювання у сфері охорони здоров’я» виключити

пункт 42 доповнити підпунктом 5 такого змісту:

   «5) переглядати інформацію, що внесена працівниками до електронної системи охорони здоров’я з урахуванням вимог Закону України «Про захист персональних даних»;»;

у підпункті 7 пункту 46 слова та знак «реєстрах, розпорядником яких є НСЗУ» замінити словами «центральній базі даних»;

пункт 46 доповнити підпунктом 8 такого змісту:

   «8) реєструвати у центральній базі даних уповноважених посадових осіб НАБУ в порядку визначеному протоколом взаємодії між НСЗУ та НАБУ»;

після пункту 47 доповнити пунктами 471 та 472 такого змісту:

"471. Уповноважені посадові особи НАБУ, яким в порядку визначеному протоколом взаємодії між НСЗУ та НАБУ, надано доступ до реєстрів центральної бази даних, мають право переглядати інформацію у таких реєстрах згідно з Законом України «Про Національне антикорупційне бюро України "

  Доступ до реєстрів, які містять відомості про здоров’я, статеве життя, біометричні або генетичні дані осіб, уповноваженим посадовим особам НАБУ не надається.

"472. Користувачі мають інші права, передбачені цим Порядком та нормативно-правовими актами, що регулюють порядки ведення відповідних реєстрів електронної системи охорони здоров’я.»;

   пункт 50 викласти в такій редакції:

   «50. Адміністратор відповідає за:

1) адміністрування та технічну підтримку центральної бази даних з метою забезпечення безперебійної роботи центральної бази даних;

2) прийняття рішення про підключення, відключення та зупинення доступу електронної медичної інформаційної системи до центральної бази даних, укладення та припинення відповідних договорів з операторами;

3) технічну підтримку операторам з питань підключення, відключення, взаємодії електронної медичної інформаційної системи з центральною базою даних, підтверджує впровадження нових функціональних можливостей системи;

4) інформаційні та консультаційні послуги щодо електронної системи охорони здоров’я;

5) розробку та підтримання в актуальному станітехнічної документації центральної бази даних.»;

пункт 58 викласти в такій редакції:

«58. У разі зміни технічних вимог до електронних медичних інформаційних систем або подання оператором заявки про зміну функціональних можливостей для роботи в електронній системі охорони здоров’я така електронна медична інформаційна система підлягає повторному тестуванню відповідно до пункту 54 цього Порядку. Якщо такі зміни потребуються внесення змін до договору про підключення до центральної бази даних, вони набувають чинності з дня укладення сторонами договору про внесення змін до договору про підключення до центральної бази даних. В інших випадках такі зміни набувають чинності після завершення повторного тестування та встановлення відповідності електронної медичної інформаційної системи технічним вимогам у формі, встановленій НСЗУ.»;

2) пункт 3 Порядку опублікування відомостей з електронної системи охорони здоров’я Національною службою здоров’я, затвердженому зазначеною постановою, доповнити підпунктом 3 такого змісту:

«3) іншу знеособлену інформацію з електронної системи охорони здоров’я.».

4. У постанові Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 р. № 328 «Деякі питання організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього» (Офіційний вісник України, 2019 р., № 34, ст. 1210):

   1) у постанові:

у пункті 2 слова та цифри «1 вересня 2019» замінити словами та цифрами «1 липня 2020»;

пункт 4 викласти у такій редакції:

«Міністерству охорони здоров’я привести свої нормативно-правові акти у відповідність з цією постановою до 1 липня 2020 року.».

   2) у Порядку організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього, затвердженому зазначеною постановою:

абзац четвертий пункту 2 після слів «медичний висновок» доповнити словами та знаками «про тимчасову непрацездатність (далі – медичний висновок)»;

абзац п’ятий пункту 2 викласти у такій редакції:

  • особа, яка засвідчує тимчасову непрацездатність, - лікар (голова комісії лікарів), що перебуває у трудових відносинах із закладом охорони здоров’я або фізичною особою - підприємцем, яка має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики, а також лікар, який є фізичною особою - підприємцем та має ліцензію на провадження господарської діяльності з медичної практики;»;

у пункті 3 слова та знак «кодування діагнозів і звернень,» виключити;

у абзаці другому пункту 5 слова «на підставі» замінити словами та знаками «відповідно до Порядку організації електронної інформаційної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10 травня 2018 р. № 357, та»;

підпункт 8 пункту 10 виключити;

у підпункті 1 пункту 11 слова та знаки «зареєстровані особами, що засвідчують тимчасову непрацездатність, або уповноваженими особами, в тому числі медичні висновки, зареєстровані відповідно до направлень медико-соціальних експертних комісій,» виключити;

у підпункті 4 пункту 13 після слів «у підпункті 3 цього пункту, і» доповнити словами та знаком «особу, яка»;

підпункт 6 пункту 13 виключити.

 

Документи

prognoz_vplivu.pdf

poasnuval_na_zapiska.pdf

postanova_z_dodatkom.pdf

porivnal_na_tablica.pdf

ogolosenna_pro_opriludnenna_130320.pdf

arv.pdf