Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

Статус: Проект - громадське обговорення

ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

  

Міністерством охорони здоров'я України на громадське обговорення пропонується проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України». 

Метою даного проекту постанови є розширення сфери дії програми реімбурсації «Доступні ліки» та зміна процедурних механізмів при визначенні розміру відшкодування вартості лікарських засобів, а також порядку такого відшкодування. 

Проектом постанови пропонується доповнити програму «Доступні ліки» трьома новими нозологіями, а саме: «Хронічні захворювання шлунка та дванадцятипалої кишки», «Депресії та депресивний синдром», «Профілактика та лікування анемій в першому триместрі вагітності» та відповідно 9 новими МНН (діючими речовинами) препаратів для лікування вказаних нозологій. Крім того, пропонується доповнити програму «Доступні ліки» 2 новими МНН (діючими речовинами) «Лозартан» та «Глібенкламід» препаратів необхідних для лікування серцево-судинних захворювань та відповідно цукрового діабету II типу. 

Разом з тим, в порядку визначення розміру відшкодування вартості лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, проектом постанови пропонується надати при формуванні чергової версії Реєстру лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, заявникам можливість знизити ціну на свої препарати, щоб їх вартість відшкодовувалась повністю (без доплати). Також в Порядку відшкодування вартості лікарських засобів пропонується встановити, що звіт про відпущені лікарські засоби подається також і в електронному вигляді. 

Пропозиції та зауваження від фізичних та юридичних осіб щодо проекту постанови надсилаються протягом місяця за адресою: Міністерство охорони здоров'я України 01601, м. Київ, вул. Михайла Грушевського, 7, e-mail: [email protected]; Гріценко Олександр Володимирович; Лясковський Тарас Михайлович e-mail: [email protected]; тел. (044) 200-07-93 


 

ПРОЕКТ

Про внесення змін до деяких постанов
Кабінету Міністрів України

  

Кабінет Міністрів України постановляє:

  1. Внести до постанов Кабінету Міністрів України зміни, що додаються
  2. Ця постанова набирає чинності з дня її опублікування. 
Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН

 

Пояснювальна записка
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

1. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Постановою Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 863 «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів» було запроваджено програму реімбурсації «Доступні ліки», до якої включено лікарські засоби для лікування серцево-судинних захворювань, цукрового діабету II типу, бронхіальної астми (21 міжнародна непатентована назва лікарських засобів). 

Урядова програма «Доступні ліки» діє з квітня 2017 року. За 6 місяців дії програми «Доступні ліки» держава забезпечила українців препаратами на суму понад 306 млн грн. А пацієнтам виписано 11 млн рецептів на ліки. За вказаний період кількість аптек-учасниць по всій Україні сягнула 6 606. На сьогодні у програмі «Доступні ліки» бере участь 198 торгових найменувань препаратів по 21 міжнародній непатентованій назві лікарських засобів (далі – МНН). 

Від початку дії програми, споживання життєво необхідних лікарських засобів, з доведеною ефективністю, рекомендованих ВООЗ, зросла майже вдвічі. Попит на ліки, які відшкодовуються на 100% виріс на 83% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року. 

Вартість препаратів, що відшкодовуються державою та входять до програми, продовжує поступово знижуватись. В середньому ціна на лікарські засоби зменшилася на 32%, в деяких випадках на 55%. 

Урядом було рекомендовано розширити сферу програми реімбурсації «Доступні ліки». Враховуючи зазначене, за результатами пропозицій Експертного комітету з відбору та використання основних лікарських засобів МОЗ України пропонується доповнити програму трьома новими нозологіями, а саме: «Хронічні захворювання шлунка та дванадцятипалої кишки», «Депресії та депресивний синдром», «Профілактика та лікування анемій в першому триместрі вагітності» та відповідно 9 новими МНН (діючими речовинами) препаратів для лікування вказаних нозологій. Крім того, пропонується доповнити програму «Доступні ліки» 2 новими МНН (діючими речовинами) «Лозартан» та «Глібенкламід» препаратів необхідних для лікування серцево-судинних захворювань та відповідно цукрового діабету II типу. 

Крім того, наразі постанова Кабінету Міністрів України від 17 березня 2017 р. № 152 «Про забезпечення доступності лікарських засобів» містить деякі неузгодженості по тексту стосовно визначення розміру відшкодування вартості лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, які пропонується усунути проектом постанови. 

В Порядку визначення розміру відшкодування вартості лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, пропонується надати при формуванні чергової версії Реєстру лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, заявникам можливість знизити ціну на свої препарати, щоб їх вартість відшкодовувалась повністю (без доплати). 

Також в Порядку відшкодування вартості лікарських засобів пропонується встановити, в якій формі подається звіт про відпущені лікарські засоби. 

2. Мета і шляхи її досягнення

Метою даного Проекту постанови є розширення сфери програми реімбурсації «Доступні ліки» та зміна процедурних механізмів при визначенні розміру відшкодування вартості лікарських засобів, а також порядку такого відшкодування. 

Поставленої мети пропонується досягти шляхом внесення змін до таких нормативно-правових актів: 

постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 863 «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів»; 

постанови Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 862 «Про державне регулювання цін на лікарські засоби»; 

постанови Кабінету Міністрів України від 17 березня 2017 р. № 152 «Про забезпечення доступності лікарських засобів»; 

постанови Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 “Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби”. 

3. Правові аспекти

Правовідносини в даній сфері відносин регулюються наступними нормативно-правовими актами: Конституцією України, Законом України «Про лікарські засоби», постановою Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 863 «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів»; постановою Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 863 «Про запровадження відшкодування вартості лікарських засобів»; постановою Кабінету Міністрів України від 9 листопада 2016 р. № 862 «Про державне регулювання цін на лікарські засоби»; постановою Кабінету Міністрів України від 17 березня 2017 р. № 152 «Про забезпечення доступності лікарських засобів»; постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2008 р. № 955 “Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і медичні вироби”; постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2009 № 333 «Деякі питання державного регулювання цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення»; постанові Кабінету Міністрів України від 2 липня 2014 р. № 240 “Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби” та наказами Міністерства охорони здоров’я України. 

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Введення в дію вимог постанови потребує додаткових матеріальних витрат з Державного бюджету України. 

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Державною регуляторною службою України та Міністерством юстиції України. 

6. Регіональний аспект

Проект постанови не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць. 

6.1 Запобігання дискримінації

У Проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Проект постанови не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи. 

7. Запобігання корупції

Проект постанови не містить ризики вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи. 

8. Громадське обговорення

Проект постанови потребує проведення консультацій з громадськістю. Проект постанови оприлюднено на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України. 

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери. 

10. Оцінка регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом та відповідає принципам державної регуляторної політики. 

11. Прогноз результатів

Прийняття запропонованого проекту постанови дозволить розширити сферу програми реімбурсації «Доступні ліки» та змінити процедурні механізми при визначенні розміру відшкодування вартості лікарських засобів, а також порядку такого відшкодування.

 
 
 
 
 

Документи

pro_20171115_0.pdf

Документи

pro_20180604_1_arv.pdf

pro_20180604_1_pt.pdf

pro_20180604_1.pdf