Проект постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» у 2019 році»
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ
Міністерство охорони здоров'я України відповідно до ст. 9 та ст.13 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» повідомляє про оприлюднення проекту постанови Кабінету Міністрів України "Деякі питання здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань "22 Охорона здоров'я" у 2019 році".
Проект акта розроблено на підставі абзацу третього частини другої статті 6 та пункту 5 частини другої статті 13 Закону України «Про вищу освіту», яким визначено, що державні органи, до сфери управління яких належать заклади вищої освіти, повинні проводити аналіз якості освітньої діяльності закладів вищої освіти.
Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» з 2019 року.
Зауваження та пропозиції приймаються Директоратом науки, інновацій, освіти та кадрів МОЗ України протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу:
01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7.
e-mail: [email protected]
Контактна особа:
Кучерук Ірина Леонідівна
тел. 253-45-69
ПРОЕКТ
Деякі питання здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» у 2019 році
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Затвердити Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту у 2019 році, що додається.
2. Відповідно до частини восьмої статті 23 Бюджетного кодексу України здійснити у межах загального обсягу бюджетних призначень, передбачених Міністерству охорони здоров’я на 2019 рік у загальному фонді державного бюджету, перерозподіл видатків споживання для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту в сумі 16 683,8 тис. гривень шляхом зменшення їх за програмою 2301070 «Підготовка і підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних, наукових та науково-педагогічних кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації».
3. Забезпечити:
1) Міністерству охорони здоров’я – погодження перерозподілу видатків, передбачених пунктом 2 цієї постанови, з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету;
2) після зазначеного погодження:
Міністерству фінансів – відкриття Міністерству охорони здоров’я бюджетної програми для здійснення видатків, передбачених пунктом 2 цієї постанови, і внесення відповідних змін до розпису державного бюджету.
4. Міністерству охорони здоров’я забезпечити у 2019 році проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я».
Прем’єр-міністр України В. ГРОЙСМАН
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Деякі питання здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» у 2019 році»
Мета: проект постанови підготовлено з метою проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту у 2019 році.
1. Підстава розроблення проекту акта
Міністерство охорони здоров’я України розробило проект акта на підставі абзацу третього частини другої статті 6 та пункту 5 частини другої статті 13 Закону України «Про вищу освіту», яким визначено, що державні органи, до сфери управління яких належать заклади вищої освіти, повинні проводити аналіз якості освітньої діяльності закладів вищої освіти.
Стратегією сталого розвитку «Україна – 2020» визначено напрями та пріоритети розвитку України на період до 2020 року і передбачено забезпечення гарантій — кожен громадянин матиме доступ до високоякісної освіти, системи охорони здоров'я шляхом проведення відповідних реформ. Такі гарантії стають можливими лише за наявності високоякісних фахівців. Одним з основних шляхів підвищення рівня кваліфікації та вмотивованості фахівців є організація та проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту як форми атестації здобувачів.
Від якості виконання професійних функцій фахівцями у галузі охорони здоров’я безпосередньо залежать якість життя та стан здоров’я населення, що визнаються в Україні і світі найвищими соціальними цінностями. Саме тому у багатьох країнах світу професії у сфері охорони здоров’я мають статус регульованих, а рівень компетентності таких фахівців контролюється державою.
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Необхідність прийняття проекту акта зумовлена потребою у чіткому врегулювання питань, пов’язаних із забезпеченням витрат на розроблення та проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту (далі – ЄДКІ), залежно від суб’єктів, які здійснюють розроблення та проведення компонентів ЄДКІ.
У чинній редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 334 «Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» (далі – Постанова № 334) передбачено, що видатки на розроблення ЄДКІ здійснюються за рахунок коштів державного бюджету, передбачених на зазначену мету.
У Законі України «Про Державний бюджет України на 2019 рік» передбачено 16 683 770 грн. на розробку та проведення ЄДКІ за бюджетною програмою КПКВК 2301070 «Підготовка і підвищення кваліфікації медичних та фармацевтичних, наукових та науково-педагогічних кадрів вищими навчальними закладами III і IV рівнів акредитації», проте порядок використання коштів за цією програмою не затверджувався у попередні роки. Оскільки витрати на тестові компоненти ЄДКІ будуть нести МОЗ та державна організація «Центр тестування професійної компетентності фахівців з вищою освітою напрямів підготовки «Медицина» і «Фармація» при Міністерстві охорони здоров’я України» (далі – Центр тестування при МОЗ), проект постанови пропонує врегулювати питання використання коштів на зазначені видатки.
3. Суть проекту акта
Суттю проекту постанови є затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту у 2019 році, з метою забезпечення чіткого врегулювання питань, пов’язаних із забезпеченням витрат на розроблення та проведення ЄДКІ шляхом визначення напрямів витрат державного бюджету для забезпечення проведення ЄДКІ.
4. Правові аспекти
У цій сфері суспільних відносин діють такі нормативно-правові акти:
Закон України «Про вищу освіту»;
Закон України «Про Державний бюджет України на 2019 рік»;
Бюджетний кодекс України;
постанова Кабінету Міністрів України від 28 березня 2018 року № 334 «Про затвердження Порядку здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту для здобувачів ступеня вищої освіти магістр за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я»;
постанова Кабінету Міністрів Україні від 10 травня 2018 року № 354 «Про затвердження переліку спеціальностей, за якими проводиться єдиний державний кваліфікаційний іспит для здобуття ступеня магістра»;
постанова Кабінету Міністрів Україні від 23 квітня 2014 року № 117 «Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти».
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація проекту постанови не потребує додаткових фінансових витрат з Державного бюджету України та місцевих бюджетів.
6. Прогноз впливу
Проект постанови не є регуляторним актом.
Проект постанови не впливає на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб’єктів господарювання.
Проект постанови не впливає на розвиток регіонів.
Проект постанови не впливає на ринок праці.
Проект постанови створює передумови для зміцнення та збереження здоров’я населення.
Проект постанови не чинить впливу на екологію та навколишнє природне середовище.
Проект постанови не впливає на інші сфери суспільних відносин.
61. Стратегічна екологічна оцінка
Проект постанови не стосується державного планування, що здійснюється відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
7. Позиція заінтересованих сторін
Прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін додається.
Проект постанови не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.
Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери, сфери наукової та науково-технічної діяльності.
8. Громадське обговорення
Проект постанови потребує громадського обговорення. Проект постанови опубліковано на сайті МОЗ www.moz.gov.ua для проведення консультацій з громадськістю.
9. Позиція заінтересованих органів
Проект постанови потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, Міністерством освіти і науки України, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини.
10. Правова експертиза
Проект постанови буде поданий до Міністерства юстиції України для проведення правової експертизи.
11. Запобігання дискримінації
У проекті постанови відсутні положення, які містять ознаки дискримінації. Проект постанови не потребує проведення громадської антидискримінаційної експертизи.
111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
У проекті акта відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків. Проект акта є гендерно нейтральним.
12. Запобігання корупції
У проекті постанови відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Проект постанови не потребує проведення громадської антикорупційної експертизи.
13. Прогноз результатів
Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» з 2019 року.
Заступник Міністра
охорони здоров’я України Павло КОВТОНЮ
ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін
1. Суть проекту акта
Прийняття проекту постанови забезпечить врегулювання питань для проведення єдиного державного кваліфікаційного іспиту за спеціальностями галузі знань «22 Охорона здоров’я» з 2019 року.
2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін
Заінтересована сторона |
Ключовий інтерес |
Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників (у числовому або якісному вимірі) |
Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу) |
|
короткостроковий вплив |
середньостроковий вплив |
|||
Фахівці для галузі охорони здоров’я – студенти, які проходитимуть ЄДКІ (включаючи здобувачів освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліст) (близько 8 тис осіб) |
Наявність належних умов для проходження ЄДКІ |
+ |
нейтральний |
Прийняття постанови дозволить профінансувати проведення ЄДКІ для осіб, що навчаються за рахунок державного бюджету, чим використати передбачені кошти за цільовим призначенням |
Працівники Центру тестування при МОЗ |
Наявність норм, які чітко регламентують порядок здійснення єдиного державного кваліфікаційного іспиту |
+ |
нейтральний |
Прийняття постанови забезпечить чіткий порядкок фінансування єдиного державного кваліфікаційного іспиту |
Суб’єкти господарювання, які беруть участь у процесі розробки та проведення ЄДКІ: ЗВО |
Збереження повного контролю за фінансуванням єдиного державного кваліфікаційного іспиту |
- |
нейтральний |
Прийняття постанови запровадить механізм отримання коштів на проведення ЄДКІ для осіб, що навчаються за рахунок державного бюджету, напряму з державного бюджету до Центру тестування при МОЗ без залучення до цього процесу ЗВО. |