Проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення змін до Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах»
ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО ОПРИЛЮДНЕННЯ
Міністерство охорони здоров'я України повідомляє про оприлюднення проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення змін до Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах».
Проект наказу розроблено Міністерством охорони здоров’я України на виконання пункту 229 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 25 жовтня 2017 р. №1106 з метою гармонізація законодавства України з Регламентом Комісії (ЄС) від 19 грудня 2006 року № 1881/2006 про встановлення максимального рівня вмісту певних забруднюючих речовин у харчових продуктах (із змінами).
Зауваження та пропозиції приймаються Директоратом громадського здоров'я МОЗ України протягом місяця з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді:
01601, м. Київ, вул. Грушевського, 7.
Контактні особи:
Скапа Тетяна Володимирівна, тел. 253-01-00, e-mail: [email protected]
ПРОЕКТ
Про внесення змін до Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах»
Відповідно до статті 6 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», підпункту 12 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров’я України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 березня 2015 року № 267, на виконання пункту 229 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 1106,
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах», затверджених наказом Міністерства охорони здоров'я України від 13 травня 2013 року № 368, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18 травня 2013 року за № 774/23306, виклавши їх у новій редакції, що додається.
2. Директорату громадського здоров’я (Скіпальський А.П.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Установити, що харчові продукти, які відповідають вимогам, що діяли до набрання чинності цим наказом, але не відповідають вимогам цього наказу, можуть перебувати в обігу на ринку України до закінчення строку їх придатності.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
5. Цей наказ набирає чинності через шість місяців з дня його офіційного опублікування, крім пункту 2 розділу 4 та розділу 8 додатка до Державних санітарних правил і норм «Максимально допустимі рівні окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах», затверджених цим наказом, які набирають чинності через три роки після набрання чинності цим наказом.
В.о. Міністра | У. СУПРУН |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про внесення змін до Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах»
Мета: гармонізація законодавства України з Регламентом Комісії (ЄС) від 19 грудня 2006 року № 1881/2006 про встановлення максимального рівня вмісту певних забруднюючих речовин у харчових продуктах (із змінами).
1. Підстава розроблення проекту акта
Проект наказу розроблено на виконання пункту 23 підрозділу V Розділу 1 Всеохоплюючої стратегії імплементації Глави IV (Санітарні та фітосанітарні заходи) Розділу IV «Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею» Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським Співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони», схваленої розпорядженням Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 року № 228-р, пункту 229 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 1106.
2. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проектом наказу МОЗ України «Про внесення змін до Державних гігієнічних правил і норм «Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах» пропонується на законодавчому рівні врегулювати питання щодо максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах відповідно до норм Регламенту Комісії (ЄС) від 19 грудня 2006 року № 1881/2006 про встановлення максимального рівня вмісту певних забруднюючих речовин у харчових продуктах (із змінами).
3. Суть проекту акта
Проект наказу розроблено з метою контролю та регулювання відносин у сфері обігу харчових продуктів та сприятиме впровадженню сучасних європейських вимог до забруднюючих речовин у харчових продуктах та усуненню розбіжностей між зазначеними вимогами у вітчизняному та європейському законодавстві.
4. Правові аспекти
У цій сфері правового регулювання діють:
Закон України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»;
Закон України «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти та корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»;
Наказ МОЗ України «Про затвердження Державних гігієнічних правил і норм "Регламент максимальних рівнів окремих забруднюючих речовин у харчових продуктах» від 13.05.2013 № 368, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 18 травня 2013 р. за № 774/23306.
41. Відповідність засадам реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку
Проект наказу не стосується питань інформатизації, електронного урядування, формування і використання національних електронних інформаційних ресурсів, розвитку інформаційного суспільства, електронної демократії, надання адміністративних послуг або цифрового розвитку. Цифрова експертиза не проводилась.
5. Фінансово-економічне обґрунтування
Прийняття та реалізація проекту наказу не потребує додаткових фінансових та інших витрат з державного та місцевих бюджетів.
6. Прогноз впливу
За предметом правового регулювання реалізація проекту акта не матиме впливу на:
розвиток регіонів;
ринок праці;
екологію та навколишнє природне середовище.
Проект наказу впливає на ринкове середовище, забезпечення інтересів і прав громадян та суб’єктів господарювання, а також на громадське здоров’я, за рахунок випуску, реалізації та споживання безпечної продукції.
61.Стратегічна екологічна оцінка
У проекті акта відсутні положення, які стосуються особливостей, передбачених Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Стратегічна екологічна оцінка не проводилась.
7. Позиція_заінтересованих_сторін
Проект наказу потребує консультацій із заінтересованими сторонами.
Реалізація акта матиме позитивний вплив на інтереси як вітчизняних так і іноземних виробників харчових продуктів.
Прогноз впливу реалізації проекту наказу на ключові інтереси заінтересованих сторін надається у додатку до цієї пояснювальної записки.
Проект наказу не стосується питань функціонування місцевого самоврядування, прав та інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку.
Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери.
Проект наказу потребує погодження з Національною академією медичних наук України.
8. Громадське обговорення
З метою отримання зворотного зв'язку від зацікавлених сторін проект наказу потребує оприлюдненню на офіційному веб-сайті МОЗ України.
9. Позиція заінтересованих органів
Проект наказу потребує погодження Міністерством аграрної політики та продовольства України, Державною службою України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Уповноваженим Верховної Ради України з прав людини, Державною регуляторною службою України.
10. Правова експертиза
Проект наказу потребує державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
11. Запобігання дискримінації
У проекті наказу відсутні положення, що мають ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.
111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків
У проекті наказу відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
12. Запобігання корупції
У проекті наказу відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.
13. Прогноз результатів
Прийняття проекту наказу є частиною процесу адаптації законодавства України до норм законодавства Європейського Союзу в сфері безпечності харчових продуктів з метою захисту здоров’я та інтересів споживачів.
В.о. Міністра охорони здоров’я України |
Уляна СУПРУН |