Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Позиція НАЗК щодо конфлікту інтересів відрізняється в кожному окремому питанні

МОЗ України звертає увагу на непослідовність у роботі НАЗК у питаннях наявності чи відсутності конфлікту інтересів у діяльності керівників підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління МОЗ України.

У жовтні минулого року, коли МОЗ України повідомило НАЗК, що в Українському науково-практичному центрі ендокринної хірургії, трансплантації ендокринних органів і тканин головний лікар взяв на роботу свою дружину, НАЗК відповіло, що конфлікту інтересів немає. Та не надало жодного обґрунтування такого рішення.

Водночас, вже в січні НАЗК виявило конфлікт інтересів у іншому медзакладі в абсолютно аналогічній ситуації. У керівника санаторію «Гірське повітря», де також працювала його дружина. І керівник звільнив дружину, не зважаючи на те, що санаторій знаходиться в гірському селі, де з кадрами набагато складніше, аніж в Києві.

Ситуація з вибірковими оцінками НАЗК повторилася в березні, коли на неодноразові листи МОЗ України Нацагенство зауважило, що спільна робота тодішнього ректора Національного медуніверситету ім. О.О. Богомольця Катерини Амосової та її чоловіка Володимира Мішалова не створює реального конфлікту інтересів. І також не надали висновку з обґрунтуванням.

Тепер знов НАЗК бачать потенційний конфлікт інтересів в Дніпровській медичній академії — між ректором та близькою до неї особою. І просять Міністерство запобігти цьому.

Але оскільки Дніпровська академія — самостійна юридична особа, у якої є свій керівник, своє майно, свої рахунки в банках, вона може самостійно відповідати та подавати до суду, то не зовсім зрозуміло, чому запит НАЗК направлений саме до МОЗ України.

Адже врегулювання потенційного конфлікту інтересів для посади, яка не передбачає наявності безпосереднього керівника, мало б здійснюватися в першу чергу НАЗК — це зазначено в Законі «Про запобігання корупції».

У Нацагентства — центрального органу виконавчої влади зі спеціальним статусом, який забезпечує формування та реалізує державну антикорупційну політику — більше можливостей та повноважень для цього.

Натомість у МОЗ України як у засновника є тільки один інструмент — запровадити зовнішній контроль (щомісяця направляти уповноваженого працівника перевіряти рішення та дії ректора).

МОЗ України вважає неприйнятним, що позиція НАЗК щодо конфлікту інтересів відрізняється в кожному окремому питанні. Повідомлення про наявність ситуації конфлікту інтересів має бути чітким, недвозначним і ґрунтуватися на вимогах Закону.