Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Порядок розподілу в інтернатуру випускників-бюджетників у 2022 році

На сьогодні порядок розподілу в інтернатуру випускників бюджетної форми навчання визначено наказом Міністерства охорони здоров‘я від 13.05.2022 №805 «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 22 червня 2021 року № 1254».

У 2022 році підготовка в інтернатурі за кошти державного бюджету передбачена за 20 спеціальностями (загальний перелік спеціальностей в інтернатурі становить 23 спеціальності).

Важливо, що розподіл випускників-бюджетників на підготовку в інтернатурі проводиться на основі рейтингу, який формується університетом та публікується на офіційному вебсайті університету разом із переліком наявних вакантних посад.

З метою проведення розподілу в кожному університеті створено спеціальну комісію, куди входять ректор – голова комісії, проректори, декани, завідувачі кафедр, представники студентського самоврядування і професійних асоціацій, а також представники МОЗ та обласних департаментів охорони здоров’я. Саме ці комісії формують пропозицію випускникам щодо їх розподілу. 

Механізм роботи комісії наступний: випускник-бюджетник отримує пропозицію щодо спеціальності та місця проходження інтернатури або, у разі відмови від отриманої пропозиції, самостійно обирає місце проходження інтернатури у приватних закладах охорони здоров’я або закладах охорони здоров’я відомчого підпорядкування (що належать до сфери управління МОЗ, МВС, Міноборони, інших органів державної влади, Національної академії наук України, Національної академії медичних наук України).

Персональна пропозиція кожному випускникові має формуватися на підставі кадрових потреб сфери охорони здоров’я, в тому числі спричинених бойовими діями та їхніми наслідками, з урахуванням переліку вакантних посад лікарів-інтернів у відповідному регіоні, а також спеціальності, набутої в університеті й академічної успішності. 

У разі рівності результатів академічної успішності має враховуватися сімейний стан, наявність статусу особи з інвалідністю випускника або членів його сім’ї.

Випускник, який навчався за державним замовленням, але відмовився від пропозиції комісії, має письмово повідомити університет про відмову від пропозиції щодо місця проходження інтернатури. Такому випускникові університет видає довідку про самостійне обрання місця проходження інтернатури (в приватних або відомчих закладах охорони здоров’я). При цьому підготовка в інтернатурі випускника, який навчався за кошти державного бюджету, але проходитиме інтернатуру у приватному закладі охорони здоров’я, відбувається за кошти фізичних (юридичних) осіб.

У разі, якщо випускник-бюджетник погоджується з пропозицією комісії, університет видає йому направлення на проходження програми підготовки в інтернатурі, в якому зазначається спеціальність в інтернатурі та місце проходження інтернатури.

Наразі вже завершується перша хвиля розподілу випускників. За результатами звітів комісій з розподілу МОЗ визначить кількість невикористаних вакантних посад лікарів-інтернів та організує проведення другої хвилі розподілу для підготовки фахівців за всіма спеціальностями, які держава визначила як пріоритетні. 

Слід зауважити, що запровадження рейтингової прозорої системи розподілу в інтернатуру викликало певний спротив та невдоволення з боку окремої частини суспільства, бо це зламало систему індивідуальних домовленостей та «гарантійних листів».

Позиція ж МОЗ полягає у тому, що цьогорічний розподіл фактично став тестуванням до запровадження у наступному році системи електронного рейтингового розподілу в інтернатуру. Власне ця система має забезпечити повну прозорість і справедливість цього процесу та мінімізувати корупційні ризики.

Після отримання направлення на проходження програми підготовки в інтернатурі, випускник має звернутися до  обласного департаменту охорони здоров’я.

Зарахування інтерна-бюджетника до інтернатури здійснюється наказом:

  • департаменту (управління) охорони здоров’я обласної або Київської міської військової адміністрації – у разі проходження практичної частини підготовки в інтернатурі на базах стажування лікарів-інтернів комунальної форми власності. Зарахування проводиться на посаду лікаря-інтерна;
  • керівника бази стажування лікарів-інтернів відомчого підпорядкування – у разі влаштування випускника на посаду лікаря-інтерна.

У наказі вказується спеціальність інтернатури, університет (академія), в якому проводитиметься очна частина підготовки, та база стажування.

Міністерство охорони здоров’я України зацікавлене у максимальному забезпеченні кожного випускника-бюджетника посадою лікаря-інтерна та гідною заробітною платою. 

Відтак, МОЗ та НСЗУ забезпечать стовідсоткове фінансування комунальних закладів охорони здоров’я за пакетом Національної служби здоров’я України «Забезпечення кадрового потенціалу системи охорони здоров’я, шляхом організації надання медичної допомоги із залученням лікарів-інтернів» (Постанова КМУ від 03 травня 2022 р. №529 «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 р. № 410 і від 29 грудня 2021 р. № 1440»).

Це означає, що лікарі-інтерни усіх трьох років навчання, у тому числі ті, хто вступають в інтернатуру в поточному році, будуть забезпечені заробітною платою за умови укладення договору між закладом охорони здоров’я та НСЗУ, а також внесення даних про лікарів-інтернів до Електронної системи охорони здоров’я (ЕСОЗ).

Попри тривалу агресію рф проти України та надважкий час захист і забезпечення медиків робочими місцями та належними умовами праці залишається одним із пріоритетів для держави. Адже їхній внесок у боротьбу за незалежність України – неоціненний.