Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Парламент проголосував у першому читанні необхідні зміни в закон про трансплантацію

Четвертого грудня Верховна Рада України зробила перший крок до внесення змін в закон про трансплантацію, які дозволять розвивати систему трансплантації та не заблокують проведення операцій з початку 2020 року.

 

Прийняття змін до закону стане важливим кроком для забезпечення подальшого розвитку системи трансплантації в Україні, дозволить розблокувати зарегульованість проведення трансплантації в Україні та запровадити автоматизацію процесів.

Сьогодні Єдина державна інформаційна система трансплантації (ЄДІСТ) ще проходить тестування, а також необхідно ухвалити пакет нормативно-правових актів на рівні Кабінету Міністрів України та Міністерства охорони здоров’я України, тому існує ризик, що 1 січня 2020 виникне правовий вакуум, який зробить неможливими ті трансплантації, які вже проводять в Україні.

Законопроєкт визначає, що інформаційна система трансплантації буде складатися з двох частин: Єдиної державної інформаційної системи трансплантації органів та тканин і Державної інформаційної системи трансплантації гемопоетичних стовбурових клітин.

 

Державна інформаційна система трансплантації необхідна для створення реєстру донорів трансплантації кісткового мозку та обміну з іншими країнами та їхніми системами інформацією про донорів та тих, хто потребує трансплантації, тобто в майбутньому Україна матиме доступ до багатьох світових реєстрів, що підвищить шанси на співпадіння пари донор-реципієнт.

Законопроектом передбачається реальна та без надскладної бюрократичної процедури можливість  взаємодії з міжнародними реєстрами донорів гемопоетичних стовбурових клітин (які необхідні для трансплантації кісткового мозку), що дозволить шукати донорів і ввозити трансплантат із-за кордону ще до створення і наповнення державного реєстру донорів кісткового мозку та виконувати його трансплантацію від неродинного донора в Україні.

За допомогою ЄДІСТ відбуватиметься автоматичний пошук пари донор-реципієнт на основі сумісності за медичними показниками, екстреності випадку, наближеності лікарень, де знаходиться донор та пацієнт, між собою та іншими показниками.

Також законопроєкт усуває надмірну загрозу переслідування лікарів, які, не дотримавшись будь-якої з норм Закону, незалежно від обставин, могли бути притягнуті до кримінальної відповідальності. Це призводило до того, що професійній спільноті було легше не проводити трансплантації та не розвивати систему трансплантації в Україні. 

Інформація в системі буде зберігатися 50 років, але якщо людина захоче виключити дані про себе з системи, то це буде можливим.

Законопроєктом пропонується замість створення центрального орган виконавчої влади створити Координаційний центр трансплантації органів, тканин та клітин. Саме він буде реалізувати політику у сфері трансплантації. В його повноваженнях буде координація медичних закладів, в яких можуть проводитися трансплантації, забезпечення пошуку та розподілу органів, тканин та клітин для сумісних пар донор-реципієнт через систему ЄДІСТ. Трансплантація є методом лікування, тому створення центрального органу виконавчої влади ускладнювало б її розвиток, оскільки вже існує Міністерство охорони здоров’я України, яке є органом, який формує політику в системі охорони здоров’я.

Міністерство охорони здоров’я України сподівається на швидку підготовку законопроєкту до другого читання та прийняття Верховною Радою України.