Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

МОЗ України провело інформаційну кампанію “Пацієнт має право”

У центрі системи охорони здоров’я - пацієнт, який має право вибору, доступ до якісної медичної допомоги і сучасних стандартів лікування. Усе це - про права пацієнтів і кінцеву мету масштабної трансформації охорони здоров’я, яку зараз втілює команда МОЗ України. Упродовж інформаційної кампанії детально аналізували кожне право пацієнта, сучасний стан справ і зміни, які вже відбулися.

Докладно, що кожен пацієнт має знати про свої права і як їх відстоювати:

  • Як кожен українець може реалізувати своє право на медичні профілактичні заходи: https://bit.ly/2HEft87
  • Як реалізувати своє право на доступність у галузі охорони здоров'я: https://bit.ly/2WA5kfp
  • Що треба знати про свободу вибору в охороні здоров’я і згоду на медичне втручання: https://bit.ly/2HLl9wl
  • Які дані становлять медичну таємницю: https://bit.ly/2OtbdYT
  • Якою має бути якісна і безпечна допомога: https://bit.ly/2u4uFlj
  • Що треба знати про клінічні випробування, донорство і репродуктивні технології: https://bit.ly/2TOspgn
  • Як реалізується право на індивідуальний підхід до лікування і попередження страждань і болю: https://bit.ly/2TBtx2U
  • Докладно про права на життя, гідність і захист від дискримінації: https://bit.ly/2Yw1y8v
  • Як оскаржити неправомірне рішення і отримати відшкодування: https://bit.ly/2uyrGlk

Ці права пацієнтів закріплені у найвищих законах країни: Конституції України, Законі України "Основи законодавства України про охорону здоров'я" та Цивільному кодексі України.

Важливо, що права нерозривно пов’язані з обов’язками пацієнтів, адже стан здоров’я кожного із нас передусім залежить саме від наших дій: чи намагаємось перейти на здорове харчування, позбутись шкідливих звичок, чи вчасно звертаємось до лікаря, дотримуємось його рекомендацій (зокрема - не призначаємо собі лікування самостійно), проходимо профілактичні огляди, вакцинуємось тощо.

Основні обов’язки пацієнтів, згідно з Законом України "Основи законодавства України про охорону здоров'я":

  • піклуватися про своє здоров'я та дітей, не шкодити здоров'ю інших громадян;
  • проходити профілактичні медичні огляди і робити щеплення;
  • надавати невідкладну допомогу іншим громадянам, які знаходяться в небезпечному для життя і здоров'я стані;
  • виконувати медичні приписи та правила внутрішнього трудового розпорядку закладу охорони здоров'я;
  • у невідкладних випадках, коли існує реальна загроза життю, отримувати медичну допомогу без своєї згоди чи згоди законного представника.

Найближчим часом розпочнемо інформаційну кампанію “Лікар має право”, в якій докладно розглянемо права медиків.