Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

МОЗ України презентувало результати міжнародного дослідження

Середній бал українських студентів-медиків - 27% - вдвічі нижчий ніж середні показники міжнародної порівняльної групи. Такими є результати тесту з основ медицини, який складали українські студенти-медики 15 березня.

Участь у міжнародному моніторинговому дослідженні якості медичної освіти взяли 6275 українських студентів з 19 медичних ЗВО. Це  88% усіх студентів 4 курсу спеціальності “Медицина”. Вони складали міжнародний іспит з основ медицини, який вимірює компетентність у фундаментальних дисциплінах, які є універсальними у всьому світі та позбавлені будь-яких національних особливостей.

Результати українських студентів - середній бал 27% - вдвічі нижчі ніж середній бал міжнародної порівняльної групи. 3518 студентів з Америки, Азії, Європи та Океанії, які входять до порівняльної групи, в середньому складають цей текст на 54%.

Результати дослідження (знеособлені, без персональних даних студентів) будуть надіслані в університети. Тож керівництво українських ЗВО зможе їх проаналізувати, порівняти рівень знань студентів за дисциплінами, виявити прогалини і вдосконалити освітні програми університетів.

Міжнародний іспит з основ медицини розробляє і перевіряє Національна рада медичних екзаменаторів ( NBME), тож неможливо дати хабаря екзаменатору, а результати - підробити.  Такий інструмент використовуватимуть в медичній освіті і надалі.

Цього року в липні  міжнародний іспит з основ медицини в рамках єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) складатимуть студенти-медики 3 року навчання. Це 160 тестових завдань українською мовою у веб-форматі.

“Метою впровадження міжнародного іспиту є, по-перше, боротьба з корупцією в медичній освіті, адже іспит перевіряється анонімно за кордоном. По-друге, стимулювання університетів до розвитку, оновлення програм, підвищення якості викладання. Міжнародний іспит з основ медицини - це інструмент удосконалення, а не покарання”, - зазначив заступник міністра Олександр Лінчевський.

Міжнародний іспит з основ медицини  є важливою складовою ЄДКІ для студентів-медиків, адже унеможливлює корупцію при оцінюванні підготовки студентів:

  • запитання до іспиту складаються міжнародною радою експертів,
  • перекладаються на українську мову,
  • доставляються в Україну під охороною,
  • після складання тесту повертаються до Ради медичних екзаменаторів,
  • результат складання іспиту підраховується Радою медичних екзаменаторів.

Медична освіта в Україні змінюється, і на це є великий суспільний запит. Відповідно до соціологічного опитування групи “Рейтинг”, яке відбувалось у червні 2018 року, більше 80% зазначили, що підтримують запровадження в Україні нової системи стандартизованих вступних іспитів для абітурієнтів медичних навчальних закладів, яка базується на основі міжнародних практик і підвищення вимог при вступі до медичних ЗВО. Стільки ж вважають, що випускний іспит на отримання диплому медика у навчальних закладах має бути складним (52% - дуже складним, 35% - скоріше складним).

МОЗ України для розвитку медичної освіти вже зробило такі кроки: впроваджено поріг для вступу на медичні спеціальні; прийнято стратегію розвитку медичної освіти; введено єдиний державний кваліфікаційний іспит для студентів-медиків, запроваджено безперервний професійний розвиток для лікарів.