Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata e-Stock
Контакти

Лікарні Києва приєднаються до трансформації системи охорони здоров’я вчасно

24 жовтня Київська міська рада на своєму засіданні прийняла рішення про автономізацію 69 закладів, що надають спеціалізовану та госпітальну допомогу. Це дозволить закладам до квітня 2020 року підписати договір з Національною службою здоров’я України та перейти на нову модель фінансування.

Автономізація закладів медичної допомоги є основним завданням для місцевої влади. Перетворення медзакладів з бюджетних установ на комунальні некомерційні підприємства (КНП) є обов’язковою умовою їхнього приєднання до трансформації системи охорони здоров’я, адже лише в статусі КНП заклади охорони здоров’я зможуть укласти договори з Національною службою здоров’я України та отримувати пряме фінансування за надані послуги з Державного бюджету.

Заклади, які надають первинну медичну допомогу працюють з НСЗУ з липня минулого року, і в кінці 2018 року рівень автономізації складав 97%. На сьогодні Національна служба здоров’я підписала договори з 1 040 закладами первинної медичної допомоги, які пройшли процес автономізації.

«Вітаємо, нарешті, Київ, на шляху до трансформації системи охорони здоров’я. Що це означає для киян? Створено можливість розвитку закладів і покращення медичних послуг, адже медичні заклади отримують свободу і можуть повноцінно господарювати без вказівки «згори». Що це означає для українців? Вони вільно зможуть їздити до будь-якої київської лікарні, а ті, у свою чергу, будуть їм дуже раді. Адже гроші підуть за пацієнтами» - зазначила міністр охорони здоров’я Зоряна Скалецька

До квітня 2020 року автономізуватися мають всі заклади, які надають амбулаторну спеціалізовану та госпітальну допомогу. В Україні вже автономізовано 64% таких закладів. Найбільше на Полтавщині - понад 97%, де реалізується пілотний проект щодо трансформації спеціалізованої медичної допомоги. У трійці лідерів також Вінницька (97%) та Харківська (94,6%) області.

За останній місяць істотно зросла кількість автономізованих спеціалізованих закладів охорони здоров’я у Миколаївській, Одеській, Сумській та Закарпатській областях.

Відстають Дніпропетровська, Луганська та Чернівецька області, в цих областях менше половини спеціалізованих закладів пройшли процес автономізації.

«Процес змін у системі охорони здоров’я вже незворотній. Так, як колись було – вже не буде. Заклади охорони здоров’я медичної спеціалізованої допомоги мають обов’язково автономізуватися. Це дасть їм змогу укласти договір з НСЗУ та надавати пацієнтам безоплатно допомогу за програмою медичних гарантій, стати частиною єдиного медичного простору України. Вважаю, що столиця має бути флагманом у таких важливих процесах змін медичної галузі». - Олег Петренко, голова Національної служби здоров’я України

Автономізація медичних закладів передбачає, що медичні заклади стають підприємствами, їх права розширено до рівня всіх інших суб’єктів господарювання. В наслідок змін в моделях фінансування системи охорони здоров'я відбувається перехід від режиму утримання закладів до співпраці за договором. Медичні заклади отримують свободу, можуть повноцінно господарювати, вільно розпоряджатися своїми коштами, без вказівки «згори», право підписувати контракти, мати свій рахунок та встановлювати рівень заробітної плати без прив’язки до тарифної сітки. Завдяки автономізації фінансування підприємства медзаклади також отримали право утворювати об’єднання з іншими закладами, якщо треба перерозподілити між ними функції та оптимізувати використання ресурсів.

Допомогти закладам увійти в реформу повинна місцева влада як власник. І перед нею стоять декілька завдань, які вже були виконанні для первинної ланки: автономізація всіх медичних закладів, власниками яких вони є та комп’ютеризація та підключення закладів до електронної системи охорони здоров'я.