Чому для підписання декларації бланки не потрібні. Відповідаємо на поширені питання про вибір лікаря
Розповідаємо, де взяти бланки декларацій і хто їх заповнюватиме, чи потрібно попередньо записуватись на підписання декларації і які документи треба мати з собою.
Коли будуть бланки декларацій у мого лікаря?
Для підписання декларації бланки не потрібні: уповноважена особа медзакладу вносить дані в електронну систему. Після цього уповноважена особа роздруковує із системи примірники декларації, а пацієнт їх перевіряє і підписує. Уповноважена особа медзакладу накладає електронний цифровий підпис на декларацію та надсилає її в систему «Електронне здоров‘я».
Зверніть увагу, що підписати декларації можна лише з лікарями, заклади яких підключились до системи «Електронне здоров’я» (список підключених закладів можна переглянути тут: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/). Щодня до системи приєднуються нові медзаклади.
Я самостійно маю вносити свої дані в систему?
Ні. У кожному підключеному до «Електронного здоров‘я» закладі ПМД буде визначена уповноважена особа, яка вносить дані у систему: в різних медзакладах це може бути або реєстратор, або медсестра, або лікар тощо. Тож пацієнту треба просто прийти у медзаклад з необхідними документами і мобільним телефоном.
Які документи мені потрібні, щоб підписати декларацію?
Щоб підписати декларацію, вам потрібно мати паспорт, податковий номер і мобільний телефон. Якщо ви плануєте підписати декларацію з педіатром чи сімейним лікарем для своєї дитини, то вам також знадобиться свідоцтво про народження дитини.
Чи потрібен комп'ютер і доступ до інтернету, щоб підписати декларацію з лікарем?
Для укладання декларацій потрібен комп’ютер, підключення до інтернету і принтер, щоб роздрукувати примірники декларацій. Їх має забезпечити медзаклад. Також кожен заклад ПМД має визначити уповноважену особу, яка вносить дані у систему - реєстратора, медсестру чи лікаря тощо.
Чи потрібно попередньо записуватись на підписання декларації?
Ні, попередній запис не потрібен. Єдине, що вам потрібно - прийти у медзаклад з паспортом, податковим номером і мобільним телефоном.
Як буде відбуватись процедура підписання - кожен заклад ПМД визначає самостійно. Наприклад, медзаклад може прийняти рішення, що декларації підписуються у звичному режимі роботи медзакладу, або визначити години прийому для підписання декларацій.
Зверніть увагу, що заклад, у якому працює обраний вами лікар, має бути підключеним до системи «Електронне здоров’я». Чи підключений заклад до електронної системи охорони здоров'я - уточніть у реєстратурі або у лікаря, або перевірте самостійно на сайті: https://portal.ehealth-ukraine.org/divisions.html#/