Як змінюється робота українських сімейних лікарів: про можливості і технології на конференції «Лікар ПМД: школа розвитку»
Конференція «Лікар ПМД: школа розвитку» зібрала понад 200 сімейних лікарів з усієї України. Разом з українськими експертами та фахівцями із США, Литви, Нідерландів обговорили нові можливості і сучасні інструменти у роботі.
Головними темами конференції стали зміни в сімейній медицині, європейські стандарти роботи сімейних лікарів, нові інструменти в роботі, роль сервісу та практики, які допомагають підвищувати якість надання медичної допомоги.
За рік трансформації системи охорони здоров’я статус та роль сімейної медицини значно зросли. З одного боку, лікарям первинки нарешті вдалося завоювати довіру своїх пацієнтів: за рік свого лікаря обрали вже майже 27 млн українців і 70% тих, хто обрав, задоволені своїм вибором. З іншого боку, вперше за 25 років створені умови для підвищення заробітних плат сімейних лікарів - там де лікар має багато декларацій, є сучасний колективний договір та підтримка місцевої влади, заробітні плати сімейних лікарів уже зросли у 2-3 рази.
«Наша мета - сімейний лікар, який покриває 80% потреб пацієнтів, як у Європі. Ми переходимо на європейську модель, коли діагностикою та лікуванням керує сімейний лікар, терапевт чи педіатр. Лікар бачить всю картину і спрямовує пацієнта на діагностику або до вузькопрофільного спеціаліста. Сімейний лікар, терапевт та педіатр отримає результати діагностики в електронному вигляді. Якщо потрібно запрошує пацієнта на візит та скеровує подальші дії. У європейській моделі, яку будуємо разом, пацієнт — в центрі», - розповів заступник міністра охорони здоров'я Павло Ковтонюк.
На конференції презентували інструменти в роботі лікарів первинної ланки, зокрема, лікарі обговорили питання впровадження міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2, настанов від DUODECIM, медичних інформаційних систем тощо.
Водночас важливими нині є не лише професійні знання найвищого рівня і доступ до сучасних інструментів, але й наявність так званого емоційного інтелекту.
«Лікарі первинної медичної допомоги - це фахівці, до яких найперше звертаються пацієнти. Найважливіша наша робота - слухати, координувати, захищати, відстоювати інтереси і навчати своїх пацієнтів. Лікар повинен не лише бути компетентним у своїй професії, але співпереживати своєму пацієнту, зокрема думати про його почуття, бути щирим, демонструвати своє співчуття», - зауважив Лікар-терапевт, радник з медичних питань клініки UNIVERSUM Джеф Крейн.
Захід відбувся за підтримки спільного проекту Міністерства охорони здоров’я та Світового банку «Поліпшення охорони здоров’я на службі у людей».