Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Гаряча лінія МОЗ
0800 505 201
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Як змінились вимоги до навчальних планів: роз’яснення МОЗ України

МОЗ України продовжує трансформацію медичної освіти задля поліпшення якості професійної підготовки майбутніх медиків. У рамках інформаційної кампанії “Нова якість медосвіти” публікуємо листи-роз’яснення про можливості університетів для поліпшення навчального процесу. Сьогодні говоримо  про автономію закладів вищої освіти, зокрема - у формуванні навчальних планів і програм.

 

Затвердження освітніх програм та навчальних планів для університетів: що змінилося

МОЗ України підтримує автономію університетів, яка надана закладам законом України «Про вищу освіту». Саме тому 18 вересня 2018 року прийняло наказ №1696 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів МОЗ України». Цим наказом було знято юридичні обмеження щодо затвердження освітніх програм та навчальних планів для університетів: тепер це в повноваженнях вчених рад університетів, а не МОЗ України. Тобто заклади медичної освіти мають повну автономію у розробці навчального процесу. Університети самі визначатимуть оптимальні шляхи для отримання студентами знань і, відповідно, нестимуть відповідальність за якість освіти, яку вони пропонують студентам.

 

Як оптимізувати навчальні плани: рекомендації МОЗ України

МОЗ України радить університетам звернути увагу на такі можливості організації навчального процесу в закладах вищої освіти, які вони мають право здійснювати відповідно до закону “Про вищу освіту”:

  1. Орієнтовна кількість годин аудиторних занять в одному кредиті ЄКТС (денна форма навчання) для здобувачів ступеня бакалавра може становити від 50% до 33%.
  2. Заняття з фізичної культури в спортивних секціях можуть бути організовані як факультативи (тобто за бажанням студентів; у загальне число  кредитів ЄКТС і до навчальних планів не включаються, форм підсумкового контролю не мають).
  3. Серед вибіркових дисциплін навчальним планом може встановлюватись перелік професійно-орієнтованих дисциплін на вибір для певної спеціальності.
  4. Обмежити кількість навчальних дисциплін (обов’язкових та вибіркових з урахуванням практик) до 16-ти на рік та, відповідно, до 8 на семестр.
  5. Середній обсяг годин з однієї навчальної дисципліни становить 60 кредитів/16=4 кредити ЄКТС. Оптимальний обсяг однієї обов’язкової дисципліни на семестр має становити 5-6 кредитів ЄКТС.
  6. Курсова робота чи курсовий проект, що мають міждисциплінарний характер, можуть виділятись окремою позицією в навчальному плані (орієнтований обсяг – 3 кредити ЄКТС) та враховуватись в число 16 дисциплін на рік.