Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Як створити новий заклад надання ПМД

В процесі побудови спроможної мережі надання первинної медичної допомоги, інколи, виникає необхідність створення нового закладу в інтересах населення.  Організація нового закладу охорони здоров’я – відповідальний крок, оскільки потребує ґрунтовних прорахунків, відкриває великі можливості, але й покладає серйозну відповідальність.

Новий заклад має бути доцільним та відповідати інтересам громади, а громада повинна мати можливість фінансово забезпечити створення закладу, який буде надавати ПМД на належному рівні. Пам’ятайте, що Конституція України гарантує, що мережа закладів охорони здоров’я не може бути скорочена.

Перш за все, для створення власного закладу ПМД, потрібно розуміти яким він буде.

Визначте дійсну потребу населення у ПМД і лише виходячи із дійсної потреби формуйте мережу у відповідності до  Наказу Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.02.2018 № 178/24 «Про затвердження Порядку формування спроможних мереж надання первинної медичної допомоги».

Визначившись із потребою, порахуйте, скільки вам потрібно лікарів та іншого медичного й не медичного персоналу і на якому етапі. На що буде орієнтований заклад? Чи потрібно буде дофінансовувати заклад, окрім програми державних медичних гарантій та чи наявні на це гроші в бюджеті громади. Потрібно забезпечити заклад приміщеннями згідно санітарних норм та необхідним медичним обладнанням.

Після закінчення технічних питань, має відбутися формальна процедура по реєстрації закладу:

1. Прийняти рішення про створення закладу

Рішення має містити інформацію про:

  • створення юридичної особи;
  • розмір та порядок формування статутного капіталу новоствореного закладу охорони здоров’я;
  • затвердження Статуту закладу охорони здоров’я;
  • призначення виконуючого обов’язки керівника закладу до проведення конкурсу;
  • передачі майна, необхідного для здійснення діяльності з медичної практики (на праві оперативного управління, оренди, тощо).

2. Подати документи державному реєстратору про створення Закладу

  • заяву про державну реєстрацію створення юридичної особи;
  • заяву про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, – за бажанням заявника;
  • рішення засновника про створення юридичної особи;
  • установчий документ юридичної особи (Статут).

З моменту внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридична особа вважається створеною. 

Виконуючий обов’язки директора оформлює право на майно, приймає на роботу працівників.

Після державної реєстрації юридичної особи, Заклад має отримати ліцензію на здійснення діяльності з медичної практики. Медична практика можлива лише після отримання відповідної ліцензії.

Процедура отримання ліцензії визначається Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності» та Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з медичної практики».

Закон України «Про ліцензування видів господарської діяльності»  визначає  виключний перелік документів, які подаються для отримання ліцензії із урахуванням відповідних постанов. Вимагати додаткові документи забороняється.

Для отримання ліцензії на здійснення медичної практики до Міністерства охорони здоров’я подаються:

  • Заява про отримання ліцензії.
  • Відомості про стан матеріально-технічної бази та наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня.
  • Перелік необхідної матеріально-технічної бази визначається відповідними наказами міністерства охорони здоров’я про затвердження табелів оснащення медичною технікою та виробами медичного призначення Центру первинної медико-санітарної допомоги. Слід звернути увагу, що вимірювальна техніка має пройти метрологічну повірку. До відомостей також вносяться реквізити документу, на підставі якого здійснюється користування приміщенням та якщо Ваш заклад не обмежується первинною допомогою, реквізити акту санітарно-епідеміологічного обстеження об’єкта.

Сторінки відомостей нумеруються, прошиваються, засвідчуються підписом уповноваженої особи та скріплюються печаткою суб’єкта господарювання (за наявності).

Опис документів, що подаються для одержання ліцензії, у двох примірниках.

У разі провадження медичної практики у декількох місцях, відомості про стан матеріально-технічної бази, наявність персоналу із зазначенням його освітнього і кваліфікаційного рівня заповнюються для кожного місця провадження окремо.

Суб’єкт господарювання, який вперше утворює заклад охорони здоров’я, та фізична особа – підприємець у строк не пізніше ніж один місяць з моменту отримання повідомлення від органу ліцензування про прийняття рішення про видачу йому ліцензії укладає трудовий договір з медичними працівниками, які були заявлені в документах, що додавалися до заяви про отримання ліцензії, на зазначені ним посади.

Матеріал підготовлено в рамках проекту методологічної підтримки сотні громад-лідерів, який реалізовує МОЗ України та проект USAID «Реформа ВІЛ-послуг у дії», компонет підтримки медичної реформи.