Як сформувати призначення рецептурних ліків за е-рецептом в ЕСОЗ – розʼяснення для лікарів
З квітня 2023 року електронний рецепт почне діяти для придбання рецептурних ліків за власні кошти.
Втім норма щодо відпуску ліків за рецептом лікаря не є новою. З квітня додається лише новий цифровий інструмент – електронний рецепт.
Електронний рецепт пошириться на всі рецептурні ліки, які зареєстровані в Україні та містяться в Державному реєстрі лікарських засобів. Рішення буде впроваджуватися поступово з можливістю використання паперових рецептурних бланків.
При цьому задля власної зручності саме пацієнт зможе обрати, за яким рецептом він планує придбати ліки в аптеці – електронним або паперовим.
Проте, обираючи електронний рецепт, пацієнт має розуміти, в якій аптеці він зможе придбати ліки за е-рецептом. Це можна перевірити, скориставшись спеціальним дашбордом на сайті Національної служби здоровʼя України. Для цього достатньо ввести чи обрати з переліку в пошуковому рядку назву населеного пункту.
Механізм виписування е-рецептів знайомий лікарям, які вже видають е-рецепти своїм пацієнтам у рамках програми реімбурсації «Доступні ліки», а також призначають пацієнтам антибіотики чи препарати знеболення. Разом із тим, він також буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з електронною системою охорони здоровʼя.
Основні механізми та кроки виписування електронного рецепта:
- 1) Виписати е-рецепт може лікар будь-якої спеціальності державної чи приватної клініки або ж лікар-ФОП незалежно від наявності договору з НСЗУ.
- 2) Основна умова – пацієнт має бути зареєстрованим в ЕСОЗ. Для цього необхідно передусім здійснити пошук пацієнта у центральній базі даних та за потреби зареєструвати пацієнта.
- 3) Далі потрібно сформувати новий візит та внести дані про візит пацієнта до його медичної картки.
- 4) Наступний крок – внести інформацію про рецепт, обравши програму, лікарський засіб за міжнародною непатентованою назвою, його кількість, дозування, тривалість лікування та спосіб вживання.
- 5) Підтвердіть призначення та переконайтеся, що пацієнт отримав СМС-повідомлення з номером рецепта та код його погашення. За потреби чи на прохання пацієнта можна роздрукувати інформаційну довідку та видати її пацієнту. Зауважте, інформаційна довідка не прирівнюється до рецепта, то ж її не потрібно засвідчувати підписом та печаткою лікаря.
Команда Академії НСЗУ разом з експертами ДП «Електронне здоров’я» за підтримки Міністерства охорони здоров’я підготували для вас онлайн-курс «Особливості створення електронного рецепта. Курс для лікарів», який доступний для навчання після самореєстрації: https://bit.ly/3o7qZLG.
Також знайти відповідні матеріали можна, звернувшись до представників медичної інформаційної системи, яка встановлена у вашому закладі.