Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Як проходить телемедичне консультування для людей у прифронтових та віддалених населених пунктах

Для допомоги людям, що знаходяться у прифронтових, деокупованих та важкодоступних територіях, Міністерство охорони здоров’я України підтримало ініціативу громадської організації «Академія сімейної медицини України» та Бюро ВООЗ в Україні щодо створення мобільних медичних команд, до складу яких увійшли фахівці «первинки».

Телемедичні консультації довели свою ефективність у роботі з особливо вразливими групами людей, які через певні обставини часто не можуть фізично звернутися  на прийом до лікаря. 

Так, приміром, відразу після деокупації Київщини в червні-серпні 2022 року було здійснено понад 3000 консультацій пацієнтів у форматі мобільних команд фахівцями первинної ланки медичної допомоги.

Наразі мобільні команди продовжують роботу на прифронтових територіях в 5 областях та  важкодоступних локаціях. 

Ті місцевості, де лікаря первинної ланки немає, за спеціально розробленим графіком відвідує медична сестра або фельдшер мобільної команди.

Медична сестра має для роботи Starlink, що забезпечує безперебійний зв’язок, і телемедичне обладнання, за допомогою якого здійснюють дистанційну  консультацію між лікарем і пацієнтом.

Лікар, який консультує віддалено (наразі це сімейні лікарі, здебільшого з Києва або з Волинської області), синхронно планує свій графік для проведення  телемедичних прийомів. Він виділяє певний час для телемедицини і повністю присвячує його дистанційному консультуванню.

Людина, що звернулася по допомогу, спілкується з лікарем через планшет, за допомогою захищеного каналу відеозв’язку.

Фельдшер сам проводить реєстрацію, накладає електроди (якщо це, приміром,  ЕКГ), а лікар бачить показники та результати у реальному часі у телемедичному кабінеті? він же проводить розшифровку ЕКГ за отриманими даними.

У ході прийому лікар може оцінювати й інші показники, приміром, дані спірометрії (діагностика захворювань легень і серцево-судинної системи), досліджувати тони і шуми серця та дихання через телемедичний стетоскоп.

Слід зазначити, що медичне обладнання, яке використовується під час дистанційного обстеження, зовні схожі на звичайне, але все ж це спеціальні  телемедичні прилади. Вони забезпечують лікарю ефект повної присутності біля пацієнта. 

Найчастіше команда лікарів дистанційно консультує людей з серцево-судинними захворюваннями, цукровим діабетом, невралгією, хворобами органів дихання, сезонними алергіями. Прикро, що, більшість пацієнтів роками не звертались до медиків. Телемедицина дає можливість уточнити діагноз дистанційно та надавати рекомендації людям щодо подальшого лікування.

Нагадаємо, як працює телемедицина.