Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Як набрати оптимальну кількість пацієнтів: розказують сімейні лікарі

19 травня - Всесвітній день сімейного лікаря
Як показують результати кампанії «Лікар для кожної сім’ї», сімейні лікарі є наразі найбільш затребуваними: 72,6% людей, що підписали декларації з лікарями, обрали сімейних. Наразі 15 сімейних лікарів уже набрали оптимальну рекомендовану кількість пацієнтів. Напередодні Всесвітнього дня сімейного лікаря ми поговорили з трьома з них про те, в чому секрет успіху.

Зоя Созда

сімейний лікар Бугринської амбулаторії загальної практики сімейної медицини (Рівненська область)
 


Зоя Созда працює лікарем уже 30 років.

«Люди альтернативи шукати не збиралися, я їх влаштовую. Мабуть, пацієнти були такими активними, бо наперед знали про кампанію з вибору лікаря. Спеціальної кампанії по інформуванню людей не розгортали, пацієнти самі телефонували, питали, ми їх заспокоювали, що це почнеться з квітня, не поспішайте», - каже лікар.

Важливим чинником успіху кампанії з вибору лікаря сімейний лікар називає сприяння місцевої влади.
«Пропускна спроможність була висока: нам сільська рада організували два ноутбуки, бо та техніка, яка в нас була до того, не тягнула», - розказує Зоя Созда.
В амбулаторії є електрокардіографи, лабораторія, тож загальноклінічні аналізи виконують на місці, для надання первинної допомоги є всі можливості.

 

 


Віра Ковалевська

сімейний лікар Ніжинського міського ЦПМСД (Чернігівська область)


 


Віра Ковалевська має загальний стаж роботи 30 років, 15 з яких працює сімейним лікарем. До початку кампанії заздалегідь розповідала пацієнтам про підписання декларацій і суть реформи.

«Коли люди вирішили підписати декларацію саме зі мною, то приходили дуже рано - о 4-5 ранку, і нам з колективом доводилося працювати саме так. До мене приходили пацієнти, яких я обслуговувала багато років, їх діти і онуки. Серед моїх пацієнтів і літні люди, і діти з народження», - розповідає Віра Ковалевська.

На прийомі лікар зазвичай з 8 ранку і до 14-ї, поки останній пацієнт не отримає відповідь на свої питання.
«Дякую, що люди довіряють своє здоров’я, за це низький їм уклін», - каже Віра Ковалевська.



Наталія Харченко

сімейний лікар Решетилівського ЦПМСД (Полтавська область)
 

 


У Решетелівському районі до кампанії з вибору лікаря готувалися заздалегідь, інформували людей. Головний лікар і заступник центру давали інтерв’ю на радіо, у місцевій пресі виходили статті.
«Люди були поінформовані і проявили велику активність, - розповідає Наталія Харченко. - Ми на своєму місці з медичними сестрами проводили в кабінетах роз’яснювальну роботу».
Наталія Харченко має стаж роботи близько 20 років.

«Люди мене знають. Але близько 50 відсотків із підписаних декларацій – це люди, яких ми раніше не обслуговували. Тож мене вибрали і мої пацієнти, і багато нових. Зараз вони активно приходять на прийом».

Також Наталія Харченко обслуговує дітей з народження. Зараз у неї 67 до 5 років.
«Від реформи багато чого чекаю: що в нас покращиться матеріально-технічна база, доступність послуг для людей. Вірю, що люди будуть більш відповідально ставиться до свого здоров’я», - каже лікар.