Як керувати медзакладом, що автономізувався
Окремий інформаційний ресурс про те, як працювати у нових умовах, для управлінських команд медичних закладів створила Харківська експертна група підтримки медичної реформи.
На ресурсі представлено шість розділів з рекомендаціями, які допоможуть головним лікарям реорганізувати роботу медичного закладу, що став комунальним некомерційним підприємством (КНП). Наприклад, створити стратегію медичного закладу, організувати комунікацію з пацієнтами і всередині команди центру первинної медико-санітарної допомоги (ЦПМСД). Також на сайті є відео-курси з управління персоналом, побудови фінансового плану закладу, юридичного супроводу створеного підприємства та налагодження сервісу у закладі.
Методичні вказівки, як підготуватися до змін в охорони здоров’я та працювати після перетворення закладів охорони здоров’я на комунальні некомерційні підприємства, також надає проект «Реформа ВІЛ-послуг у дії» у рамках надання підтримки ЦПМСД та місцевим органам влади для забезпечення їхнього переходу на нову модель фінансування. Практичні матеріали та інструменти містяться на сайті http://healthreform.in.ua.
Нагадаємо, 26 листопада Національна служба здоров’я втретє оголосила прийом заяв на укладення договорів із медичними закладами, що надають первинну допомогу. Після укладення такого договору — з першого січня 2019 року — медзаклади зможуть перейти на нову модель фінансування – оплати Національної служби здоров’я за кожного пацієнта. За результатами попередніх двох хвиль (у червні і серпні 2018 року) Нацслужба здоров’я уклала договори з 623 медичними закладами первинної медичної допомоги, з них — 85 приватних. У цих закладах обслуговується понад 13 мільйонів людей, які обрали свого лікаря. А Національна служба здоров'я за договором виплатила на рахунки закладів 2,45 млрд грн.