Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Електронний рецепт на всі рецептурні ліки: як підготуватися керівникам медичних закладів та лікарям

З квітня 2023 року пацієнти почнуть отримувати електронний рецепт для придбання рецептурних ліків за власні кошти. Виняток – окуповані території та райони проведення бойових дій.

Електронний рецепт пошириться на всі рецептурні ліки, які зареєстровані в Україні та містяться в Державному реєстрі лікарських засобів. Рішення буде впроваджуватися поступово з можливістю використання паперових рецептурних бланків у разі відсутності електроенергії чи звʼязку в медичному закладі.

Механізм виписування е-рецептів знайомий лікарям, які вже видають е-рецепти своїм пацієнтам у рамках програми реімбурсації «Доступні ліки», а також призначають пацієнтам антибіотики чи препарати знеболення. Разом з тим, він також буде простим і зрозумілим для тих, хто тільки починає роботу з електронною системою охорони здоровʼя. 

Команда Академії НСЗУ разом з експертами ДП "Електронне здоров'я" за підтримки Міністерства охорони здоров'я підготували для вас онлайн-курс "Особливості створення електронного рецепта. Курс для лікарів", який доступний для навчання після самореєстрації: https://bit.ly/3o7qZLG

Як підготуватися?

Якщо ваш заклад уже має МІС, працює з ЕСОЗ та виписує рецепти, то не потрібно ніяких додаткових кроків – представники вашої медичної інформаційної системи попередять вас про появу нових можливостей у системі.

Якщо ваш заклад зареєстрований в ЕСОЗ, проте ви раніше не працювали з модулем електронного рецепта – зверніться до представників вашої МІС та уточніть, чи мають вони необхідний модуль або, чи планують його впровадження найближчим часом. Додатково зʼясуйте у представників вашої інформаційної системи, коли вони планують провести навчання щодо роботи з новим функціоналом.

Якщо ваш заклад не зареєстрований та ніколи не працював з ЕСОЗ:

  • Крок 1. Оберіть медичну інформаційну систему (МІС), яка має, зокрема, і необхідний функціонал електронного рецепта, та укладіть з нею договір. Перелік підключених МІС можна знайти на сайті системи – ehealth.gov.ua у розділі «Підключені до ЕСОЗ МІС». 
  • Крок 2. Безпосередньо зареєструйте заклад та керівника в ЕСОЗ. Для цього потрібна інформація про заклад, його ліцензію, активна поштова адреса та діючий кваліфікований електронний підпис керівника закладу.
  • Крок 3. Верифікація закладу (здійснюється на боці системи). Якщо всі дані було внесено вірно, заклад буде успішно верифікований в ЕСОЗ. Якщо ні – ви отримаєте рекомендації, що потрібно зробити.
  • Крок 4. Наступним кроком керівник закладу може зареєструвати уповноважену особу – адміністратора, спеціаліста з кадрів чи іншого працівника, який буде проводити реєстрацію користувачів.
  • Крок 5. Зареєструйте працівників закладу в ЕСОЗ. Подбайте про забезпечення персоналу закладу кваліфікованим електронним підписом для підтвердження дій у системі. 
  • Крок 6. Розмістіть інформаційну наліпку «Призначаємо ліки за е-рецептом». Зробіть це в зоні, помітній для відвідувачів закладу, аби пацієнти знали про сучасні цифрові сервіси, які надає ваш заклад.

У цілому реєстрація закладу в ЕСОЗ є простою, а підтримка вашої МІС зорієнтує вас щодо того, як коректно та швидко внести дані до відповідних полів.

Як сформувати призначення за е-рецептом в ЕСОЗ?

  1. Виписати е-рецепт може лікар будь-якої спеціальності державної чи приватної клініки або ж лікар-ФОП незалежно від наявності договору з НСЗУ.
  2. Основна умова – пацієнт має бути зареєстрованим в ЕСОЗ. Для цього необхідно передусім здійснити пошук пацієнта у центральній базі даних та за потреби – зареєструвати пацієнта.
  3. Далі потрібно сформувати новий візит та внести дані про візит пацієнта до його медичної картки.
  4. Наступний крок – внесіть інформацію про призначення, обравши лікарський засіб за міжнародною непатентованою назвою, його кількість, дозування, тривалість лікування та спосіб вживання.
  5. Підтвердіть призначення та переконатися, що пацієнт отримав номером рецепта та код його погашення. За потреби чи на прохання пацієнта можна роздрукувати інформаційну довідку та видати її пацієнту. Зауважте, інформаційна довідка не прирівнюється до рецепта, то ж її не потрібно засвідчувати підписом та печаткою лікаря.

Відповідні навчальні матеріали користувачі можуть знайти на ресурсах Академії НСЗУ (academy.nszu.gov.ua) або звернувшись до представників медичної інформаційної системи.

Для довідки:

З метою виконання вимог законодавства щодо рецептурного призначення та відпуску рецептурних лікарських засобів запланований поетапний перехід на електронний рецепт.

Наразі триває підготовка до третього етапу у рамках запровадження електронного рецепта в Україні. Попередньо в серпні 2022 було успішно запущено е-рецепт на антибіотики, а з листопада 2022 електронний рецепт поширився на наркотичні (психотропні) ліки.

Таке рішення сприятиме захисту здоровʼя пацієнта, відповідальному вживанню рецептурних лікарських засобів та надійному контролю за їх відпуском. Адже рецептурні препарати є ефективними при лікуванні сотень захворювань, однак неправильне застосування цих ліків може мати серйозні наслідки, зокрема і летальні. Так електронний рецепт дозволить мінімізувати негативні прояви самолікування та убезпечити пацієнта.