Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит Критична інфраструктура
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Допомога українським медикам та армії Опитування Психічне здоров'я Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Адміністративні послуги МОЗ
Медичним працівникам
Статті Джерела доказової медицини Присяга лікаря Дайджест змін у системі охорони здоров’я МКФ Безперервний професійний розвиток Оплата праці медиків Порядок верифікації документів про освіту
Освіта
Стратегія розвитку медичної освіти Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
eHealth
Контакти

Екстрена медична допомога: що це, коли надається, чи потрібно за неї платити

Екстрена медична допомога — це термінові дії  медичних працівників, спрямовані на порятунок  життя та здоров’я людини, яка перебуває у невідкладному стані, спричиненому хворобою чи травмою.

Викликати бригаду екстреної медичної допомоги можна за номером 103. Пацієнти отримують УСЮ екстрену медичну допомогу безоплатно. Наголошуємо, що заборонено вимагати в пацієнтів оплату за надану допомогу. 

 

Коли потрібно негайно викликати екстрену медичну допомогу: 

  • дихання відсутнє чи з ускладненнями (сторонній предмет у дихальних шляхах, кровотеча з горла),

  • ознаки масивної кровотечі (травматична ампутація кінцівки, рани живота, шиї чи обличчя),
  • біль одночасно в спині, плечах, щелепі, відчуття стиснення у грудній клітці,
  • втрата свідомості або її сплутаність,
  • ознаки інфаркту, інсульту (ускладнене чи втрачене мовлення, паралізована кінцівка, перекошене обличчя, падіння, погіршення зору в одному оці),
  • інші стани, які загрожують життю та здоров’ю (отруєння, травми тощо).

 

Що потрібно сказати диспетчеру: 

  • Прізвище, стать, вік людини, яка потребує невідкладної медичної допомоги. Якщо це незнайома людина, повідомте її стать і орієнтовний вік та назвіть своє прізвище, ім’я та номер телефону.
  • Максимально точно опишіть скарги та стан людини. Якщо знаєте напевне, то вкажіть причину виникнення невідкладного стану. Наприклад, людина впала з висоти 10 метрів або ж є ознаки інсульту.
  • Відповідайте на всі запитання диспетчера спокійно і чітко — це скоротить час розмови, і бригада швидкої допомоги прибуде скоріше.
  • Виконуйте всі вказівки диспетчера, коли розмовляєте і чекаєте на бригаду.  
  • Скажіть точну адресу виклику: район, населений пункт, вулицю, номер будинку, квартири, поверх, код домофона і номер під'їзду. У випадку, якщо точна адреса пацієнта невідома, вкажіть загальновідомі орієнтири та шляхи під’їзду.
  • Підготуйте паспорт та медичну документацію пацієнта. Якщо знадобиться госпіталізація, документи необхідно передати медикам у лікарні.

Нагадуємо, що викликати екстрену медичну допомогу потрібно тільки за крайньої потреби — коли є загроза життю та здоров’ю людини. Фальшивий виклик чи перебільшення симптомів задля приїзду медиків загрожують не тільки штрафом тому, хто викликав, а й смертю людині, яка в цей час справді потребувала допомоги і не дочекалася приїзду бригади.

 

Що робити, якщо за екстрену медичну допомогу вимагають гроші? 

Потрібно звернутись із письмовою скаргою до Департаменту охорони здоров’я у вашому місті чи регіоні та до Національної служби здоров’я України (НСЗУ). 

Звернутися до НСЗУ можна: