Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Структура Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит Критична інфраструктура
Воєнний стан
Громадянам
Медична допомога вимушеним переселенцям за кордоном Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Допомога українським медикам та армії Опитування Психічне здоров'я Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Адміністративні послуги МОЗ
Медичним працівникам
Освіта
Стратегія розвитку медичної освіти Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Акредитація закладу та ліцензування Громадська рада Громадське обговорення Законопроекти Документи з питань економіки та фінансів Документи Громадська експертиза Громадське обговорення (архів) Стратегічна екологічна оцінка Керівник робіт з ліквідації наслідків надзвичайної ситуації (COVID-19) Консультативні, допоміжні та інші дорадчі органи при МОЗ Ліцензування United24
eHealth
Контакти

Для лабораторій судово-медичної експертизи закуплено 115 одиниць сучасного обладнання для токсологічних та ДНК-експертиз

Йдеться про три токсикологічних аналізатори. Вони призначені для проведення глибокого аналізу токсичних речовин, що дозволяє визначити навіть найнижчі концентрації в тілі людини, відбитках пальців. Також п’ять генетичних аналізаторів ДНК/секвенаторів для аналізу фрагментів ДНК; два газових хроматографи для розділення та виявлення хімічних компонентів суміші; п’ять систем екстракції ДНК для її виділення; п’ять мікроскопів та автоматів для гістологічної обробки тканин тощо.

Переоснащення лабораторної та інфраструктурної бази обласних бюро судово-медичної експертизи (далі – СМЕ), дооснащення лабораторій сучасним обладнанням та впровадження акредитація усіх лабораторій СМЕ відповідно до вимог ISO відбувається у ході реорганізації судово-медичної служби. 

«Зараз триває процес реорганізації судово-медичної експертизи. Ми будуємо централізовану мережу установ в сфері управління МОЗ. Від рішення судового медика залежатиме фінальне рішення та розвʼязання складних питань, які вирішує слідство, особливо під час війни. Тому наявні лабораторії та нові будуть забезпечені та оснащені сучасним обладнанням. Це будуть стаціонарні лабораторії на рівні областей, плюс дві лабораторії – так звані міжрегіональні, які виконуватимуть токсикологічні експертизи. Це дозволить забезпечити відповідність експертиз із урахуванням вимог міжнародного права та передавати дослідження для доказів у міжнародні судові інстанції та розслідувати злочини проти людяності», – зазначив заступник міністра, головний державний санітарний лікар України Ігор Кузін.

115 одиниць лабораторного обладнання для проведення судово-медичної експертизи на замовлення МОЗ централізовано придбали Медичні закупівлі України (далі – МЗУ).  Загальна сума закупівлі склала 281 млн грн, обладнання буде поставлено на початку 2024 року. Бюджет закупівлі складав 357,7 млн грн, а фактична вартість завдяки конкуренції – 281,3 млн грн. Тобто МЗУ вдалося заощадити близько 76,4 млн грн.

«На жаль, через війну у нашої сфери охорони здоровʼя зʼявляються нові запити та потреби. Цього разу, у межах ініційованої МОЗ реорганізації судово-медичної служби, МЗУ придбали інноваційне сучасне обладнання. Воно дуже потрібне судмедекспертам для якісного проведення аналізу та ідентифікації загиблих. Той факт, що ми оперативно виявляємо такі потреби та закриваємо їх, свідчить, що навіть у кризових умовах ми маємо потенціал та можливості для розвитку», – зазначив генеральний директор МЗУ Едем Адаманов.

З метою підвищення ефективності роботи судово-медичної служби передбачено створення Державних спеціалізованих установ судово-медичного профілю у сфері управління МОЗ на рівні кожної області України зі збереженням статусу окремої юридичної особи.