Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Діти з дислексією отримають доступ до навчання за спеціальними програмами

При МОН України створюється ініціативна робоча група, що опікуватиметься проблемами доступності освіти для дітей з дислексією. Таке рішення ухвалено під час наради за участі представників МОН, МОЗ, Уповноваженого Президента з прав дитини, громадськості та активного батьківства, що відбулася 17 травня у МОН України.

Під час засідання було розглянуто низку важливих питань, зокрема, спеціальні умови та особливості методик навчання дітей з дислексією, впровадження аудіопідручників, а також розроблення МОЗ України медико-технологічної стандартизації постановки діагнозу дислексії.

«Наше завдання – не тільки розробляти програми, але й займатись просвітницькою діяльністю та поширенням інформації серед населення про цей проект. Це і є головною передумовою до успіху в інклюзивній освіті», – відзначив Уповноважений Президента з прав дитини Микола Кулеба.

Представник лабораторії логопедії Інституту спеціальної педагогіки НАПН України Валентина Ільяна презентувала навчально-методичні посібники для роботи з дітьми з дислексією, дисграфією, дисорфографією, а також підручники з читання та української мови для навчання таких дітей.

«Сьогодні вже створені перші читанки та підручники для дітей з дислексією. Побудова книги відрізняється від звичайної – кожен текст підручника має посилання до попереднього. Таким чином дитині легше засвоювати нову інформацію. Нам дуже важливо створити належні умови для розвитку дітей з особливими потребами», – відзначила Валентина Ільяна.

Важливим аспектом формування якісного освітнього простору для дітей з особливим потребами є розповсюдження методичних матеріалів для педагогів та логопедів. 

Сергій Шум, завідувач відділу судово-психіатричної профілактики та амбулаторних судово-психіатричних експертиз Українського науково-дослідного інституту соціальної і судової психіатрії та наркології МОЗ України, поінформував учасників зустрічі про особливості дітей з дислексією. «Наразі у Міністерстві охорони здоров’я триває обговорення концепції Загальнодержавної програми охорони психічного здоров’я в Україні на період до 2025 року, де будуть враховані згадані питання», – зауважив Сергій Шум.

Присутні на нараді представники МОЗ України визнали необхідність розроблення статистичної звітності, яка б дозволила фіксувати кількість дітей з дислексією. Також МОЗ України зауважило про необхідність звернутися до Національної медичної академії післядипломної освіти імені П.Л.Шупика щодо розроблення навчальних програм для неврологів та психіатрів.

За результатами наради начальник відділу освіти дітей з особливими потребами МОН Тетяна Симоненко висловила сподівання на подальшу співпрацю щодо забезпечення права на освіту для дітей з дислексією та необхідності підвищення кваліфікації педагогів.