Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Керівництво Стратегія Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Протидія COVID-19 Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору МСЕК Військово-лікарські комісії Медичний канабіс
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
Контакти

Чому не можна вигадувати симптоми, викликаючи швидку. МОЗ України закликає ЗМІ не допускати дезінформації

Як брехати про свій стан здоров'я, вчать на сторінках кременчуцької газети ”AVтограф”. В статті під назвою "Як добитися приїзду "швидкої" за 24 січня читачам розповідають, що у разі грипу необхідно вигадувати симптоми важкого захворювання (яких насправді немає), щоби пацієнта госпіталізували у лікарню та оглянули. Пояснюємо, чому, крім того, що такі дії аморальні, вони ще можуть загрожувати життю людей.

Нині непрофільні виклики бригад екстреної медичної допомоги становлять близько 73% від усіх звернень у “швидку”. За час, що екстрена медична допомога витрачає на госпіталізацію людини із вигаданими симптомами, яка насправді не потребує екстреної допомоги або негайної реанімації, ця бригада екстреної медичної допомоги  не може виїхати та допомогти людині зі справжніми симптомами, як то ознаки інфаркту або інсульту. Тобто такими діями пацієнти з вигаданими симптомами фактично позбавляють необхідної допомоги людей, які насправді цього потребують, для яких це може бути питанням життя та смерті.

Аналогічно дивно звучать поради авторів газети “AVтограф” щодо "погратися" вигаданими симптомами, коли пацієнта оглядатиме лікар в приймальному відділенні лікарні. Адже це може спотворити діагноз та призведе до неправильного лікування, що може ускладнити стан та призвести до ускладнень захворювання.

Нагадаємо, рішення про необхідність візиту приймає лікар за медичними показаннями.  Основа трансформації охорони здоров'я - щоби кожен пацієнт знайшов свого лікаря, якому довірить своє здоров’я та дотримуватиметься його порад та рекомендацій. Саме пацієнт та лікар обирають зручні способи комунікації.

МОЗ України вважає публікацію матеріалів, які вчать брехати про стан здоров’я, неприпустимими та такими, що не мають жодного виправдання. Брехня про відсутні симптоми несе велику суспільну шкоду: по-перше, це позбавляє допомоги тих, хто її насправді потребує, по-друге, така поведінка фактично “краде” гроші платників податків, які використовуються на непрофільні виклики бригад екстреної медичної допомоги.

Звертаємось до керівництва всіх засобів масової інформації з закликом не допускати дезінформації в сфері охорони здоров’я, оскільки така брехня ставить під загрозу життя і здоров’я людей.