Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році»
ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення
проєкту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження Порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році»
Міністерством охорони здоров'я України на громадське обговорення пропонується проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році» (далі – проєкт постанови).
Проєкт постанови розроблено Міністерством охорони здоров’я України з метою удосконалення порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році, зокрема, щодо визначення механізмів забезпечення оплати медичних послуг, повʼязаних з наданням екстреної, вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої), паліативної медичної допомоги, медичної допомоги дітям до 16 років, медичної допомоги у звʼязку з вагітністю та пологами, медичної реабілітації.
Проєкт постанови, прогноз впливу реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін, аналіз регуляторного впливу та пояснювальна записка оприлюднені шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров'я України у мережі Інтернет (www.moz.gov.ua).
Пропозиції та зауваження щодо проєкту наказу надсилати протягом 15 днів з дати публікації на адресу МОЗ України у письмовому або електронному вигляді за адресою: вул. Грушевського, 7, м. Київ, 01601, Директорат медичних послуг, телефон: (044) 254-04-11, (e-mail: [email protected]).
ПРОЄКТ
Про затвердження Порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році
Відповідно до пунктів 4 та 5 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» з урахуванням положень Бюджетного кодексу України та Закону України “Про Державний бюджет України на 2020 рік” Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є:
1. Затвердити Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році, що додається.
2. Ця постанова набирає чинності з 1 січня 2020 року та діє до 31 грудня 2020 року.
Прем’єр-міністр України |
О. ГОНЧАРУК |
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження Порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році»
1. Резюме
Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році» (далі – проект постанови) розроблено Міністерством охорони здоров’я України з метою удосконалення порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій у 2020 році, зокрема, щодо визначення механізмів забезпечення оплати медичних послуг, повʼязаних з наданням екстреної, вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої), паліативної медичної допомоги, медичної допомоги дітям до 16 років, медичної допомоги у звʼязку з вагітністю та пологами, медичної реабілітації.
2. Проблема, яка потребує розв’язання
Законом України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» (далі – Закон) запроваджено фінансування необхідних пацієнтам медичних послуг та лікарських засобів в рамках програми медичних гарантій Національною службою здоров’я України (далі – НСЗУ).
Новий принцип фінансування має запроваджуватись поступово для різних видів медичної допомоги.
Поетапне впровадження програми медичних гарантій було реалізоване, зокрема, для первинної медичної допомоги, реімбурсації та вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги в рамках пілотного проєкту, шляхом прийняття, в тому числі, постанов Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2018 року № 407, якою було затверджено Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2018 рік, 18 грудня 2019 року № 1117, якою було затверджено Порядок реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для первинної медичної допомоги на 2019 рік, від 27 лютого 2019 року № 131 «Деякі питання здійснення пілотного проекту з реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для вторинної (спеціалізованої) медичної допомоги у Полтавській області» тощо.
У зв’язку з тим, що дія Порядку реалізації гарантій на 2019 рік закінчується 31 грудня 2019 року, враховуючи положення пункту 4 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, яким передбачено, що з 1 січня 2020 року запроваджується реалізація державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій для всіх видів медичної допомоги, виникла необхідність у нормативному врегулюванні питання щодо забезпечення реалізації державних гарантій з медичного обслуговування населення у 2020 році.
3. Суть проекту акта
Проектом акта затверджується Порядок реалізації програми медичних гарантій у 2020 році, яким передбачено запровадження механізмів забезпечення оплати медичних послуг, повʼязаних з наданням екстреної, вторинної (спеціалізованої), третинної (високоспеціалізованої), паліативної медичної допомоги, медичної допомоги дітям до 16 років, медичної допомоги у звʼязку з вагітністю та пологами, медичної реабілітації.
4. Вплив на бюджет
Реалізація проекту постанови не матиме впливу на надходження та витрати місцевого та/або державного бюджету.
5. Позиція заінтересованих осіб
Проект акта стосується прав закладів охорони здоров’я, що уклали або укладуть договір з Національною службою здоров’я України та пацієнтів. Прогноз впливу додається.
Проект акта не стосується інтересів територіальних громад, місцевого та регіонального розвитку, соціально-трудової сфери, прав осіб з інвалідністю.
Проект акта не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.
6. Прогноз впливу
Проект постанови є регуляторним актом.
За предметом правового регулювання проект постанови не матиме прямого впливу на розвиток регіонів, ринок праці, громадське здоров’я, екологію та навколишнє природне середовище, інші сфери суспільних відносин.
Проект не справлятиме негативного впливу на суспільні відносини.
7. Позиція заінтересованих органів
Проект потребує погодження з Міністерством фінансів України, Міністерством розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Державною казначейською службою України, Державною аудиторською службою України, Національною службою здоров’я України, державною регуляторною службою.
8. Ризики та обмеження
Проект не містить положень, які мають ознаки дискримінації. Громадська антидискримінаційна експертиза не проводилась.
У проекті відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.
Проект не має правил і процедур, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов’язаних з корупцією. Громадська антикорупційна експертиза не проводилась.
9. Підстава розроблення проекту акта
Проект постанови розроблено на виконання пункту 4 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону з урахуванням положень Бюджетного кодексу України та Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік».
Міністр | З. СКАЛЕЦЬКА |
ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації акта на ключові інтереси заінтересованих сторін
1. Суттю проекту постанови є удосконалення порядку реалізації державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій на 2020 рік.
2. Вплив на ключові інтереси усіх заінтересованих сторін відображено у таблиці нижче.
Заінтересована сторона |
Ключовий інтерес |
Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників (у числовому або якісному вимірі) |
Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу) |
|
короткостроковий вплив |
середньостроковий вплив |
|||
Заклади охорони здоров’я, що уклали або укладуть договір з НСЗУ |
Отримання фінансування від НСЗУ |
Позитивний |
Позитивний |
Короткостроковий та середньостроковий вплив буде проявлятись в тому, що прийняття проекту акта забезпечить стале фінансування через надання медичної допомоги пацієнтам за програмою медичних гарантій. |
Пацієнти |
Доступність та якість медичних послуг |
Позитивний |
Позитивний |
В короткостроковій та середньостроковій перспективах очікується позитивний вплив через можливість і надалі отримувати якісні медичні послуги без необхідності доплачувати з власної кишені. |