Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200»

Повідомлення про оприлюднення

 

Проект наказу Міністерства охорони здоров'я України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200»

 

Пояснювальна записка

 

Прогноз впливу

 

Аналіз регуляторного впливу

 

Тест малого підприємництва (М-Тест)

 


ПОВІДОМЛЕННЯ
про оприлюднення проекту наказу
Міністерства охорони здоров’я України
«Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200»

 

Міністерство охорони здоров’я України пропонує для публічного обговорення проект наказу Міністерства охорони здоров’я України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200» (далі – проект наказу).

 

Проект наказу розроблено з метою розширення доступу до замісної підтримувальної терапії (далі – ЗПТ) через збільшення кількості суб’єктів надання послуг, усунення нормативних обмежень щодо впровадження ЗПТ у місцях позбавлення волі.

 

Прийняття проекту наказу забезпечить врегулювання механізму надання послуг ЗПТ особам з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів, а також сприятиме розширенню спектра послуг надавачами послуг із ЗПТ.

 

Зауваження та пропозиції щодо положень проекту наказу надсилати протягом п’яти днів з дня оприлюднення у письмовому або електронному вигляді на адресу: [email protected], Ірина Іванчук (тел.097-971-77-58), [email protected] , Ірина Чибісова (тел. 044-253 07 13).

 

Пояснювальна записка оприлюднена шляхом розміщення на офіційному веб-сайті Міністерства охорони здоров’я України в мережі Інтернет www.moz.gov.ua.

 


 

ПРОЕКТ

 

Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200

 

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 2013 року № 333 «Про затвердження Порядку придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я», на виконання пунктів 15, 17, 19, 20 Плану заходів на 2019-2020 роки реалізації Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 56-р та з метою розширення доступу до замісної підтримувальної терапії через збільшення кількості суб’єктів надання послуг, усунення нормативних обмежень щодо впровадження ЗПТ у місцях позбавлення волі,

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Внести до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200 «Про затвердження Порядку проведення замісної підтримувальної терапії хворих з опіоїдною залежністю», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 2012 року за № 889/21201, такі зміни:

 

1) в назві наказу та підпункті 1.1 пункту 1 слова «хворих з опіоїдною залежністю» замінити словами «осіб з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів»;

 

2) підпункт 1.2 пункту 1 виключити.

 

У зв’язку з цим підпункти 1.3 – 1.4 вважати відповідно підпунктами 1.2 – 1.3.

 

3) підпункт 2.2 пункту 2 виключити;

 

4) пункти 3 та 5 виключити.

 

У зв’язку з цим пункти 4 – 7 вважати відповідно пунктами 3 – 6.

 

2. Затвердити зміни до Порядку проведення замісної підтримувальної терапії хворих з опіоїдною залежністю, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200 (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17 грудня 2015 року № 863), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 червня 2012 року за № 889/21201, виклавши його в новій редакції, що додається.

 

3. Затвердити зміни до форми первинної облікової документації № 129-1/о «Інформована згода на участь у замісній підтримувальній терапії із застосуванням препарату ________________», затвердженої наказом Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 червня 2012 року за № 889/21201, виклавши її в новій редакції, що додається.

 

4. Директорату громадського здоров’я (Скіпальському А.П.) в установленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.

 

5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

 

6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

В.о. Міністра У. СУПРУН

 


 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200»

 

Мета: розширення доступу до замісної підтримувальної терапії (далі – ЗПТ) через збільшення кількості суб’єктів надання послуг, усунення нормативних обмежень щодо впровадження ЗПТ у місцях позбавлення волі.

 

1. Підстава розроблення проекту акта

Проект наказу МОЗ України «Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200» (далі – проект Наказу) розроблено відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13 травня 2013 року № 333 «Про затвердження Порядку придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров’я» та згідно пунктів 15, 17, 19, 20, 23 Плану заходів на 2019-2020 роки реалізації Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року № 56-р.

 

2. Обґрунтування необхідності прийняття акта

Станом на 01 березня 2019 року ЗПТ отримує 11 513 осіб з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів, що становить 3,8% від оціночної кількості осіб, які вживають опіоїди та 29,0% від осіб, які офіційно зареєстровані з встановленим діагнозом. В свою чергу, відповідно до міжнародних рекомендацій (ВООЗ, ЮНЕЙДС) рекомендованим є охоплення ЗПТ на менше 35% хворих, особливо для країн з високим тягарем ВІЛ/СНІД.

 

З 2017 року препарати ЗПТ закуповуються за кошти державного бюджету, проте для розширення програми необхідним є збільшення кількості потенційних закладів охорони здоров’я незалежно від форм власності та організаційно-правової форми діяльності та фізичних осіб-підприємців, що здійснюють діяльність з медичного обслуговування (далі – ЗОЗ та ФОП), які надають послуги ЗПТ, оскільки ЗОЗ, які на сьогоднішній день надають зазначене лікування, є перевантаженими та вичерпали свою спроможність щодо розширення.

 

Так, розширення мережі надавачів послуг можливе через нормативне регулювання надання ЗПТ ЗОЗ усіх форм власності та фізичними особами - підприємцями, що одержали ліцензію на право провадження господарської діяльності з медичної практики та ліцензію на провадження діяльності, пов’язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, для чого необхідно внести зміни до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200 «Про затвердження Порядку проведення замісної підтримувальної терапії хворих з опіоїдною залежністю» (далі – Наказ МОЗ України № 200).

 

Наступною актуальною проблемою, яку вдасться вирішити завдяки внесенню змін до наказу МОЗ України № 200 є усунення бар’єрів до впровадження ЗПТ у закладах пенітенціарної системи.

 

Наразі чинний наказ, затверджуючи Порядок проведення ЗПТ хворих з опіоїдною залежністю визначає, що зазначене лікування може впроваджуватись лише на базі Кабінетів ЗПТ, які є спеціалізованим структурним підрозділом закладу охорони здоров’я, що створюється Міністерством охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій у складі підпорядкованих їм закладів охорони здоров’я, а отже не може надаватись у закладах пенітенціарної системи.

 

З метою впровадження ЗПТ у закладах пенітенціарної системи за ініціативи Міністерства охорони здоров’я України було розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку взаємодії закладів охорони здоров’я, підрозділів та органів Національної поліції України, Національної гвардії України, територіальних органів і установ, діяльність яких скеровується Міністерством юстиції України, щодо забезпечення проведення замісної підтримувальної терапії осіб з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів», прийняття і впровадження якого потребує також внесення змін до наказу МОЗ України № 200.

 

Виключення з проекту Наказу положень щодо необхідності створення Кабінетів ЗПТ усуне нормативні обмеження щодо впровадження ЗПТ у закладах пенітенціарної системи.

 

Таким чином завдяки прийняттю нормативно-правового акту вдасться створити умови для розширення програми ЗПТ включаючи впровадження лікування у закладах пенітенціарної системи.

 

3. Суть проекту акта

Внесення змін до акта дозволить розширити кількість суб’єктів надання послуг ЗПТ, що сприятиме розширенню доступу до програми та усуненню бар’єрів щодо організації лікування хворих з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів.

 

Завдяки збільшенню кількості суб’єктів надання послуг вдасться наблизити послуги до клієнтів, що позитивно вплине на розширення просторового доступу до лікування та сприятиме формуванню більшої прихильності до нього. Завдяки внесенню змін також вдасться створити умови для впровадження ЗПТ у закладах пенітенціарної системи.

 

4. Правові аспекти

Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров'я»;

 

Закон України «Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори»;

 

Закон України «Про заходи протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів та зловживанню ними»;

 

Закон України «Про протидію поширенню хвороб, зумовлених вірусом імунодефіциту людини (ВІЛ), та правовий і соціальний захист людей, які живуть з ВІЛ»;

 

постанова Кабінету Міністрів України від 13 травня 2013 року № 333 «Про затвердження Порядку придбання, перевезення, зберігання, відпуску, використання та знищення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів у закладах охорони здоров'я» (у редакції від 17.08.2016 року);

 

розпорядження Кабінету Міністрів України від 28 серпня 2013 року № 735-р «Про схвалення Стратегії державної політики щодо наркотиків на період до 2020 року»;

 

наказ Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200 «Про затвердження Порядку проведення замісної підтримувальної терапії хворих з опіоїдною залежністю» (у редакції наказу Міністерства охорони здоров’я України від 17 грудня 2015 року № 863), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 червня 2012 року за № 889/21201;

 

наказ МОЗ України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства юстиції України, Державної служби України з контролю за наркотиками від 22 жовтня 2013 року № 821/937/1549/5/156 «Про затвердження Порядку взаємодії закладів охорони здоров’я, органів внутрішніх справ, слідчих ізоляторів і виправних центрів щодо забезпечення безперервності лікування препаратами замісної підтримувальної терапії», затверджений в Міністерстві юстиції України 07.11.2012 року № 1868/ 22180.

 

41. Відповідність засадам реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку

У проекті наказу відсутні положення, які відносяться до засад реалізації органами виконавчої влади принципів державної політики цифрового розвитку.

 

5. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту акта не потребуватиме додаткових матеріальних та фінансових витрат.

 

6. Прогноз впливу

Проект наказу є регуляторним актом.

 

Проект наказу не стосується питань розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

 

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери та не впливає на зайнятість населення чи ринок праці.

 

Проект наказу не чинить впливу на екологію та навколишнє природнє середовище.

 

Прийняття змін до проекту наказу покращить демографічну ситуацію в Україні.

 

Прийняття проекту наказу дозволить забезпечити розширення доступу до програми ЗПТ.

 

6-. Стратегічна екологічна оцінка

Проектом наказу не передбачено затвердження документу державного планування, з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про стратегічну екологічну оцінку».

 

7. Позиція заінтересованих сторін

Проект наказу не стосується сфери наукової та науково-технічної діяльності.

 

Реалізація проекту наказу матиме вплив на інтереси окремих верств (груп) населення, об'єднаних спільними інтересами, а саме на пацієнтів, постачальників медичних виробів та заклади охорони здоров’я, Уповноваженого представника від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань, Уповноваженого представника від всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців, суб'єктів господарювання. Прогноз впливу додається.

 

8. Громадське обговорення

Проект наказу потребує оприлюднення на офіційному веб-сайті МОЗ України: www.moz.gov.ua з метою проведення консультацій з громадськістю.

 

9. Позиція заінтересованих органів

Проект наказу потребує погодження з Державною службою з лікарських засобів та контролю за наркотиками, Міністерством внутрішніх справ України, Державною регуляторною службою України, профспілками.

 

10. Правова експертиза

Проект наказу підлягає державній реєстрації в Міністерстві юстиції України.

 

11. Запобігання дискримінації

У проекті наказу відсутні положення, які містять ознаки дискримінації.

 

111. Відповідність принципу забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків

У проекті наказу відсутні положення, які порушують принцип забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків.

 

12. Запобігання корупції

У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.

 

13. Прогноз результатів

Прийняття акта сприятиме: розширенню доступу до ЗПТ через збільшення кількості суб’єктів надання послуг, усуненню нормативних обмежень щодо впровадження ЗПТ у закладах пенітенціарної системи.

 

В.о. Міністра
охорони здоров’я України
Уляна СУПРУН

 


 

ПРОГНОЗ ВПЛИВУ
реалізації проекту наказу Міністерства охорони здоров’я України
«Про внесення змін до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 27 березня 2012 року № 200»

 

1. Проект наказу розширює перелік надавачів послуг ЗПТ, включаючи установи виконання покарань, фізичних осіб-підприємців, приватні заклади охорони здоров’я, що сприятиме збільшенню доступу до лікування осіб з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів

 

2. Вплив на ключові інтереси заінтересованих сторін:

 

Заінтересована сторона

Ключовий інтерес

Очікуваний (позитивний чи негативний) вплив на ключовий інтерес із зазначенням передбачуваної динаміки змін основних показників
(у числовому або якісному вимірі)

Пояснення (чому саме реалізація акта призведе до очікуваного впливу)

короткостроковий вплив
(до року)

середньостроковий вплив
(більше року)

ЗОЗ та ФОП

Підвищення якості надання послуг населенню

-

+

Збільшення навантаження на ЗОЗ та ФОП, де надається ЗПТ у короткостроковому періоді. Підвищення рівня якості та оптимізація формату надання послуг

Особи з психічними та поведінковими розладами внаслідок вживання опіоїдів

Забезпечення доступу до лікування

+

+

Збільшення кількості пацієнтів, які отримуватимуть доступ до ЗПТ, зокрема у місцях позбавлення волі, на базі різних надавачів послуг, включаючи фізичних осіб-підприємців, приватні заклади охорони здоров’я

 

Документи

pro_20190819_1_arv.pdf

pro_20190819_1_dod_2.pdf

pro_20190819_1_dod_1.pdf

pro_20190819_1.pdf