Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Шкільний рюкзак: що покласти для безпеки і підтримки дитини

Новий шкільний сезон залишив старі виклики для дітей, що повертаються в навчальні заклади: загрози обстрілів і часте перебування в сховищах.

Щоб дитині було легше переносити повітряні тривоги, батькам варто пояснити їй, що саме відбуватиметься. Відверто проговоріть, що коли дитина буде у школі, може лунати сигнал тривоги, який сповіщає, що наші Збройні сили помітили загрозу і працюють, щоб її знешкодити. Тому треба перечекати, тож вчителька допоможе їй та її однокласникам пройти в безпечне місце. Поясніть, що вчителі мають чіткі інструкції, як діяти, і вони подбають про всіх школярів, а дітям треба чітко дотримуватись інструкцій вчителя/куратора. 

Подумайте разом із дитиною, що варто покласти в пакет, який зберігатиметься у школі на випадок тривоги, а що дитина носитиме із собою в шкільному ранці.  

 

У пакунок, який зберігатиметься у школі (якщо для цього є умови), варто покласти:

  • улюблений снек дитини тривалого терміну зберігання (наприклад, печиво, сухофрукти, горішки);
  • пляшку води (краще проговорити з адміністрацією школи, щоб вода була доступною у сховищі, щоб дитина не брала її із собою і не обтяжувала наплічник);
  • серветки (сухі та вологі);
  • антисептик;
  • ліки, якщо дитина приймає якісь препарати на постійній основі (обов’язково повідомте вчителя про прийом і приклейте до ліків інструкцію, як саме потрібно давати препарат);
  • записку, у якій вказані ПІБ дитини, контактні дані батьків та ближніх родичів (імена, телефони, адреси);
  • телефон або смартгодинник та заряджений павербанк (якщо дитина ще не користується гаджетами, то переконайтесь, що вчитель має контакти батьків і за потреби може зв’язатись).

 

Окрім досить базового набору, покладіть дитині речі, які сприятимуть її комфорту та допоможуть відчувати вашу турботу. Про які речі йдеться:

  • Якась іграшка, яка подобається дитині. Це може бути двійник улюбленої іграшки, яка лишається вдома. 

  • Напишіть дитині записку/записки підтримки – це може бути щось смішне, що розвеселить дитина, або слова підтримки чи просто смайлик (особливо актуально, якщо ваша дитина в підлітковому віці, коли чутливі листи можуть бути сприйняті як гіперопіка). Якщо ваша дитина ще не вміє читати – намалюйте їй записку, створіть колаж, де слова не потрібні, але підтримка відчутна. Так вона відчуватиме турботу, навіть коли ви не поруч.

  • Наліпки – безпрограшна розвага для будь-якого віку. Для старших – це можуть бути стікерпаки, які можна клеїти на телефон, щоб ділитись із друзями, для молодших – будь-які наліпки з їх улюбленими героями.

  • Дитяча психологиня Світлана Ройз звертає увагу, що під час стресу ігри дітей можуть бути трохи «регресивними», тобто старші діти можуть знову грати в ігри для малечі. Тож можете покласти в рюкзак декілька пачок повітряного пластиліну або невелику настільну гру, в яку можна грати разом із друзями (наприклад, UNO).

  • Якщо в дитини  є гаджет, закачайте туди її улюблену книгу в аудіоформаті та не забудьте покласти навушники.

Кожну з цих речей можна запакувати як невеличкий сюрприз, наприклад, обгорнути білим звичайним папером і залишити смішні написи – «відкрити, якщо хочеться зайняти руки», «відкрити, якщо занудьгували з друзями», «зліпи з мене сонечко» тощо. Навіть якщо дитина не вміє читати, сам процес розгортання сюрпризів буде захопливим.

Батьки/опікуни знають, що цікавить їхніх дітей, тож можуть удосконалювати цей список. Наприклад, додати улюблену книгу, гаджети для дрібної моторики (в стилі pop it тощо).

Формуючи цю частину рюкзака безпеки, зважайте на індивідуальність дитини та її інтереси – а у цьому немає кращого спеціаліста, ніж важливі для дитини дорослі!

Після перебування у сховищі поцікавтесь, чи досліджувала син/донька свій рюкзак, і якщо так, то що зацікавило, що ще хотілося б додати. Звісно, ефекту сюрпризу може не бути, але так ви будете впевнені, що дитина отримала щось для підтримки, що їй сподобається.


Матеріал підготовлено в межах впровадження Всеукраїнської програми ментального здоров’я Ти як? за ініціативою Олени Зеленської.