Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Реформа медичної освіти: україно-швейцарське партнерство

Запровадження нової моделі інтернатури та безперервного професійного розвитку лікарів (БПР), створення  університетських клінік - напрямки, за якими відбулися консультації з міжнародними експертами  україно-швейцарського проєкту «Розвиток медичної освіти» 5-7 листопада 2019 року. Завдяки цим змінам українські медики матимуть якісну медичну освіту.

Безперервний професійний розвиток медичних працівників (БПР)

 

Завдяки новій моделі БПР вже у 2020 році частина українських лікарів отримає монетизовані виплати на БПР і буде вільно обирати цікаві  для них теми та  зручні формати навчання. 

Ренато Галеацці, експерт Швейцарського інституту тропічного і громадського здоров’я, поділився досвідом Швейцарії з організації БПР. Важливу роль у цьому процесі відіграють фахові асоціації. 

Так, у Швейцарії немає  факультетів післядипломної освіти – професійне вдосконалення лікарів зосереджене в закладах охорони здоров’я. Для моніторингу і контролю БПР у Швейцарії була створена акредитаційна агенція, що опікується питаннями освітніх програм, вимог до БПР окремих спеціальностей, акредитації провайдерів освітніх послуг.  До складу агенції входять представники всіх фахових асоціацій лікарів, які працюють на громадських засадах. Асоціації також відповідальні за можливі конфлікти інтересів у процесі післядипломного навчання.

Проаналізувавши  досвід Швейцарії та інших розвинених країн світу, учасники зустрічі переконалися у потребі створення акредитаційної агенції в Україні, сформували її основний функціонал та завдання. Далі у ході широких публічних консультацій формат агенції буде доопрацьовано разом із медичною та академічною спільнотами.

Інтернатура

 

Зміни у інтернатурі також почнуть впроваджуватись вже в 2020 році. Нова модель передбачає впровадження  справедливого електронного розподілу. Зміниться кількість спеціальностей і тривалість підготовки, а програми інтернатури будуть оновлені. Зміни наблизять систему підготовки українських лікарів до європейських стандартів.

Так, у Швейцарії найкоротша інтернатура триває 5 років, 3 з яких присвячуються загальній спеціалізації та 2 роки -  вузькопрофільній підготовці. Програми підготовки зосереджені на практиці - лікар-інтерн весь свій робочій час проводить у лікарні поряд з пацієнтами. Навіть теоретичне навчання проводиться на території баз стажування. Всі інтерни отримують заробітну плату, яка становить приблизно 30% від плати лікаря.

 

Університетські клініки

 

Створення університетських клінік в Україні є важливим етапом  трансформації охорони здоров’я. Університетські клініки забезпечать нові можливості для професійного розвитку викладачів та лікарів, створять умови для відпрацювання практичних навиків студентами та інтернами, здійснення наукових досліджень на базі університетської клініки,створити єдиний освітній, науковий та медичний простір.

Ренато Галеацці  зазначив, що для їх створення  перш за все необхідно визначитись з їхнім правовий статусом та джерелами фінансування. У Швейцарії практична підготовка студентів починається вже з першого року і відбувається саме на базі університетських лікарень. Також в структурі університетських клінік є симуляційні центри, лекційні аудиторії, дослідницькі підрозділи. Вони надають медичну допомогу на всіх рівнях: первинному, амбулаторно-спеціалізованому і госпітальному.

“Розвиток медичної освіти” - довготривалий проєкт з бюджетом три мільйони швейцарських франків. Він фінансується Швейцарською агенцією з розвитку та співробітництва (Swiss Agency for Development and Cooperation - SDC) та реалізується Швейцарським інститутом тропічного та громадського здоров’я (Swiss TPH, Базель). Проєкт триватиме до 30 вересня 2023 року. Його мета - сприяння систематичному розвитку кадрових ресурсів з акцентом на працівниках первинної ланки медичної допомоги (включаючи лікарів, медсестер) та відповідних керівників.