Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

МОЗ затвердило мінімальні вимоги до екстреного облаштування місць тимчасового перебування переселенців

Міністерство охорони здоров’я України затвердило мінімальні вимоги щодо забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення, яких треба дотримуватися при облаштуванні місць тимчасового перебування осіб, що вимушені покинути місця постійного проживання у зв'язку з військовою агресією Російської Федерації.

Наприклад, при розміщенні спальних місць необхідно дотримуватися мінімальної відстані між ними в 1 м. Відстань до зовнішньої стіни має бути 0,8 м. 

Особи у місці тимчасового перебування мають бути забезпечені доступом до медичної допомоги та лікарських засобів. За потреби слід організувати чергування медичного працівника, проте при перебуванні одночасно понад 100 осіб, наявність медичного працівника є обов’язковою.

Людей, які прибувають до місць тимчасового перебування, варто забезпечити первинним медичним оглядом при прибутті до місця тимчасового перебування та при підготовці подальшого організованого переміщення.

Для людей із ознаками інфекційних захворювань необхідно передбачити окреме приміщення. У разі виникнення у особи, яка знаходяться в місцях тимчасового перебування, симптомів гострого респіраторного захворювання, гострої кишкової інфекції тощо, вона підлягає ізоляції в окремій кімнаті з обов’язковим зверненням за медичною допомогою до медичного працівника. У разі, якщо такої кімнати немає, виділяють частину приміщення, яку виокремлюють (наприклад, ширмою), з мінімальною відстанню в 1,5 – 2 м до інших осіб.  При виявленні підозри на інфекційну хворобу медичний працівник повинен надати до центру контролю та профілактики хвороб адміністративно-територіальної одиниці, де розташоване місце тимчасового перебування осіб, форму первинної облікової документації № 058/о для проведення епідеміологічного розслідування та вживання необхідних протиепідемічних заходів.

В місцях тимчасового перебування потрібно проводити регулярне провітрювання не менше трьох разів на добу, вологе прибирання – один раз на добу, дезінфекцію поверхонь, до яких часто торкаються, – не менше 2 разів на добу. Вологе прибирання із застосуванням мийно-дезінфікуючих засобів має проводитися щонайменше один раз на тиждень або у разі забруднення біологічними рідинами. 

Тверді побутові відходи в місцях тимчасового перебування повинні збиратися у встановлені на майданчиках з твердим покриттям контейнери. Сумарний об'єм контейнерів для зберігання побутових відходів повинен перевищувати фактичний об'єм їх утворення на 25 %. 

Термін зберігання відходів у холодну пору року (при середньодобовій температурі -5 °С і нижче) не має перевищувати трьох діб, а в теплий період року (при середньодобовій температурі більше ніж +5 °С) – одну добу.

Місця тимчасового перебування облаштовуються з розрахунку наявності:

  • душових – не менше ніж 1 на 50 осіб;
  • умивальників – 1 кран на 5-7 осіб;
  • постачання питної води – 20 літрів на людину на добу; 
  • постачання води для санітарно-гігієнічних потреб – 50 літрів на людину на добу.

Більше можна прочитати в документі. Він розроблений з урахуванням рекомендацій Управління Верховного комісара ООН у справах біженців.