Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Антифейк: Олександр Дубінський проти достойної оплати медичних послуг і здорового глузду

Олександр Дубінський, блогер, відомий низкою брехливих заяв щодо діяльності МОЗ України, опублікував відеозапис, в якому залякує своїх глядачів. Дубінський стверджує, що перетворення чотирьох найбільших національних медичних закладів України на казенні неприбуткові підприємства нібито призведе до банкрутства таких закладів. Це брехня, яка може бути корисною лише окремим особам у керівництві цих лікарень, які роками наживали статки на грошах з кишень пацієнтів. 

 

1. Дубінський декілька разів у відео наголошує на тому, що ставши казенними підприємствами, такі лікарні не зможуть брати гроші з пацієнтів за лікування. 

При цьому блогер бреше, що інших надходжень до лікарень нібито не буде. З 2020 року, згідно з Законом “Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення” всі медичні заклади, які підпишуть договір з Національною службою здоров’я, отримуватимуть гроші за фактично надані послуги в рамках програми медичних гарантій . Так, гроші з кишень пацієнтів за те, що гарантовано оплачує держава за кошти платників податків, брати не можна. Завдяки трансформації системи охорони здоров’я гарантування конституційного права громадян на охорону здоров’я набуває реального змісту та механізму реалізації такого права. Але тим самим, обмежує можливість отримувати корупційні вигоди з кишень пацієнтів, пояснюючи це постійним недофінансування лікарень. Якщо медзаклад надає послугу, що відповідає чітко визначеним вимогам, Національна служба здоров’я оплачує цю послугу відповідно до затверджених тарифів, що включатимуть і усі видатки, необхідні до надання такої медичної послуги. 

 

2. У відеозаписі також є брехливе твердження, що всі гроші на охорону здоров’я було спрямовано на первинну ланку медичної допомоги, а заклади спеціалізованої медичної допомоги - лікарні, кардіоцентри - нічого не отримують.
Це брехня, адже і первинна ланка медичної допомоги, а саме заклади, в яких працюють сімейні лікарі, терапевти та педіатри з липня 2018 року вже працюють за новими правилами та за надання пацієнтам послуг отримують оплати за договорами з Національною службою здоров’я України. Решта закладів - спеціалізовані лікарні та допомога вузьких спеціалістів в амбулаторіях - отримують гроші в межах медичної субвенції з державного бюджету або окремих бюджетних програм. З 2020 року всі медичні заклади мають перейти на нову модель фінансування. 

 

3. Кому може допомагати диверсійна інформаційна діяльність Олександра Дубінського, якого вже давно не цитують справжні засоби масової інформації, що дотримуються стандартів журналістської діяльності та принципів суспільної моралі? 

Лише деяким особам, які хочуть зберегти статус-кво: 

  • щоби лікарі у найбільших спеціалізованих національних лікарнях не могли отримувати достойну зарплату відповідно до обсягу та складності фактично наданих медичних послуг, а не за тарифною сіткою, 
  • щоби вище і середнє керівництво деяких закладів далі мало можливість заробляти на платежах з кишень пацієнтів без обмежень, на закупівлях обладнання, ліків і медичних виробів, що здійснюються самостійно на рівні лікарень,
  • щоби колективи  великих медичних закладів не могли обирати достойних і прогресивних керівників на прозорих конкурсах, а залишались заручниками феодальних стосунків з деякими керівниками, обраними обмеженим колом зацікавлених осіб.

 

4. Залякування тим, що нібито позбавлені бюджетного фінансування заклади навмисно роблять банкрутами, щоби продати їх приватним особам, - типовий приклад конспірологічних припущень, що використовували у “рейдерських” війнах бізнесів 1990-х. То кому допомагає Олександр Дубінський, використовуючи шаблонні технології брехні? 

Свідченням того, що залякування з вуст Дубінського інспіровані саме особами, зацікавленими у збереженні поточного стану речей, є те, що всі ці чотири заклади готові до перетворення на казенні некомерційні підприємства і чекають можливості належним чином підготуватись до переходу на нову прозору модель фінансування діяльності відповідно до обсягу фактично наданих медичних послуг. Адже МОЗ України регулярно проводить зустрічі з представниками цих чотирьох лікарень з метою консультації та підтримці у перехідному періоді.

Брехня - єдина зброя, що залишається корупціонерам, оскільки в системі, де працюють прозорі чесні правила, гроші вже не допомагають.