Збільшити шрифт
Змінити на синій
Змінити на чорно-білий

Інтерв’ю

Віталій Павленко: Фактори успішної вакцинальної кампанії - ретельне планування, інформпідтримка і командна робота

24 вересня 2021
1336

Віталій Павленко – керівник Центру первинної медико-санітарної допомоги № 1 у м. Полтава. Заклад суттєво вирізняється з-поміж інших результатами роботи з організації вакцинації проти COVID-19: колектив ЦПМСД входить до десяти успішних медичних закладів в країні за кількістю проведених щеплень, а рівень вакцинації серед власне працівників – близько 97%. Пан Віталій розповідає про фактори успіху та організацію роботи, ділячись власними лайфхаками.

Про старт кампанії та підбір кадрів 

Часу на “розгойдування” не було. У лютому, коли надійшло повідомлення про те, що в закладі повинні бути створені мобільні бригади, ми активно включились у процес. Відібрали найкращі кандидатури для направлення на курси, спочатку це була одна бригада у складі 2 лікарів та 3 медичних сестер, які 8 березня повноцінно розпочали роботу.

Ми ретельно поставились до відбору перших фахівців, залучили найвідповідальніших медсестер і лікарів.

Про ставлення працівників

Перед тим, як прийняти остаточне рішення про кандидатури, звичайно, погоджували з потенційними працівниками мобільних бригад усі нюанси: яке навантаження їх очікує, який графік, оплата та ін. Приємно, що відповіді від колег були позитивними, це дозволило розпочати процес без відтермінувань.

Поступово курси з вакцинації пройшли майже 90% нашого персоналу (і лікарі, і медсестри), зараз можемо працювати і працюємо з усіма видами вакцин, які доступні в Полтавській області, поступово залучили до цієї роботи усіх.

Наразі вже провели нашими силами понад 43 тис. щеплень.

Про організацію процесу

Одна з умов ефективності процесу – це командна робота, у нашому колективі це – не голі слова. 

У вакцинальній кампанії задіяні абсолютно всі співробітники закладу, починаючи від адміністрації і закінчуючи нашими водіями. Адже формування планів і графіків робіт, розгортання додаткових кабінетів щеплення, організація виїздів “на місця”, доставка вакцини, доставка мобільних бригад до пунктів, де проводяться виїзні сесії,  – це клопітка, рутинна і важка робота.

Нам вдалося налагодити її і забезпечити майже безперервний процес вакцинації, щоденно, без вихідних і свят.

Бувало, що керівники колективів, які мали бажання провакцинуватися від COVID-19, самостійно зверталися до нас. Проте частіше з ініціативою виходили ми: телефонували, запрошували, пояснювали… Продуктивно працювали з підрозділами ДСНС та військовослужбовцями, які були серед перших вакцинованих.

Також серед перших були представники місцевої влади, працівники міськвиконкому, райдержадміністрації. Само собою ми з колегами також були серед тих, хто показував власним прикладом, що щепитися безпечно. 

Про лайфхаки

У нас була дуже плідна комунікація з засобами масової інформації. Ми постійно давали інтерв’ю та коментарі місцевим телеканалам, інтернет- та друкованим виданням, інформація, що виходила від нас, активно поширювалася. Вважаю, сьогодні така співпраця – одна з умов ефективної роботи.

Також тісно співпрацювали і продовжуємо це робити з обласним центром громадського здоров’я (ЦГЗ), від якого отримували велику кількість наочної агітації, додаткові списки організованих колективів, які продзвонювали і запрошували на вакцинацію. ЦГЗ дуже допомагає з організацією зустрічей зі ЗМІ, про важливість яких вже казав, і веде активну кампанію у Фейсбуці.

Робота з обласним осередком Червоного Хреста – теж один з факторів, що сприяв успішності процесу. Його працівники були залучені до всіх наших акцій та роботи у центрах масової вакцинації. Волонтери Червоного Хреста допомагали з організацією необхідного порядку у центрах: регулювали потоки, стежили, щоб не було скупченості людей, щоб ті, хто прийшов, дотримувалися дистанції, допомагали заповнювати анкети та ін.  Також Червоний хрест надавав засоби індивідуального захисту.

Крім того, ми відпрацювали взаємозамінність працівників. За день, буває, що до 8 лікарів задіяні на виїзних точках, пунктах масової вакцинації або на стаціонарному пункті щеплень. Проте прийом пацієнтів і надання медичної допомоги ніхто не скасовував. Важливо бездоганно відбудувати всі процеси.

З самого початку ми поставили за правило організувати процес так, щоб з нашого боку жодних відмов нікому не було. Ми не відмовляли ні охочим з інших міст, ні іноземцям з тимчасовою посвідкою на проживання, нікому. 

І є ще один момент, про який за великою кількістю інших питань забувають, – це доброзичливість працівників і позитивний настрій. Починаючи від спілкування і закінчуючи зовнішнім виглядом нашого персоналу, все налаштоване на позитив. Тож, навіть завдяки доброзичливості, ми заробили позитивний імідж серед населення Полтави. А таким фактором далеко не кожний заклад може похвалитися.

На що звернути увагу?

  • Перше, що б я порадив, – налагодити дружні, партнерські стосунки в колективі. У цьому плані мені як керівнику надзвичайно пощастило. “Відчуття плеча” у нас всередині колективу – надважливе.
  • звичайно, ретельно ставитися до планування, складати плани не сьогодні на завтра.
  • приділяти увагу комунікації з керівниками колективів, які мають авторитет та можуть допомогти з організацією вакцинації
  • забезпечити гарну інформаційну підтримку у ЗМІ
  • залучати до роботи партнерів, це і обласні ЦГЗ, і організації Червоного хреста в Україні та ін.
  • активно працювати лікарям безпосередньо з пацієнтами, з якими підписані декларації
  • подавати власний приклад. Я пройшов повну вакцинацію через 2,5 міс. після ковіду, адміністрація закладу також – серед перших. Зараз серед невакцинованих у нас тільки співробітники, які зовсім нещодавно перехворіли на ковід, мають медичні відведення або знаходяться у тарифній відпустці. 

Хотілося б…

Нашою роботою та спільними зусиллями подолати COVID-19. Адже навантаження, яке лягло на плечі медпрацівників, важко з чимось порівняти.

І ще, звичайно, більш свідомого ставлення населення до щеплень. Не кожна країна світу може похвалитися тим, що має в наявності такий вибір вакцин і надає абсолютно вільний доступ до них. Мабуть, багатьом не вистачає банальної освіченості оцінити важливість цього.