Скинути
Контраст
Розмір
Сховати налаштування
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Налаштування доступності
Close
Налаштування доступності
Контакт-центр МОЗ
0 800 60 20 19
Facebook Youtube Telegram X White
Про міністерство
Стратегія Керівництво Положення про міністерство Міжнародні партнери Очищення влади Внутрішній аудит
Воєнний стан
Громадянам
Заявка на лікування за кордоном Доступні ліки Здоров'я А-Я Всеукраїнський тур ЗміниТИ Закупівлі ліків Безоплатна правнича допомога Опитування Створення безбар`єрного простору Медичний канабіс Військово-лікарські комісії МСЕК Протидія COVID-19
Медичним працівникам
Освіта
Науково-дослідні установи Вступ на спеціальності галузі знань 22 «Охорона здоров'я» Цикли спеціалізації, тематичного удосконалення та заходи БПР у 2024 році
Пресцентр
Документи
Е-здоров'я
e-Stock Електронна інтегрована система спостереження за захворюваннями (ЕЛІССЗ) Система Meddata
Контакти

Що мають врахувати медзаклади перед стартом кампанії з вибору лікаря

Міністерство охорони здоров’я напередодні старту національної кампанії з вибору лікаря зібрало керівників департаментів та управлінь охорони здоров’я з усієї України.

Уже у квітні розпочинається довгострокова національна кампанія «Лікар для кожної сім’ї»: українці будуть обирати терапевтів, педіатрів чи сімейних лікарів і підписувати з ними декларації.

«Декларація – це не просто папірець. Це зміна у відносинах між лікарем і пацієнтом, вищий рівень довіри пацієнта до свого лікаря і вищий рівень відповідальності лікаря перед своїм пацієнтом. Пацієнт довіряє нам своє здоров’я або здоров’я своєї дитини. Ми маємо підписати, що беремо цю відповідальність на себе», - наголосила в.о. міністра доктор Уляна Супрун.

Заступник міністра Павло Ковтонюк зазначив, що поспішати з вибором лікаря не треба, бо кампанія – безстрокова. Разом з керівниками департаментів охорони здоров’я обговорили, як розпочати кампанію, щоб це було комфортно для лікарів і пацієнтів. Адже вже починаючи з понеділка люди почнуть приходити до закладів первинної медичної допомоги, на яких є знак «Тут можна обрати свого лікаря», і важливо уникнути ажіотажу і черг. Для цього у закладі необхідно визначити відповідальних осіб, які будуть вносити дані у декларації.

«Наша задача  – дати можливість людям обрати свого лікаря. Щоби кожен зміг сказати: так, я знаю, як звати мого лікаря, знаю його номер телефону, я йому довіряю. Не менш важлива задача – винагородити тих лікарів, які хочуть і можуть добре працювати. Тому з квітня ми не поспішаючи, спокійно і впевнено, розпочинаємо нашу кампанію», - сказав Павло Ковтонюк.

Учасникам зустрічі представили голову Національної служби здоров’я України Олега Петренка, якого напередодні Кабінет Міністрів України призначив на цю посаду. Зараз медичні заклади готуються до укладання договорів з НСЗУ — змінюють свій статус на комунальні некомерційні підприємства. Саме Національна служба здоров’я реалізовуватиме справедливий принцип оплати медичних послуг «гроші ходять за пацієнтом».

«Система охорони здоров’я вимагає нових правил. Усі комфортно почуваються, коли вони знають правила гри. НСЗУ – це орган, який буде реалізовувати політику і стежити за виконанням встановлених правил взаємодії між державою, надавачами послуг, лікарем і пацієнтом», - наголосив Олег Петренко.

Ще одна важлива тема зустрічі - системні процеси і зміни у організації вакцинації. Заступник міністра охорони здоров'я Ольга Стефанишина розповіла про ситуацію з вакцинацією та вакцинами в регіонах. Медичний експерт Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) Катерина Булавінова наголосила, що комунікація щодо вакцинації має бути легкою і доступною.