МОЗ України затвердив нові правила виписування рецептів на ліки
Нова форма рецепту є передумовою для впровадження електронного рецепту, який буде зручнішим як для медзакладів, так і для пацієнтів. Також нові зміни дають право виписувати рецепти лікарям, що здійснюють медичну практику як ФОП.
22 травня 2018 року вступили в дію нові вимоги до виписки рецептів на ліки та медвироби. Відповідний наказ МОЗ України (№735 від 18.04.2018) було опубліковано в Офіційному віснику України.
Головні зміни стосуються нормативного регулювання впровадження електронного рецепту. Проте поки електронний рецепт буде поступово впроваджуватися, нові поля заповнюватимуться на паперових бланках.
Нове в правилах виписування рецептів
Рецепти форми ф-1 мають містити таку інформацію про лікаря:
- Найменування закладу охорони здоров’я або ПІП ФОП;
- Адреса закладу охорони здоров’я або ФОП;
- Код ЄДРПОУ/ Реєстраційний номер облікової картки платника податків;
- Реквізити ліцензії на медичну практику або рішення органу ліцензування.
Червоний штамп “Вартість підлягає відшкодуванню” замінено на нове додаткове поле у рецепті: “Джерело фінансування” в якому зазначається назва урядової або муніципальної програми для пільгового відпуску лікарських засобів. Це поле в електронному рецепті дозволить чіткіше контролювати виконання урядових та регіональних програм.
У відомостях про пацієнта лікар повинен зазначити прізвище, ініціали та вік пацієнта, а також номер його амбулаторної чи стаціонарної картки. Номер картки поєднуватиме історію лікування пацієнта з усіма даними про нього в електронній системі охорони здоров'я. Також він допоможе уникнути плутанини, у разі якщо різні пацієнти матимуть однакові імена та дату народження.
Назва лікарського засобу зазначається латинською мовою за назвою діючої речовини (МНН – міжнародною непатентованою назвою).
Важливо:
- Нові вимоги стосуються лише рецептів форми ф-1.
- Заклади охорони здоров’я можуть використовувати стару форму паперового рецепту ф-1 з червоною печаткою “вартість підлягає відшкодуванню” до того часу, поки наявні бланки не закінчяться.
- Нові вимоги до рецепту не розповсюджуватимуться на рецепти на препарати інсуліну, допоки до електронного реєстру пацієнтів, що потребують інсулінотерапії не будуть внесені необхідні технічні зміни.
Нагадаємо, електронний рецепт – це цифровий аналог рецептів на паперових бланках. У ньому буде вказано, хто виписав рецепт та яку активну речовину призначено пацієнтові. Такий рецепт підписуватиметься електронним підписом. Цей документ одразу потраплятиме в систему, де його можуть побачити провізори. Пацієнт отримуватиме СМС-повідомлення з номером рецепту, який треба назвати в аптеці. Доступ до електронної системи рецептів буде обмежений.
За бажанням пацієнта, лікар може роздрукувати електронний рецепт. Важливо пам’ятати, що роздруковані дані електронного рецепту не є рецептом. Тобто ліки за такою формою аптека не видаватиме.
З розвитком системи "Електронне здоров'я", Е-рецепт удосконалюватиметься. У майбутньому він буде інтегрований з усіма медичними даними про пацієнта в електронній системі охорони здоров'я.
Найближчим часом МОЗ планує розпочати пілотний проект електронного рецепту у рамках програми “Доступні ліки”. Обраними регіонами для тестування електронного рецепту є м. Вінниця та Вінницька область, м. Дніпро та Дніпропетровська область, м. Івано-Франківськ та Івано-Франківська область, м. Черкаси та Черкаська область і місто Бахмут.